Kattentopic #2 (Deel 1)

Ach wat naar, veel sterkte!

1 like

ow nee wat verdrietig :broken_heart: heel veel sterkte!

1 like

Wij kijken samen voetbal :eyes: :soccer:

33 likes

:orange_heart: Awh, wat rot. Sterkte.
Met diabeteskatten ben je natuurlijk al veel meer betrokken dan bij andere katten. Althans, dat merk ik bij mijne met diabetes. Ben over hem veel bezorgder. Merkte het destijds trouwens ook vrij snel dat er iets met hem was.

1 like

Heel veel sterkte met dit verlies. Ik weet zeker dat ze het heel fijn bij je gehad en dat in de toekomst een kat wederom een gouden mandje bij je zal hebben :kissing_heart: .

1 like

Ja dat is ook wel zo hoor. Mijn oudste kat heeft 9 jaar diabetes gehad, best een zorg, maar je leert je kat echt door en door kennen.
Daarom zag ik het ook snel dat mijn andere kat het begin dit jaar ook bleek te hebben.
Heeft jouw kat het al lang?

Wow 9 jaar! Dat is echt een flinke tijd. Ik denk dat ik het van mijne nu zo’n 3 jaar weet. Volgens mij was het in 2018. Hij was 11-12 destijds.

Ja, lange tijd, maar wel blij mee want zo heb ik nog heel lang van haar kunnen genieten. Ze is uiteindelijk 16 geworden. Wel met veel zorg hoor, maar deed het met liefde.
Mijn andere kat bleek in februari ook diabetes te hebben, hij heeft het ongeveer een half jaar gehad. Maar is uiteindelijk aan iets anders gestorven. Katten kunnen vaak nog een mooi leven hebben met de juiste zorg.

1 like

Ik ben vet onzeker over het introduceren over mijn kat en nieuwe kitten. Ik heb ze nu een week en ze leven gescheiden. Soms zet ik ze bij elkaar maar het is elke keer hetzelfde dat de kat achter de kitten aanrent en bijt in z’n rug, slaat wel zonder nagels. Kat loopt er daarna wel bij weg maar rent dan daarna wel weer achter de kitten aan. Ze willen wel zonder problemen alleen in elkaars ruimte en samen snoepjes of iets anders eten gaat ook prima. Maar ik weet niet zo goed hoe ik ze in een ruimte kan krijgen zonder dat het eenrichtingsverkeer van mijn kat is. Mijn kat kan de kitten ook wel met rust laten als ze samen zijn. Ik wil niet dat de kitten alleen maar angst voelt als ze bij elkaar zijn. Maar de kitten rent soms wel keihard zijn eigen kamer uit. Ik snap er gewoon niks van hoe ik het verder kan doen en dat voelt wel een beetje machteloos :grimacing:

Ik denk dat het goed is om ze niet zomaar plots bij elkaar te zetten. Ze krijgen op die manier alleen maar de negatieve associatie met elkaar. Maar wel dus op te bouwen en met constant in het begin de afstand er tussen en ondertussen beiden voeren met snoepjes. Wel er dan voor zorgen dat ze niet elkaar toe kunnen rennen. Ze moeten de positieve klik van het ‘eten’ en het elkaar zien/ruiken krijgen.

Bij ons was het eerst net zo als wat jij omschrijft. De kitten was ook erg druk en hele tijd springen. We hebben de kitten in augustus genomen en nu pas sinds 1 week kunnen de katten volledig bij elkaar (overdag) zonder dat ze de hele tijd met elkaar overhoop liggen. We merken nu ook dat de kitten (nu ouder dan een jaar) nu echt rustiger is en dat merkt de oudste ook. Na een lang introductieproces gaat het nu goed. Dus neem vooral je tijd!!

1 like

Ik denk dat ik ze dan inderdaad gewoon met eten e.d. zonder dat ze naar elkaar toe kunnen gaan laat. Met de deur op een kier gaat wel en willen ze ook beide wel snoepjes. Meestal zette ik de deur gewoon open en kwam de kitten wel kijken, maar de grote kat wil er iets te graag heen… dus nu maar met de deur er tussen doorzetten haha. Hoop echt dat het goedkomt

Mn moeder heeft deze kat 2 jaar geleden geadopteerd en zij is 4 of 5, maar je zou haast denken dat het een oudere kitten is qua formaat en gewicht ook. weet iemand of hier toevallig een ras achter zit aangezien ze zo klein is en zulke korte poten heeft?

Als dank deze flateuze foto van mijn kat die 20x zo groot is

20 likes

Ja ik heb wel eens foto’s gezien van jouwe en dacht toen precies hetzelfde! Ook met zo’n witte bef toch?

Ja klopt!

17 likes

Aaahh dezelfde blonde fluffy buik en zelfs de sokjes zijn zowat hetzelfde :heart_eyes_cat:

1 like

Mijn jongste kat lijkt hier ook op volgens mij :heart_eyes_cat:

14 likes

Weet je moeder iets van de geschiedenis van de kat? Onze kat is ook vrij klein en de dierenarts denkt dat dat komt omdat ze heel jong drachtig is geworden en gedumpt (dus moest leven van wat ze zelf kon vangen).

Zo op het oog lijkt het me namelijk gewoon een Europese korthaar. Het zou ook een mix kunnen zijn van rassen die zo uitpakt?

Misschien helpt deze video je:

Mijn dikkopje :smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Met tiny mouf :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

3 likes