Kattentopic #2 (Deel 1)

Hij, Socrates (Sokkie) :joy:

7 likes

Vraagje: ik heb vanmiddag (rond 2u) het reismandje met luikje open in de woonkamer gezet. Hij is er even uit gekomen (na lokken met speelgoed) en is toen weer teruggekropen in het reismandje en ligt daar te slapen. Maar hij heeft dus de kattenbak nog niet gezien/weet niet waar die staat. Kan ik ‘m zo even oppakken en op de kattenbak zetten? Of hoe pak ik dit aan?

Ik zou hem nu gerust laten en wanneer hij straks wakker is en er nog eens uitkomt hem de kattenbak laten zien.

Toen wij onze poes als kitten kregen, heeft ze vrij lang niet haar behoefte gedaan. Toen als tip gekregen het buikje lichtjes te masseren (van de stress geraken ze geconstipeerd, en zo komt het wat los), en erna is ze wel vrij snel op de kattenbak kunnen gaan. Dus als het lang uitblijft zou je dat is kunnen proberen.

1 like

Wanneer het tijd is om eten te maken en je opgehaald wordt.

41 likes

Hahah dat gezicht er ook bij; “weet je niet hoe laat het is?”

3 likes

“ja hallo je moet opstaan potverdomme. Ga koken en geef eten”

1 like

Tukjestijd. Moet me echt inhouden om haar niet maximaal te aaien :pleading_face: maar dan stoor ik haar en dat vind ik zielig.

24 likes

Kan je best doen hoor, tenzij echt bang weggekropen in het mandje zit. Even op de kattenbak zetten en dan verder met rust laten, loopt dan waarschijnlijk terug naar het reismandje maar dan weet hij waar hij kan plassen.

1 like

Haha, net mijn katten. Die doen dit ook en gaan er vaak ook keihard bij mauwen.

1 like

‘Kom uit bed en geef natvoer, NU’

26 likes

Ik lig onder een dekentje en hij ligt naast me te slapen! Zelf naar me toegekomen en op de bank geklommen :heart:

35 likes

Hahaha mijn poezel en ik raken elke dag nog steeds meer op elkaar ingespeeld. Ik ging net naar de wc, ben ik klaar en doe ik de wc deur open, zit zij te poepen op d’r bak (staat in dezelfde gang) :joy::heart: Een team een taak hoor. En het grappige is dat zij dit altijd doet met haar lichaam dus in de bak, maar koppie eruit. Zag er zo grappig uit toen ik van de wc kwam

13 likes

Heeft iemand ervaring met een kat die regelmatig braakt en wat er tegen te doen? Een van onze katten heeft dit de laatste tijd. Ik ga morgen sowieso de dierenarts even bellen, maar dacht wellicht heeft iemand goede tips.

Zijn het haarballen? Dan kan ik Lax a Past aanraden. Te koop bij de dierenarts (bij die van mij iig).

1 like

Af en toe. Meestal zit er ook wel iets van brokjes tussen of alleen gal.

Als mijn kat te snel eet, braakt ze ook. Maar dan zie je echt alle brokjes ook eruit komen. Zou dat het kunnen zijn?

2 likes

Hier schrokken ze ook best wel. Wat voor bakjes heb je?

Ja, zou kunnen. Heb ook het idee dat ie niet lekker in zijn vel zit. Veel miauwen en aandacht vragen. En met het braken erbij vind ik dat best lastig. Was voorheen niet zo. De andere kat braakt ook wel eens maar niet zoveel.

Dank je wel, ga ze meteen bestellen!

1 like

Mijn kat heeft dit ook. Hij krijgt elke ochtend om 6u30 nat eten, maar soms gaat hij rond die periode dan ook braken (alleen beetje haar/gal, geen eten). Echt super raar, gebeurt vooral als ik het eten later geef dan gewoonlijk.

Vroeger had hij er ook last van, maar dan heeft hij een gebitsbehandeling gehad en toen is het lang veel beter geweest.

Ik ga over een paar maanden weer naar de dierenarts en dan krijgt hij een nieuwe gebitsbehandeling en dan ga ik dit probleem ook specifiek aanhaken. Ik heb geen idee of het echt een “probleem” is.

1 like