Mijn arme kat voelt zich niet zo lekker. Hij heeft sinds gisteren vaak over en moet veel kokhalzen. Sinds de avond ligt hij ook een beetje lusteloos (terwijl in dan meestal actief is). Vanochtend hoorde ik hem eten en daarna weer overgeven. Toch maar even de dierenarts bellen
Oh zo erg. Hopelijk kan je snel langsgaan en kunnen ze iets tegen de misselijkheid geven. Arm beestje!
Onze kat is vannacht niet thuis gekomen. Hij is wel vaker een hele nacht op pad en dan komt hij in de ochtend weer terug. Maar nu met het weer veel wind en regen had ik hem eigenlijk direct terug verwacht toen het begon te regenen. Hebben al meerdere rondes gelopen, vannacht, ochtend en net nog. Hoop zo dat hij zometeen gewoon aankomt lopen als of er niets aan de hand is.
We kunnen gelukkig straks langs, vanochtend heeft hij weer gegeten en meteen overgegeven. De rest van de dag ligt hij als een zielig hoopje dus ben blij dat we kunnen gaan!
@Strawberry hopelijk komt de kat snel weer thuis! Onze kat is ook vaker langer weggebleven dan normaal. Dan maak je je ook meteen zorgen natuurlijk!
Vorige week toevallig nog: ik vond hem uiteindelijk in een paardenwei een stukje verder dan waar hij normaal rondloopt. Hij was zelf ook verbaasd dat ik daar was! Volgens mij was hij op een nieuw avontuur toen.
Hoe was het bij de dierenarts?
@Strawberry hopelijk is je kat terug? Echt vreselijk als ze langer weg zijn dan normaal.
Goed nieuws voor mijn opvangkatje. Ze krijgt dinsdag bezoek van een mogelijke adoptant. door vakantie en kittenseizoen, waren er heel weinig aanvragen dus hopelijk is dit een goeie match.
Hij is weer terecht waren net na aanleiding van een tip ergens aan het zoeken toen hij binnenkwam. Ons kattenluik is verbonden met een app en die stuurt berichten welke kat naar binnen en naar buiten gaat. Meteen het kattenluik gesloten, toen wij thuis kwamen zat hij al klaar voor zijn natvoer. Nu moet hij verplicht binnen blijven, hij stond al weer voor het kattenluik om naar buiten te gaan.
Zo’n opluchting dat hij weer veilig binnen zit. Zal een stuk lekkerder slapen.
Is je kat al terug? Ik hoop het voor je Het is zo stresssig altijd als ze langer wegblijven dan normaal, heel herkenbaar.
Ik heb 3 katten die veel meer willen spelen dan ik tijd/zin heb. Ze hebben een assortiment met klein speelgoed, catnip en een puzzelbord maar ik ben op zoek naar iets wat beweegt (op batterijen of zo) waar ze lekker moe van worden.
Iemand tips?
Volgens de dierenarts heerste er iets want ze zag de hele week veel misselijke katjes voorbij komen.
Er leek niets klem te zitten oid dus ze heeft hem een injectie gegeven tegen de misselijkheid. Vandaag nog een pilletje en hopelijk is daarna alles tot rust gekomen. We hadden wel besloten om hem de rest van de dag binnen te houden en dat hebben we de hele nacht geweten!
Oh heerlijk al die verhalen hier lezen. Tegenover andere mensen voel ik mij altijd een gek kattenmens als ik over mijn katten praat. Maar hier is het heerlijk gewoon.
Ik ben vandaag op vakantie gegaan. De katten zijn voor het eerst alleen 's nachts. Ze worden in september 2jaar. Ik heb nu al heimwee. Ik heb 2 camera’tjes neergezet en de oppas komt 2x per dag kijken en verzorgen. Ik hoop dat ik ze meer mis dan andersom, ik vind het zo zielig.
Geven jullie de katten ook weleens iets extra lekkers in het weekend? Onze kat krijgt doordeweeks brokjes en op zaterdag als traktatie natvoer. Haha soms heb ik bijna het idee dat ze het gewoon door heeft
Ik denk dat ze dat ook echt wel doorheeft
Natuurlijk weet ze niet dat het zaterdag is, maar misschien linkt ze het natvoer-moment wel aan een ritme/activiteiten die jij op zaterdag doet (die afwijkt van andere dagen).
Nee hier een streng regime (behalve op de verjaardag) om op gewicht te blijven.
Jeeeemig wat gaat dat snel zeg!
Haha zo herkenbaar dit! Ik ga in september op vakantie en zei laatst dat ik het jammer, maar niet heel erg zou vinden als het ivm Corona niet door zou kunnen gaan, maar eigenlijk wil ik m’n katten gewoon niet missen.
1x per dag een snoepje als ik klaar ben met werken.
En af en toe een blikje met natvoer. Maar dat is met verjaar- en feestdagen, 2x per jaar met wormenpasta en vorig jaar toen het heel erg warm was. Ze aten toen veel minder brokjes dus kregen ze natvoer met extra water om ze wat extra vocht te geven. Maar ze hebben de neiging om te dik te worden dus brokjes worden streng afgewogen zodat ze stabiel op gewicht blijven. Was het voor mij maar zo simpel
Mijne krijgt natvoer als hoofdvoeding, aangevuld met brokjes. Eerst deed ik het ook afmeten, maar de laatste tijd niet meer. Ik denk wel dat Dolly ook wat te dik is
Soms wat kattenmelk of liquid snack. Maar niet per se in het weekend, gewoon wanneer we er zin hebben. Onze kat eet nooit meer dan ze nodig heeft dus ik maak me er niet druk over dat ze te veel binnen krijgt.