Kattentopic #2 (Deel 1)

Geven jullie de katten ook weleens iets extra lekkers in het weekend? Onze kat krijgt doordeweeks brokjes en op zaterdag als traktatie natvoer. Haha soms heb ik bijna het idee dat ze het gewoon door heeft

2 likes

Ik denk dat ze dat ook echt wel doorheeft :stuck_out_tongue_winking_eye:
Natuurlijk weet ze niet dat het zaterdag is, maar misschien linkt ze het natvoer-moment wel aan een ritme/activiteiten die jij op zaterdag doet (die afwijkt van andere dagen).

1 like

Nee hier een streng regime (behalve op de verjaardag) om op gewicht te blijven.

1 like

Mijn lieverdjes zijn al weer 6 maanden oud :smiling_face_with_three_hearts:

43 likes

Jeeeemig wat gaat dat snel zeg!

1 like

Haha zo herkenbaar dit! Ik ga in september op vakantie en zei laatst dat ik het jammer, maar niet heel erg zou vinden als het ivm Corona niet door zou kunnen gaan, maar eigenlijk wil ik m’n katten gewoon niet missen. :joy:

1 like

1x per dag een snoepje als ik klaar ben met werken.
En af en toe een blikje met natvoer. Maar dat is met verjaar- en feestdagen, 2x per jaar met wormenpasta en vorig jaar toen het heel erg warm was. Ze aten toen veel minder brokjes dus kregen ze natvoer met extra water om ze wat extra vocht te geven. Maar ze hebben de neiging om te dik te worden dus brokjes worden streng afgewogen zodat ze stabiel op gewicht blijven. Was het voor mij maar zo simpel :joy:

1 like

Mijne krijgt natvoer als hoofdvoeding, aangevuld met brokjes. Eerst deed ik het ook afmeten, maar de laatste tijd niet meer. Ik denk wel dat Dolly ook wat te dik is :upside_down_face:

1 like

Soms wat kattenmelk of liquid snack. Maar niet per se in het weekend, gewoon wanneer we er zin hebben. Onze kat eet nooit meer dan ze nodig heeft dus ik maak me er niet druk over dat ze te veel binnen krijgt.

1 like

Hier krijgen ze dagelijks 1 (kat 1) en 2 snoepjes (kat 2) als kat 2 in de ochtend insuline gehad heeft. En heel soms iets als kaas. Natvoer dagelijks.

1 like

Wij hebben wet fudz woensdag en zachtvoer zondag, dus ja :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Bij ons krijgen ze in de ochtend en voor het slapen een snoepje. In het weekend soms nog een liquid snack zakje met zijn tweeën. En elke avond natvoer. Ze weten wel precies wanneer ze eten krijgen en gaan als mijn vriend thuis komt in de keuken staan. In het weekend staan ze om 16:00 al klaar voor hun natvoer.

1 like

Wow, ziet er goed uit!

Ik geef ze ook regelmatig kattenmelk, maar wel echt als traktatie. En wanneer we ze iets willen aanleren. Alleen natvoer op de verjaardag en 1x in het halfjaar. Af en toe een snoepje tussendoor

1 like

Wat mooi! Echt fijn dat het ook voor jullie situatie werkt :blush:

1 like

@Kaasvlinder Ik meen me te herinneren dat jij deze had:

Ik overweeg om er een te kopen. Mijn ene kat is blaasgruispatiënt en de ander krijgt nietdieetvoeding + Zylkène. Sinds hij dat Zylkène spul krijgt, is mijn andere kat echt obsessed met het nierdieetvoer (ook als het alleen de brokjes zijn, de zylkène zit er twee keer per dag bij). Daarvoor liet hij het wel gaan, de andere kat zat al niet bij het blaasgruisvoer.

Hij jat geregeld dus voer, het is ook wel hilarisch om te zien hoe sneaky hij het doet, maar continu in hyperfocus zitten is ook niet de bedoeling haha. :joy:

Bevalt ie nog goed?

Ja klopt! Ik heb er 2 (maar dat heb jij denk ik niet nodig). Bevalt nog steeds heel goed. Al het geld waard. Apparaat is nog als nieuw. Bakjes heb ik na een paar jaar wel vervangen omdat de rubberen randjes los gingen.

Mijn katten zijn nu ook veel minder panisch aan het eten omdat ze weten dat het er straks ook nog ligt als ze niet alles opeten.
Het helpt ook goed tegen geurtjes :wink:

Tip is wel om de kap er bij te kopen. Anders gaat je kat het nog steeds afpakken via de achterkant ben ik bang :joy: En er zou ook een ‘intruder modus’ op moeten zitten, dat het luikje sluit zodra er een ‘vreemde’ kat in de buurt komt. Maar dat heb ik nooit getest. Kap is voor hier voldoende.
Edit: ik zie dat de kap momenteel overal uitverkocht is. Ik hoop dat hij wel terugkomt. Misschien kun je daar Surefeed over contacten.

Laat maar weten als je nog meer wilt weten. Het is een hoop geld maar ik zou m zelf direct opnieuw kopen mocht het nodig zijn.

1 like

Mag ik een beetje van deze zieke chill overnemen, aub?

54 likes

Wat gebeurt er als je in deze positie het buikje wil aaien :upside_down_face:?

1 like

Ik denk dat stiekem dit een provocatie was haha. Beide katjes zijn er gek op en gaan er graag uitgebreid voor liggen. Ze rolt dan van links naar rechts van genot haha. Hebben wel vanaf kitten aan “geoefend” met de buik aanraken, maar weet niet of dat uitmaakt.

1 like