Hier krijgen ze dagelijks 1 (kat 1) en 2 snoepjes (kat 2) als kat 2 in de ochtend insuline gehad heeft. En heel soms iets als kaas. Natvoer dagelijks.
Wij hebben wet fudz woensdag en zachtvoer zondag, dus ja
Bij ons krijgen ze in de ochtend en voor het slapen een snoepje. In het weekend soms nog een liquid snack zakje met zijn tweeën. En elke avond natvoer. Ze weten wel precies wanneer ze eten krijgen en gaan als mijn vriend thuis komt in de keuken staan. In het weekend staan ze om 16:00 al klaar voor hun natvoer.
Wow, ziet er goed uit!
Ik geef ze ook regelmatig kattenmelk, maar wel echt als traktatie. En wanneer we ze iets willen aanleren. Alleen natvoer op de verjaardag en 1x in het halfjaar. Af en toe een snoepje tussendoor
Wat mooi! Echt fijn dat het ook voor jullie situatie werkt
@Kaasvlinder Ik meen me te herinneren dat jij deze had:
Ik overweeg om er een te kopen. Mijn ene kat is blaasgruispatiënt en de ander krijgt nietdieetvoeding + Zylkène. Sinds hij dat Zylkène spul krijgt, is mijn andere kat echt obsessed met het nierdieetvoer (ook als het alleen de brokjes zijn, de zylkène zit er twee keer per dag bij). Daarvoor liet hij het wel gaan, de andere kat zat al niet bij het blaasgruisvoer.
Hij jat geregeld dus voer, het is ook wel hilarisch om te zien hoe sneaky hij het doet, maar continu in hyperfocus zitten is ook niet de bedoeling haha.
Bevalt ie nog goed?
Ja klopt! Ik heb er 2 (maar dat heb jij denk ik niet nodig). Bevalt nog steeds heel goed. Al het geld waard. Apparaat is nog als nieuw. Bakjes heb ik na een paar jaar wel vervangen omdat de rubberen randjes los gingen.
Mijn katten zijn nu ook veel minder panisch aan het eten omdat ze weten dat het er straks ook nog ligt als ze niet alles opeten.
Het helpt ook goed tegen geurtjes
Tip is wel om de kap er bij te kopen. Anders gaat je kat het nog steeds afpakken via de achterkant ben ik bang En er zou ook een ‘intruder modus’ op moeten zitten, dat het luikje sluit zodra er een ‘vreemde’ kat in de buurt komt. Maar dat heb ik nooit getest. Kap is voor hier voldoende.
Edit: ik zie dat de kap momenteel overal uitverkocht is. Ik hoop dat hij wel terugkomt. Misschien kun je daar Surefeed over contacten.
Laat maar weten als je nog meer wilt weten. Het is een hoop geld maar ik zou m zelf direct opnieuw kopen mocht het nodig zijn.
Wat gebeurt er als je in deze positie het buikje wil aaien ?
Ik denk dat stiekem dit een provocatie was haha. Beide katjes zijn er gek op en gaan er graag uitgebreid voor liggen. Ze rolt dan van links naar rechts van genot haha. Hebben wel vanaf kitten aan “geoefend” met de buik aanraken, maar weet niet of dat uitmaakt.
Ik zou in elk geval de teken verwijderen en laten controleren of hij een chip heeft. En contact leggen met een dierenasiel of dierenarts denk ik!
Edit: ze kunnen bijvoorbeeld een halsbandje krijgen voor ik dacbt 1 of 2 weken met info en dat deze vermoedelijk geen baasje heeft. Als ie na die tijd nog steeds met dat bandje loopt, wordt hij door het asiel opgehaald.
Ik heb trouwens ook 2 van deze en ben er nog steeds blij mee. Alleen is het wel handig om een extra setje batterijen altijd ergens te hebben liggen. Heel soms is mijn ene kat de andere wel te slim af, dan houd ie andermans kop vast zodat ie bij de ander ook wat kan stelen.
Werkt je woonplaats samen met een bepaalde dierenopvang? Dan kan je daarnaar bellen en dan komen ze hem vangen (eventueel vangkooi neerzetten).
Of eender welke opvang kan advies geven.
Dankjewel alvast om je over hem te bekommeren!
Ik heb deze ook, drie jaar nu. Ik ben er heel blij mee! Verder alles wat @Kaasvlinder en @anon91169173 al zeiden. De batterijen gaan hier minimaal zes maanden mee, je merkt het als ze bijna leeg zijn. Dan gaat hij kuren vertonen, klepje dicht terwijl de goede kat aan het eten is ofzo.
Volgens mij niet. Ik heb dat niet geoefend bij mijn katten, maar die vinden de buik prima. Achterpootjes wordt hier moeilijker over gedaan. 1 laat het toe, maar is geïrriteerd. De andere kat gaat compleet over de zeik als je dat doet. Denk meer dat het bij de kat erin moet zitten.
Wát een mooierd