Kattentopic #2 (Deel 1)

46 likes

Ach mn kleine haarbal is verkouden. Hij heeft een wat kortere snuit en is toch wel gevoelig voor dit soort dingen. Heb nog geen snot gespot en net met zoutoplossing z’n neusje uitgespoten. Morgen ook nog even in de badkamer met hem lopen na het douchen om te stomen. Als dit geen verlichting/hem minder doet niezen moeten we wel even langskomen aldus de dierenarts.

Voorlopig zorgt z’n grote broer ook goed voor hem.

14 likes

Krijg hier spontaan rugpijn van :joy:

1 like

Pfff ik heb net een maand de miaustore drinkbak staan en nu doet die pomp het al niet meer.
Ik heb al gemaild en kreeg zo’n standaardmail met ‘doe dit en dat’ maar ook dan krijg ik m niet meer aan de praat.
Hebben meer mensen hier zoiets gehad?

Is het zo’n klein zwart pompje? Ik had het laatst ook met mijn drinkbak, en dat bleek prut aan de binnenkant te zijn.

Na 3 uur weken in water met schoonmaakazijn was alles weer goed.

Heb je hem al open gemaakt? Er zitten 2 schroefjes in, die kan je losdraaien en dan kan je hem wat verder uit elkaar halen. Bij mij werkte de pomp laatst ook minder goed, doordat daar allemaal haartjes en prut zat. Sindsdien werkt het weer als een zonnetje.

Al geregeld gehad, maar dan zit er waarschijnlijk haar in oid inderdaad. Even losschroeven!

Wij zouden graag een oudere kat willen adopteren, die een nieuw huisje met tuin nodig heeft. Iemand tips waar te beginnen of waar ik op moet letten? Mijn vriend heeft vroeger katten gehad, ik zelf nooit. Wel honden/konijnen.

1 like

Ik zou de asiels in de gaten houden. Sommige hebben ook Instagram. Daar wordt vaak een omschrijving gegeven van het karakter van de kat. Dit vonden wij erg fijn, zodat we een kat adopteerde wat ook bij ons zou passen. Je zou wat signalen kunnen opzoeken hoe een kat communiceert (boos, blij, geĂŻrriteerd).

1 like

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden!

17 likes

Mijn telefoon is niet veilig als ik dat opzet. Die gaat door de hele kamer :joy:

Hij lag tussen mijn benen in dus ik zag het eerst van boven en toen kon ik zijn hoofd ook gewoon niet zien haha, dus ging in eerste instantie rechtop zitten om te kijken waar z’n kopje ĂŒberhaupt was?

Ik heb een otterbox voor mn tablet dus dat ding kan perfect tegen vallen en stoten :grin:

Haha wat leuk! Wat is het precies? Is misschien ook wel leuk voor mijn poezel

Ik heb voor mn tablet een paar spelletjes gedownload. CatAlone en CatAlone2 + Mouse for Cats

Die eerste 2 hebben allerlei opties waar ze op kunnen jagen zoals vuurvliegjes, paardebloempluisjes, insecten en lichtjes. De laatste heeft felgekleurde speelgoedmuizen

Ik vind het vooral chill dat ze op dingen kunnen jagen die niet op levende dieren lijken zodat ze echte beestjen hopelijk meer met rust laten.

3 likes

Ik zou een kijkje nemen op de Facebook pagina: “gouden mand gezocht voor moeilijk plaatsbare katten”.

Daar komen vaak oudere katten op. Aan de hand van de berichten kan je ook zien welke asielen/opvangen er zijn in je buurt en dan zou ik eens kijken op hun facebookpagina.

Als er een paar opvangen zijn die eruit springen, kan je gerust ook een mailtje sturen en aangeven wat je juist zoekt en hoe jullie gezinssituatie eruit ziet/hoe vaak je thuis bent etc.

Super leuk dat je voor een ouder katje wil gaan. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Soms zitten ze er ook onwijs naast, haha. Wij hadden een kat met label “haat mensen, zet maar op een boerderij om muizen te vangen” Drie weken later lag ze naast me op haar rug te spartelen dat ik haar buikje moest aaien.
Muizen vangen heeft ze nooit gedaan :joy:

8 likes

Mijn oudere kat komt uit het asiel, dus ik zou de asiels in de omgeving in de gaten houden. Verder zou ik er ook rekening mee houden dat zo’n kat dus al een geschiedenis heeft en misschien dus iets andere gewoonten/behoeften kan hebben. Mijn kat is nooit opgepakt vroeger, waardoor ze dat nu dus vreselijk vind. Is niet erg maar misschien wel handig om te weten voor je eigen verwachtingen!

1 like

Sinds mei wonen deze 2 knapperd bij me:

Ze zijn echt megalief en nieuwsgierig.

Op m’n slaapkamer staan deze bloemen en Dave (de voorste) is sinds kort gefascineerd door de korte roze pluimpjes. Hij probeert ermee te spelen en bijt erin. Tot nu toe haalde ik 'm steeds weg, ben ook bang dat 'ie de hele vaas omknalt, maar ik vraag me ook af of het niet giftig of gevaarlijk is voor katten.
Weet iemand dit?

24 likes

Is het niet gewoon pampasgras? Want dat is niet giftig! Kan wel, zeker als t een wat scherper soort grasje is, lastig zijn als ze t echt opeten of doorslikken. Kan scherp zijn en soms vast blijven zitten in de keel.