Die voorste pluimpjes ken ik als “bunny tails” het achterste is inderdaad pampas. Het is beide gras en niet giftig voor katten. Alleen je zegt dat ze roze zijn? Soms worden ze een andere onnatuurlijke kleur gemaakt, ik weet niet of het dan nog steeds helemaal veilig is. Ik heb ze ook en ze zijn van nature beige.
Je kunt de volgende keer dat je 'm ziet de dierenambulance bellen. Die hebben een chiplezer en kunnen zien of hij gechipt is. En ze kunnen hem een halsbandje geven met de vraag of de eigenaar zich wil melden. Als hij geen chip heeft en echt ziek is, kunnen ze hem ook meenemen naar het asiel.
Heeft iemand hier ervaring met haken of breien met een kitten in huis? Hoe pak je dat het beste aan?
Kitten in een andere kamer zetten.
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe de kitten reageert.
Je bolletje wol in een mandje leggen of misschien een bakje met deksel kopen en daarin een gat maken waar je het touw uit laat komen (klinkt dit logisch haha) zodat er niet met de bol gespeeld kan worden. Of idd in een andere kamer zetten haha.
Je neerleggen bij gevangen haak/breinaalden en doorgebeten draad, en genieten van de schattigheid?
Theepot is hiervoor ideaal
Wij verwachten een baby en de kat heeft zich dit kussen alvast eigen gemaakt. Niet meer vanaf te krijgen…
Haha het is zacht en het mag niet; dat is alles wat katten willen.
Haha zo lief! En i love t spiegeltje, waar heb je die vandaan?
Van de Hema!
Ik heb mijn zwerfkatje nu ongeveer 7 maanden in huis en merk opeens dat ze meer naar ons toetrekt. Zo leuk
Ze was nooit schuchter ofzo maar ze deed altijd haar eigen ding. Sinds kort wacht ze ons soms op bovenaan de trap als we thuis komen, ze knippert nu langzaam naar me, ze geeft kopjes tegen onze benen en als we haar roepen gaat haar staart blij omhoog! Al deze dingen deed ze eerst niet!
En het leukste is dat als ik ‘s ochtends de woonkamer in loop dat ik dan altijd goedemorgen zeg en ze rent nu elke ochtend naar me toe en meestal miauwt (haar versie, is meer een soort gepiep) ze dan. Omg ik smelt dan echt. Ik maak nu steeds een filmpje in de ochtend omdat ik het zo lief vind.
Dus als het zo door gaat zit ze over 5 jaar misschien op schoot haha!
Ahh wat leuk! Ik vind het zo hartverwarmend om te zien als ze uit hun schulp kruipen!
Ik hoop echt dat ze ooit ook zo wordt maar zo niet is het ook niet erg want mijn andere kat zit al het liefst de hele dag op mij
Ze is 1x naast me komen liggen op de bank en 1x wilde ze onder de dekens (?? doet ze nooit) naast me en toen moest ik bijna huilen maar dit duurde echt niet langer dan 5 minuten.
Thanks! Ik kon nergens vinden hoe de voorste plant heet. Ik doe 'm maar gewoon weg denk ik.
@the.rebel.club jij ook bedankt voor je antwoord! Hij kijkt niet om naar het pampasgras gelukkig.
Ik ga vanavond kittens bekijken
Nadat ik vorige maand mijn laatste kat in heb moeten laten slapen vind ik het echt verschrikkelijk leeg en stil in huis. Wil echter wachten tot na mijn vakantie, half september.
Deze kittens zijn begin juli geboren, en 1 19 juli geboren. Mogen half september weg, wel wat jong nog vind ik… Maar als ik er 1 ga kiezen mag deze blijven tot na mijn vakantie (21 september)
Verder wel goed verzorgd qua ontwormen, ontvlooiing, dat soort dingen.
Moest ook echt een “motivatiebrief” sturen voor ik mocht komen kijken. Nou, met een kat die 10 jaar diabetes heeft gehad weten ze wel dat ik er ook echt voor ga, het kattenleven lang.
Dus vanavond is het zover, zin in! Er is een lapjes poes, en een cypers met wit en een zwart/wit katertje.
Veel plezier! Foto’s aub
Ah, wat een mooie rooie!