Ben dus compleet gevallen voor het lapje, meteen al. En bizar, had haar even in mijn handen, en zei nog: ze kan zelf nog niet echt voor me kiezen (een kat kan jou ook kiezen, mijn vorige kat deed dat) omdat ze daar nog te jong voor is.
Ze werd bij haar broertjes en zusjes (en neefjes en nichtjes haha, 2 nestjes) gezet in de mand, en ze waggelt eruit en komt naar me toe waggelen. Zo schattig! Tot 2 keer toe, ook toen ik weg wilde gaan.
Rond 22 september komt ze bij me wonen, zo’n zin in!
Hier in het mandje. Ze ligt tegen een kitten aan dat 2 weken ouder is. Die kon ik ook nog kiezen, een mannetje, maar viel meteen voor haar.
ochhhhh wat een dotjes <3
Ahw yes zo lief! Nu nog een leuke naam bedenken
Ja, dat wordt een leuke uitdaging! Vanmiddag even zitten internetten maar moet gewoon op een dag tegen een mooie naam aanlopen, en dan denken: ja, dat is de naam!
Yes! Het is eindelijk gelukt met de drinkbak!
Ik had m eerder al opengeschroefd en afgespoeld maar het probleem bleef.
Door jullie berichtjes toch nog maar een keer gedaan en toen zag ik dat er 1 haar om de as van het propellertje zat gedraaid waardoor hij niet kon draaien, echt heel strak en bijna niet zichtbaar.
Ik heb m met een pincet los moeten maken maar nu werkt het gelukkig weer.
We hebben vanochtend onze kitten opgehaald Het gaat heel goed, ze heeft meteen alles onderzocht en ligt nu naast me te slapen.
Ze wil alleen nog niks eten… ze heeft vanochtend nog wel gehad bij haar oude huis en hier wel wat gedronken. Ik heb haar al droge en natte brokjes aangeboden, mousse en een zakje vlees, en heb precies gekocht wat ze daar ook kreeg. Ik maak me er wel zorgen over, hopelijk dat ze vannacht wat eet. Iemand misschien tips/ervaringen?
Geef het wat tijd! Dat komt echt vanzelf goed. Als ze honger krijgt gaat ze vanzelf op zoek naar eten
Bij mij ging kitten ook pas ‘s nachts eten toen alles rustig was. Het is prima als ze de eerste dag daar te onrustig voor zijn. Juist niet teveel pushen, komt vanzelf. Als ze maar weet waar het staat
@Bakkes dank dit stelt me al gerust! Ben misschien wat te overbezorgd haha, maar is idd wel logisch dat ze gewoon even tijd nodig heeft
Heeft iemand een tip voor een vlooienplaag in huis en op de katten?
Ik heb mijn kat net een vlooienmiddel gegeven maar de vlooien zitten volgens mij in mijn hele huis…
Ik heb dit ook gehad en ben maanden bezig geweest omdat 1 vlo op je kat 100 in je huis zijn, zoiets… ik heb tapijt dus weet niet of dat het erger maakte. Dagelijks grondig stofzuigen, alles uitwassen, zo heet mogelijk zoals kattenmandjes en alles waar je katten komen, katten inderdaad blijven behandelen. Ik heb toen ook vlooienspray voor in huis gekocht en daar alles mee ingesprayd. Je hebt ook nog pilletje die de eitjes doden op je kat, vlooiendruppels doden volgens mij alleen de volwassenen vlooien. Je kunt ook een val maken met afwasmiddel en wat water in een laag bordje en daar 's avonds een kaarsje in of bij branden zodat ze naar dat lichtje toegaan en verdrinken. Ik had het heel extreem, zat zelf onder de vlooienbeten op mijn benen, maar hopelijk valt dat bij jou mee!
Ohja en je stofzuigerzak weggooien na gebruik omdat ze er ook weer uit kunnen kruipen
Shit, dat klinkt echt als veel werk!!
Ik ga ook maar zo n vlooienspray kopen.
Nee, helaas. Mijn benen zitten echt helemaal onder de vlooienbeten. Ik dacht dat het muggenbulten waren maar helaas
Heel naar! Ik dacht inderdaad eerst ook muggenbulten, maar vind vlooienbeten toch wel pijnlijker. Het is echt heel vervelend… ik hoop dat je er sneller vanaf bent!
Dagelijks kat kammen deed ik ook, en dan in een beker met afwasmiddel en water verdrinken
Jaa het jeukt ook veel erger! Ik voel me ook echt vies haha.
Bedankt voor al je tips! Hopelijk ben ik er snel vanaf
Haha ja ik voelde me ook zo goor. Ik douchete zoveel vaker dan normaal omdat het zo vies voelt. Hoop ook dat je er snel vanaf bent!
Ik dacht dit weekend ja we gaan toch maar naar de dierenarts. Maak een afspraak voor morgen en nu is er uiteraard helemaal niets aan de hand lijkt het met hem. Klinkt nog wel wat verstopt maar heeft weer energie voor 10. Evengoed wel goed om nog even met hem te gaan. Maar het blijven toch typische wezens.
Misschien dat jullie nog iets handigs weten.
Een van mijn katten bijt graag kabels. Sinds de verhuizing is het beter geworden, maar we betrappen hem er nog wel op. We hebben nu tandafdrukken ontdekt aan de televisiekabel (die niet te vervangen is 🥲). Helaas kunnen wij de televisie niet ophangen en de kabels wegwerken met van die gootjes, omdat de televisie tegen het raam staat.
Spiraalbanden hebben we wel in het vorige huis gebruikt, het werkt op zich redelijk, alleen bijt hij er ook wel doorheen/ertussen als je me snapt haha.
Hoe hebben jullie dit probleem opgelost? We proberen hem al vanaf dat hij kitten was af te leren, maar hij blijft het doen. 🥲
Stukken kabel aan de krabpaal of z’n favoriete speeltjes binden.