Kattentopic #2 (Deel 1)

@Foucher als je weet wat werkt hoor ik het ook graag :joy: hier ook een fanatieke knager helaas en niks lijkt te werken

1 like

Kabel omwikkelen met aluminiumfolie, of wat hete peper (verdund) er op smeren. Zodat het voor hun niet fijn is om op te knagen.

1 like

Wij hadden een tijdje kabelhoezen om de meeste kabels, maar onze kat beet meer op loshangende kabels dus met zo’n hoes met meerdere kabels erin deed ie dat niet meer. Ik zie op deze website meerdere oplossingen, misschien dat eentje werkt?

Ook hebben we overal tijgerbalsem neergezet/gesmeerd omdat dat één van de geuren was die hij echt niet trekt haha, maar hielp niet en je hele huis stinkt.

Hetgeen wat het meeste heeft geholpen denk ik is dat we hem kauwsticks geven die normaal voor honden zijn en waar hij dus echt op moet knagen.

1 like

Ze heeft inmiddels wat gegeten! Ik vind het alleen lastig om thuis goed m’n werk te doen want ze ligt het liefst op m’n schoot dan en dan krijg je dit:

Dan kun je je toch niet meer concentreren :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

66 likes

Dus, hoe is jullie dinsdag?
(In de papierbak)

40 likes

Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat mijn jongste kat geen gras buiten eet? :joy: We zijn bezig onze kleine vriend buiten te laten, hij blijft nu alleen maar in de tuin. Hij mag er ook buiten hoor, maar dat ie op bepaalde dingen kan springen om eruit te komen heeft ie nog niet ontdekt.
Maar hij eet de hele tijd ons gras op, wat ik an sich niet erg vind, maar hij moet daarna ervan kotsen. En op onze houten vloer vind ik dat niet zo heel chill haha.

1 like

Dat is heel natuurlijk kattengedrag, inclusief het overgeven.
Ik vrees dat het er bijhoort.

Wel jammer van de plaats waar hij overgeeft. Je kan hem na het eten van het gras misschien langer buiten laten, zodat het overgeven ook buiten is ipv binnen.

Ja dacht al, kan het vast niet afleren haha. Onze oudste kat eet ook gras maar die kotst er niet (meer) van. Nou ja ik moet het maar laten voor wat het is, het wordt vast minder.

Eerst maar weer de spanning door van een kat naar buiten. Zo bang dat ie niet terug komt :sweat_smile: Hij reageert zo slecht als hij buiten is op zijn naam of met brokjes schudden, zoveel indrukken dat ie het gewoon niet hoort haha.

Onverwachts zijn er gisteren 2 kittens bij mij komen wonen. Kennissen van mij hadden 2 kittens en degene die ze zou ophalen, heeft op het laatste moment afgezegd. Nou zouden ze de dag erna op vakantie gaan, dus heb ik ze overgenomen. Ze zijn 9 weken oud en doen het hartstikke goed!

Maar dan nu… de namen. Wie heeft er leuke ideeën?

Op mijn lijstje staan:

Charlie
Edin
Fender
Lumen
Miles
Otis
Soren
Suki
Willow
Zeia

Mijn vriend wil ze graag Edward & Alphonse noemen (naar Fullmetal Alchemist). Ik wilde ze graag Jake & Elwood noemen, maar de katten van één van mijn beste vrienden heten al zo!

Wat een gedoe om kattennamen haha, maar ik vind het toch wel belangrijk!

Groetjes van ons! :smiling_face_with_three_hearts:

41 likes

Otis en Suki vind ik een leuke combo! maar jullie moeten zelf vooral de namen leuk vinden haha.

2 likes

Zijn het twee jongetjes? Misschien naar noorse goden: Loki, Odin en/of Thor?

Edit: al vind ik ed(ward) en al(fons) ook wel heel leuk!

2 likes

Wat een dotjessssss ik vind Edward en Alphonse ook hartstikke leuk hoor

3 likes

Marshall & Fender
Maple & Hazel
Bean & Nugget
Gimli & Frodo
Edward & Alfie

2 likes

Bedankt voor jullie reacties! Het zijn inderdaad 2 jongetjes! Misschien dan toch maar Edward & Alphonse… :wink: Ik vond die anime ook erg goed. Loki, Odin en Marshall vind ik trouwens ook heel leuk! Helaas heeft mijn vriend ze allemaal afgekeurd haha

Ben nu aan het twijfelen tussen:

Loki & Odin
Miles & Otis
Fender & Otis of
Edward & Alphonse

3 likes

maak er een poll van!

Edward en Alphonse en geef Alphonse dan een mini plate arrmor

1 like

Dat zou wel supercool zijn haha! Een van de beste animes die ik ooit gezien heb!

1 like

Waarschijnlijk worden de namen toch Jake & Elwood! Rechts Jake, links Elwood.

Zo blij met mijn kleine jongens!

44 likes

Wat een extreme cuties zijn het ook! En mooi tapijt :blush:

1 like