Kattentopic #2 (Deel 1)

Wow wat een knapperds

1 like

Wat zijn ze knap :heart_eyes:

1 like

Serieus, hoe ga je ze uit elkaar houden! :rofl:

3 likes

Ze hebben best een verschillend koppie, kijk maar naar hun neuzen en tussen de ogen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

De namen staan vast! Ik heb Jake en Elwood altijd al leuk gevonden, ook voordat ik die vriend kende. Hij vindt het een eer!

En inderdaad, één heeft witte ‘sokjes’ en de ander niet. Ook hebben ze verschillende oogjes!

41 likes

Snoesjes :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

De poes eet laatste dagen zo weinig. Dagelijks eet ze gelukkig wel, maar niet wat ik gewend ben. Ik denk toch dat het door het warme weer komt. Ze mauwt ook meer dan anders, dus heb het idee dat ze deze temperaturen al totaal niks vindt. Maar is dit misschien herkenbaar voor iemand?

Ja, herkenbaar hoor. Onze kat heeft er nu geen last van maar voorgaande jaren als het echt warm was at hij ook niet echt, weinig drinken en ging op de gekste plekken in het huis liggen (op z’n zij languit terwijl hij nooit zo ligt). We lieten hem maar een beetje zijn gang gaan en hadden voldoende drink bakjes en wat natvoer (want vocht) klaargezet. Miauwen deed ie trouwens niet.

1 like

Ja hier eten ze ook minder als het warm is. :slight_smile:

1 like

Ik ben verliefd :heart_eyes:

2 likes

Zo lief :pleading_face:
Krijg hier echt baby (kitten) fever van!

1 like

Wat een cuties! En leuke namen zeg.
Ben er zelf ook nog niet uit hoe ik mijn kitten ga noemen. Heb nog tot eind september gelukkig haha.

1 like

Misschien nog een speelgoed tip(toch al zeker voor de Belgen, weet wel niet hoe de levering naar NL zit). Mijn kat is helemaal gek op een aapjes knuffel, ik denk combinatie van de bungelende armen en benen en toch vrij licht om door het hele huis te zeulen. Wij hebben die als sinds kerst en is nog steeds favoriet. Je steunt er ook nog eens een goed doel mee: Pluchen aapjes – Association Mucovereniging

27 likes

Ahh wat snoezig :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

@flowerpower wat een cutie en leuk aapje idd!

1 like

Mijn opvangkatje is eindelijk geadopteerd! Door vakantie/kittenseizoen duurde het allemaal vrij lang, maar nu een super leuke vrouw gevonden. Ben zo blij met de match.

En met mijn eigen kat gaat het ook stukken beter. Had veel verschillende soorten niervoeding gekocht en eindelijk iets gevonden dat hij graag eet. Hij is van 3,6kg naar 4,10kg gegaan. Zijn kattenhotel voor over een paar weken had afgezegd omdat ze zijn medicatie niet wilde geven, dus even paniek maar uiteindelijk een veel beter kattenhotel gevonden waar ook maar 6 katten max zitten. Heb er een heel goed gevoel bij en voel mij eindelijk relax.

34 likes

Schoenen ingepikt. :smile_cat:

25 likes

Wat fijn dat het beter met je kat gaat! Welk voer heb je nu? Ik moest ook een aantal merken proberen, Hill’s is tot nu toe favoriet haha

1 like

Hij eet nu natvoer van Kattovit: Kattovit Nier/Renal (Nierfalen) | zooplus Dit gaat nu al een paar dagen heel goed.

Brokken zijn enorm wisselend. Hij heeft al Royal Canin, The Hills en Purina gehad, maar na een paar dagen is hij dat altijd beu. Momenteel eet hij deze van Happy Cat: Happy Cat Sensitive Schonkost Niere (Nierdieet) Kattenvoer | zooplus

Is jouw kat al lang nierpatient? Hoe gaat het ermee? Ik heb ook een babyweegschaal gekocht en weeg hem dagelijks, had ik echt vroeger moeten doen want met het blote oog zie je dat toch niet echt.

Nee, maart/april werd mijn kat opeens doodziek (acuut nierfalen), oorzaak zijn we nooit achtergekomen helaas. Hij heeft toen drie dagen aan een infuus gelegen en toen kwam ie weer helemaal bij gelukkig. Hij is weer helemaal de oude, maar moet nu de rest van zijn leven op nierdieet (hij is 5).

Van de spoeddierenarts hadden we het merk Specific meegekregen, maar dat stonk enorm naar vis en was ook heel vettig, dus toen hebben we Hill’s geprobeerd en dat gaat eigenlijk wel goed! Ik ga dat merk wat jij hebt proberen zodra hij hierop is uitgekeken haha.

Wegen deed ik sowieso eens in de drie maanden, inderdaad met een babyweegschaal! Echt heel handig.

1 like

Mijn kat moet volgende week naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse check en enting en toch ga ik me nu zorgen maken want er zou maar iets aan de hand zijn met hem. Heb daar totaal geen aanleiding voor hoor verder, is gewoon m’n overbezorgde kattenmoederhart :joy: