Dit hebben wij ook gehad en op advies van de dierenarts opnieuw een vlooienmiddel toegediend, als je ergens over twijfelt kan de dierenarts je vaak ook goed geruststellen!
Ik zou dat soort dingen eerder aan de dierenarts vragen en niet luisteren naar wat mensen uit de dierenwinkel zeggen want 9/10 keer weten die echt niet waar ze het over hebben.
Wij hadden ook vlooienmiddel uit de winkel gebruikt en dat deed niks dus het kan inderdaad dat sommige niet goed werken. Blijkbaar worden sommige vlooien immuun voor bepaalde middeltjes. Bij ons werkt alleen degene die je via de dierenarts kan krijgen. Maar duurde ook wel een week voordat de vlooien weg waren want er kunnen eitjes in je tapijt zitten die later uitkomen en op je kat springen. Dus het hoeft niet per se te betekenen dat het niet heeft gewerkt.
Als je je erg zorgen maakt kan je misschien even bellen naar de dierenarts? Of anders gewoon goed in de gaten houden.
Dit inderdaad @SaikiKusuo wanneer het aankomt om advies voor kattenbak, speeltjes, etc. is dierenwinkel prima, maar voor iets medisch (of voeding bv) echt enkel luisteren naar de dierenarts! Zij gaan je een geschikt middeltje kunnen aanraden voor de vlooien, zowel voor de katjes als ter bestrijding in de ruimte.
Wij hebben zelf ook last gehad van vlooien enkele jaren terug toen we onze poes in huis namen, was echt de hel veel succes!!!
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ze net gekamd en ik heb geen vlo meer gevonden! Hun vachtje is ook weer schoon. Voortaan ga ik naar de dierenarts voor zoiets als dit! Ik heb trouwens ook zo’n spray gehaald.
Zo schattig!
Hier nog een paar foto’s van vandaag!
Ze doen het erg goed, al heeft Elwood wel diarree (al een paar dagen)… gelukkig drinkt hij goed en is hij erg actief. Als het maandag niet over is, dan bel ik de dierenarts.
Oh, nog iets… ik heb bij de dierenwinkel ontwormingsmiddel gehaald omdat ik het vermoeden heb dat Elwood last heeft van wormpjes… kan ik dat ook het beste terugbrengen en wormenmiddel bij de dierenarts halen?
Jake in mijn zelfgemaakte kattenhuisje!
Wat een knapperds de diarree kan van de wormen komen. Mijn kitten had het ook, de dierenarts raadde aan een wormenpil te gebruiken en even af te wachten. Welk middel heb je gekocht? Ik heb altijd Milbemax, dat verkoopt mijn dierenarts ook. Dat werkte goed. Daarna is het bij mijn kitten ook over gegaan
@SaikiKusuo ze zijn zooo leuk
Ik haal ook altijd Milbemax, werkt idd goed. Misschien nog een idee om die te proberen. Hopelijk gaat het snel beter!
Ik vind wel dat je de kittens niet netjes meegekregen hebt. Negen weken is sowieso al heel jong om bij de moeder weg te gaan en blijkbaar hebben ze dus zowel vlooien als wormen.
Verder zien ze er wel echt te schattig uit.
Dat ben ik met je eens.
Ik kwam er gisteren achter dat ze pas 8 weken oud waren toen we ze hadden opgehaald. Deze mensen wilden ze met spoed weg hebben omdat ze met vakantie zouden gaan. Ik heb ze in huis genomen omdat ze anders uit elkaar zouden gaan en dat vond ik zielig, aangezien ze gek zijn op elkaar. Gelukkig vinden ze het erg fijn bij mij.
Dat is ook wel heel halsoverkop alles regelen dan. Lief van je en ze zien er uit als schatjes.
Ik meende dat met 9 weken de eerste vaccinatie gegeven wordt, had je daar al een afspraak voor staan? Anders kan je meteen voor alles bij elkaar advies vragen en eventueel de dierenarts de ontworming laten geven afhankelijk van hoe lang dat nog duurt en hoe wenselijk dat is bij zo’n eerste vaccinatie.
Ja, dat klopt. Ik heb alles in anderhalf uur moeten regelen. Dat was wel een drama, aangezien mijn appartement een puinhoop was en er een aantal giftige planten stonden haha. Gelukkig heb ik hier een dierenwinkel letterlijk om de hoek, dus alles stond klaar toen ze kwamen.
Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt voor de eerste vaccinatie!
Ik zou vooral even de dosis en het schema aan de dierenarts vragen. Kittens moeten vaker ontwormd worden dan volwassen katten (even uit mijn hoofd, met 3,6,9 en 12 weken en dan 1 x per maand voor het eerste half jaar). Zij hebben zo te horen hun eerste kuren niet gehad. En qua dosis, dat hangt af van hun gewicht en is dus iedere keer anders.
1 van mijn katten heeft in de afgelopen 12 uur zeker 7 keer overgegeven, wil nu niet eten en hij oogt ook echt ziek, dus dat wordt zometeen een ritje dierenarts. Hopelijk valt het mee en kunnen die hem snel weer oplappen. Want vind dit zo zielig, hij ligt er echt als een ziek hoopje bij
Edit: pff pas om half 3 een afspraak.
Met wat maak ik best een nieuw sisaltouw vast aan de krabpaal? Lijm of nietjes? Ik weet niet welke manier het veiligste is voor onze katten
Als ik op onze krabpaal kijk zitten de uiteindes vast met een nietje. Het tussenliggende stuk is volgens mij niet gelijmd.
Ik had het geprobeerd met nietjes maar die bleven er niet goed in vast zitten dus heb het uiteindelijk maar gelijmd.
Nogsteeds dol op ons kitten maar jemig wat heeft die jongen een energie De hele freaking dag achter ons aan aan het jagen, kan niet meer normaal door de kamer lopen zonder dat er een hyperactieve kat op m’n voeten springt of vanachter een muurtje een verrassingsaanval doet
Snel voor je uit rennen op de trap, bij voorkeur tussen je benen door, is ook een nieuwe hobby van 'm.