Geenszins om te insinueren dat je het niet goed doet hoor, maar misschien kun je andere manieren vinden om met haar te spelen? Soms proberen mensen bijvoorbeeld met mijn kat te spelen door een speelgoedje druk voor haar hoofd te schudden en dan kijkt ze ze aan van wat moet je? en loopt ze weg. Logisch. Maar als ik een groot stuk papier (bijv. van dat dunne inpakpapier dat vaak in dozen zit - kraakt ook lekker) op de grond heb liggen of een doek of laken ofzo, en daar speelgoedjes een beetje-half-helemaal onder laat verdwijnen dan SPRINT ze erop af. Of een dun touwtje onder een doos en dan langzaam laten verwijnen of tevoorschijn laten komen. Sowieso alles dat met verstoppen te maken heeft, ze duwt zelf ook speelgoedjes onder het vloerkleed bijvoorbeeld om ze dan te zoeken.Of een balletje naar haar toe rollen is soms leuk, maar vaker vindt ze het leuker als ik het balletje op 1-2 meter voor haar heen en weer beweeg over de grond, en dan als ze eropaf sprint dan gooi ik het in de lucht - dan rent ze erachteraan tot ze hem vangt. Soms als ze gaat liggen en op haar rug rolt, kan ik ook aan haar zien dat ze in een speelse bui is, en dan kan ik een knuffeltje of hengeltje boven haar hangen en dan gaat ze los met vangen en bunny kicks <3 Maar ze neemt maar af en toe een speelgoed in haar bek mee door het huis. Ze houdt sowieso meer van samen spelen dan van alleen spelen - logisch, want een 'dood’liggend voorwerp op de grond is gewoon niet zo uitnodigend. Misschien vindt jouw kat zo’n banaan of regenboog met kattenkruid ook wel leuk? Mijn kat heeft echt totaal geen interesse in kattenkruid lol, die heeft alleen reuk voor eten
Helaas want die speelgoedjes zijn zo leuk <3
Nou ja zomaar wat tips, je doet het vast allemaal al maar wie weet?
Edit: oja en, ze heeft ook niet altijd zin in hetzelfde! Ze kan zomaar totaal geobsedeerd zijn door het ene touwtje en dan helemaal geen reactie geven op het balletje, en twee uur later weer andersom. Het is altijd een beetje uitproberen waar ze op dat moment op aanslaat.