Dat zal zeker schelen! Hopelijk heb je hem snel weer thuis.
Als je in Nederland ook zoiets hebt dan kan ik dit aanraden:
Toen wij kort een foster hond hadden werd ik gek van de hondengeur in de bank en de kussens en deze spray haalt dat echt helemaal weg en het ruikt dan lekker fris. Beetje alsof alles vers gewassen is.
Mehh mân kat is uit de tuin gegaan en ze is een kleine bangeschijterd en komt nooit uit de tuin. Ze kan ook totaal niet voor zichzelf opkomen, verstopt zich alleen maar, dus ik hoopte haar nog te vinden. Nu had ik haar gevonden, onze tuindeur open gezet, rent ze zo een andere tuin in ⊠daar net gezocht, maar kan haar daar niet meer vinden dus nu moet ik dan straks gaan slapen, wetend dat ze hier ergens buiten de tuin zit. ZĂł kut dit. De tuindeur staat nu nog wel open, maar ik heb geen idee of ze zelf nog hierheen gaat komen nu
Hm shit! Hopelijk komt ze snel terug. Ze zal wel niet ver gaan. Misschien kan je de kattenbak buiten zetten, dat helpt wel vaak! En ik denk dat je nog vaak genoeg wakker wordt vannacht vanwege de spanning, dan elke keer even kijken en roepen?
Het rotte is dat ze echt nauwelijks reageert op brokjes of dâr naam. Ze verstopt zich gewoon echt. En ik had haar een uur geleden gewoon op het goede randje getild, alleen toen ging ze rechtsaf naar een andere tuin, ipv linksaf onze tuin in die gewoon open stond. Dus dat was ff kut. Ben net alweer 4x buiten geweest om te roepen, maar 0 reactie
Edit; oh en ze kan niet zo ver, want onze steeg is afgesloten!
Fuck yeah. Ik heb dâr. Ik dacht ik ga nog 1 rondje doen en toen even voor het hek van de tuin waar ze heen liep gestaan. Toen hoorde ik opeens zacht gemauw en toen heb ik dâr op gepakt en meegenomen. Ging niet volledig van harte, maar ze is weer in dâr eigen tuin en ik kan lekker slapen
Wat is je budget (ongeveer)?
Ik zal morgen nog even verder nadenken maar een voerpuzzel is missch leuk?
Persoonlijke favorieten:
Nina Ottosson lieveheersbeestjes blad:
Muizen om te verstoppen door huis (bijv als je overdag weg bent of snachts):
(Linkjes zijn first-finds, misschien is er ergens anders nog wel een betere prijs/shop)
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/YHi4
Dit is echt een hit bij iedereen die ik ken!
Ik reageer even op mezelf.
Ben gister weer bij de kat geweest en hij leek al weer beter te zijn. Hij had de eergisteravond ook al wat gegeten, dus hopelijk zet die trend zich voort. Ook de koorts lijkt te dalen. Hij blijft sowieso tot na het weekend bij de dierenarts. Vanmiddag ga ik weer even langs
Heeft iemand ervaring met een allergische reactie op katten die echt plots erger wordt? Mijn man had voor we op vakantie gingen al vaker last van traanogen en niezen (sowieso al wel met vlagen), maar sinds we terug zijn van 4 weken vakantie is het echt extreem. Hij heeft niet zoveel met de kat, ze was al van mij, en wilt dat ik haar per direct weg doe. Maar ten eerste heb ik geen nieuw adres voor haar en ten tweede vind ik dat gewoon heel erg moeilijk. Het is nu zo erg dat ie nu niet hier in huis slaapt, omdat hij gek wordt. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen
Hij zou aan antihistamine kunnen proberen? Of sowieso even de huisarts kunnen raadplegen. Vind het zeer ongevoelig van hem om te eisen dat ze acuut weggedaan wordtâŠ
Ja ik heb gezegd dat ik ten eerste vindt dat hij eerst moet testen. Dus hij gaat morgen de huisarts bellen. Pillen slikken wilt ie niet, hij slikt ook nooit paracetamol bijvoorbeeld. Dat wilt ie niet omdat hij vindt dat de oorzaak ook weggehaald kan worden ofzo. Ik zou zelf ook pilletjes slikken tot de tijd dat ik een oplossing heb gevonden. Ik heb nu mân ouders gevraagd of ze daar even naartoe mag, zodat ik op mân gemak iets kan zoeken waar ze permanent naartoe kan. Ik hoop het zo. Ik kan nog niet permanent afscheid nemen
Wow ik zou nooit kunnen mijn kat opgeven voor een man. Hij moet idd maar pillen nemen hoor, kom zeg, het gaat wel om een leven he.
Dit zou ik als chronische vrijgezel ook zeggen, maar @Unquestionable heeft 2,5 kind met haar man. Dus dan kan ik me voorstellen dat je je vent niet weg doet. Maar ik vind het wel stom dat hij nu al zegt âik ga hier niks tegen nemenâ. Want je hebt je poezel dus al langer dan dat je hem kent? Sorry hoor, maar dan vind ik het wel echt superasociaal van hem dat hij dat weigert. Het is een levend beestje he, niet zomaar even een plant die je weg doet. Zoveel mensen die om welke reden dan ook een antihistaminicum moeten slikken, of dat nu voor beesten of voor pollen oid is. En hoe weet hij zo zeker dat het de kat is, is het niet de hond? (jullie hebben ook een hond toch?) En zou hij bijv. voor de hond wel pillen slikken of zou hij die ook zomaar op straat zetten?
Maar echt hoor. Voor jou 10 anderen, bye bye!
Misschien zoiets?
Dat is een kartonnen kattenhuis die je zelf in elkaar moet zetten, dus dan kunnen ze lekker DIY-en. Ik heb zelf zoiets voor mijn katten en ze zitten daar constant in.
Ja sorry maar âgeen antihistamine willenâ omdat je ânooit pillen wil slikkenâ Jezus dan probeer je zelf dus ook 0,0 om zelf een deel van de oplossing op je te nemen.
Die kat is er dus al jaren, voordat hij er was als ik het goed begrijp?, tot nu toe is het ook min of meer oké gegaan, zoek dan zelf ook mee naar een oplossing om te zorgen dat jij met de kat kan. Volgens mij bestaan er allergiespuitjes, medicijnen, luchtreinigers, weet ik het wat. Tuurlijk je non stop doodziek voelen is geen doen op lange termijn, maar neem zelf een beetje verantwoordelijkheid om te proberen het te laten werken. Ik zou echt héél boos zijn hierom.
Ik zeg ook nergens dat ze haar vent moet weg doen? Haar vent moet zich maar aanpassen, want het gaat om een levend wezen die waarschijnlijk van onschatbare waarde is voor @Unquestionable
Ja het is niet zeker dat het de kat is en dat is ook de reden dat ik nog niet op zoek ga naar een permanent ander huis (niet dat ik ĂŒberhaupt iemand ken die een kat (erbij) wilt). Ik hoop dat mân ouders haar even op zolder incl dakterras willen nemen, dan kan ik rustig dingen uitzoeken en kijken of het echt wel helpt als zij weg is.
Mocht het de hond zijn dan moet die ook weg, maar ook daar hebben we niet gelijk een ander huis voor. Dus ik had verwacht dat hij wel wat begrip zou hebben. De hond is namelijk meer van hem dan van mij.
Ik vind ook dat hij meer zijn best kan doen hiervoor. Want hij ziet nu ook mn verdriet erom. Ik hoop dat een gesprek met de huisarts erover hem ook wat meer inzicht geeft. Ipv maar makkelijk zeggen dat ze per direct weg moet. Zo werkt het namelijk gewoon niet.
En indd, hebben kinderen samen en ik vind het echt super kut om hem zoveel last te zien hebben. En de kat permanent weg is echt wel mân laatste oplossing, maar ik begrijp zijn standpunt ook wel. Maar nogmaals ik vind wel dat hij nu ook meer een stap naar mij kan doen.