Ze heeft net wel een liquid snack op, enige wat ze lustte op het moment en kon ze op de bank blijven liggen. Misschien niet mega gezond maar heb het idee dat ze nu ietsjes meer energie heeft. (Ze kijkt nu voor het raam naar buiten in plaats van voor zich uit op de bank). En volgde me ook naar de wc.
Wat kun je je zorgen maken om je huisdier hè
Had het nog niet verteld hier, maar de kat is ter observatie opgenomen. Hij was ook best benauwd dus er is een longfoto gemaakt, maar daar is niets op te zien. Er wordt nu nog een buikecho gemaakt. Zelf denkt de dierenarts nu het meest aan alvleesklierontsteking en een beetje aan diabetes. Duur katje
Ja dat mag wel uiteindelijk, ik denk ook niet dat we dat tegen kunnen houden. Ik las ook al.iets over voor het eerst naar buiten als ze honger hebben zodat je de kat goed kunt lokken met voer. Ga dat maar proberen tzt. En er vertrouwen in hebben dat t wel.goed komt
Ik vind het broertje van de zieke kat zo zielig nu, hij mist de andere kat en loopt schreeuwend door het huis. Erger dan anders. Ik ben de zieke kat ook steeds aan het zoeken, maar ik kan het beredeneren.
Mocht het trouwens zo zijn dat het fataal is is het dan slim voor het rouwproces om het broertje te laten zien dat de andere kat dood is? Deze katten zijn op een paar dagen na hun hele leven samen geweest. Bij mijn vorige katten was dat niet zo namelijk.
Ja!
Update, naar de dierenarts geweest en ze heeft koorts, 40.5 geloof ik. Verder niet zoveel kunnen vinden dus ze denken en infectie zoals een virus ofzo. (Ze komt niet meer andere dieren in aanraking maar is zondag wel even buiten geweest) Prik gekregen en bij thuiskomst begon ze meteen aan een verloren snoepje die ergens lag en water te drinken. Ook wat recovery voer ging er een beetje in. Ik ben nu al zo opgelucht. Hopelijk blijft het goed zo en niet weer slechter als de medicijnen zijn uitgewerkt.
@LastYoungRenegade heftig zulke dingen hopelijk valt t mee!
Tipje, bij deze online shop kun je dierlijke kattenspeeltjes kopen. Misschien dat wat?
Konijnenpootjes, bolletjes bont, veren.
Het is een hele heftige alvleesklierontsteking en de waarden van de gal, nieren, alvleesklier zijn verhoogd en de maagwand is wat verdikt. Ook heeft hij nog steeds verhoging en eet nog niet, dus hij blijft vannacht in elk geval nog opgenomen. Hij lijkt verder wel vitaal te zijn, dus ze hopen dat hij er bovenop gaat komen, maar we weten het simpelweg niet.
Oh nee heel veel beterschap
Ja, hoop ik ook! Hij was in elk geval wel aan het spinnen en wilde wel aangehaald worden, dat was eerder niet.
Ik ga morgenochtend even langs
Beterschap en ik duim dat hij snel weer beter wordt.
@Tubing, en ook beterschap jou kat. Hopelijk blijft het nu goed gaan.
De kamer van mijn kat stinkt best wel, zelfs na dweilen en schoonmaken met bleek en heel veel luchten blijft er een typische kattengeur hangen. Ik heb al zijn kussens, kleedjes en andere dingen die er staan/liggen al grondif schoongemaakt maar het blijft een beetje ruiken. Heeft een van jullie misschien een gouden (huis-tuin-en-keuken)tip om het wat frisser te maken?
Ik weet dat bleek, chloor en azijn niets doen tegen een kattengeur en katten kunnen aansporen daar te plassen en is erg giftig. Je hebt volgens mij wel speciaal schoonmaakmiddel, misschien is dat wat? Ecopet heeft een geur en vlekverwijderaar
Veel beterschap aan je katje. Ben zeker dat hij in goede handen is
Ik heb natuurlijk alles nog nagedweild met een normaal sopje ecopet kende ik nog niet, zal eens proberen of dat wat is
Heftig, hopelijk gaat het inmiddels beter. Mijn diabeteskat die in december is overleden heeft tot 3 keer toe alvleesklierontsteking gehad. Elke keer dacht ik dat ik afscheid moest nemen, maar ze kwam er toch elke keer weer bovenop, ook opgenomen geweest bij de dierenarts en vochtinfuus gehad.
En v.w.b. het afscheid laten nemen door je andere kat mocht het tóch fout aflopen, ja! Heb ik alle keren dat een kat overleed ook laten doen. Ze begrijpen meer dan je denkt.
Pff, 3 keer! Blijft het dan een gevoelig punt of is het gewoon toeval?
Toevallig net bij de kat op bezoek geweest en hij lijkt zich al wel wat beter te voelen. Hij heeft ook een paar likjes gegeten van zijn voer en spint in elk geval weer flink. Maar hij is duidelijk not amused en gestresst. Niet zo raar ook natuurlijk.
Ja, bij haar werd het soort van chronisch. Af en toe speelde het dan enorm op. Maar ze had ook al 8 jaar diabetes de 1e keer dat ze het kreeg.
Fijn dat je kat zich alweer wat beter lijkt te voelen. Eten is dan een goed teken.
En inderdaad, niet zo gek dat ie gestresst is en niet lekker in zijn vel. Hopelijk zet het herstel door, zal voor je duimen!
8 jaa is ook wel een hoop. Deze kat heeft geen diabetes gelukkig (is ie op geprikt enzo), dus dat scheelt misschien ook.