Idd geen toegeving naar hem doen hoor, dat hij eerst maar alles probeert vooraleer je moet overgaan op dieren weg doen.
Advies van de huisarts kan misschien wel tegenvallen, hangt af of het iemand is met liefde voor dieren of niet denk ik. Zo ging ik ooit naar een KNO arts omdat ik ook allergieën heb en me liet testen. Hieruit kwam huisstofmijt en hij zei dat katten dat ook erger maken dus dat ik de katten (bij mijn ouders thuis toen) maar moest weg doen?? haha?? wie is nou zo harteloos?
Oh dat laatste hoop ik indd niet dat de huisarts zegt Dan voelt ie zich nog meer gesterkt straks…
Ik hoop dat ik zo wat van m’n moeder hoor iig
Wie van jullie heeft een drinkfontein? Onze kat gooit constant zijn waterbakjes om, ze wegen ook niets natuurlijk. En ik ben wel benieuwd of hij zo’n fontein ook kan omgooien? Daar zit veel meer gewicht in.
Ik heb een keramieken drinkbakje, kan ze niet omgooien omdat het zwaar is! Ze houdt niet van fonteintjes…
Mijn kat heeft bij de vorige fontein (Cato’s, met zo’n bloem) wel drie liter water over de grond gegooid 🥲 Maar we hebben de fonteinen van Miaustore en die zijn zwaar! Het water blijft nu in de fontein hahaha
Drinkfontein is echt een hit hier! Heb nu nog een van plastic, maar ook die wordt niet omgegooid en zit altijd nog wel een laag water in en dan ververs ik zelf ook weer. Poes drinkt er echt goed uit
Hebben jullie allemaal normale echte katten die normale kattendingen doen ofzo? Mijn kat zet haar tanden in de drinkfontein en haalt hem vakkundig laag voor laag uit elkaar zodat ze “gewoon” bij het water kan
Ik heb voor kat 1 een keramieken drinkfontein en voor kat 2 een drinkbak voor honden. Die kan in theorie versleept worden en van de trap worden geduwd maar dat kost zoveel moeite dat het zelden gebeurt. (En dan zit er weinig water in want ander is het wel te zwaar).
Ik heb ook de fontein van miaustore. Die is echt zwaar en krijgen ze onmogelijk omgegooid. Af en toe spelen ze wel met het water, of gaan ze op een van de plateaus staan waardoor ze water verspreiden met hun natte pootjes. Maar het is altijd beter dan een gewoon bakje met water! Als ik de fontein in de vaatwasser gooi en een klein bakje met water neerzet, dan wordt het echt een waterballet.
Ja mijn katten drinken er gewoon uit zoals het hoort.
Maar nu ik dit heb gezegd weet ik bijna zeker dat ik vanavond thuis kom en dat hele ding door de kamer ligt
Ik heb een plastic drinkfontein van zooplus waar ze heel gretig uit drinken en een grote metalen drinkbak voor honden die nu minder populair is
Ja deze ging hier dus om! Mijn kat trok met zijn poot de bloem er af, maar de bak met water ging dus ook een paar keer om. Deze fontein hadden we op een gegeven moment in een rond afwasteil staan om het waterballet te beperken.
Haha, wat een eikel . Ik hoop dat je een goed alternatief kunt vinden!
Mijn kat heeft de fontein ook omgegooid, dus kan zeker!
De zieke kat is nog steeds bij de dierenarts, maar meneer eet weer goed Heeft vannacht 3 bakjes voer leeggegeten. Hij is ook weer veel drukker als ik op bezoek kom. Ze hebben vandaag de morfine stopgezet tegen de buikpijn en hij poept nog niet (maar dat kan stress zijn). Enige dat minder is, is dat hij nog niet helemaal koortsvrij is, maar de kans bestaat dat hij morgen weer naar huis mag
Bedankt voor al jullie tips over de katten fontein. Ik denk dat ik die ene met het bloempje erin eerst ga bestellen, heb er een hard hoofd in haha. Het is zo’n druktemaker. Weinig momenten dat hij stil zit als wij er bij zijn. En we hebben een houten vloer dus echt heel chill is het niet als hij het omgooit en wij het niet direct opmerken.
Hopelijk is ie inmiddels thuis. Morfine veroorzaakt bij mensen verstopping, wellicht bij katten ook?
Ik neem momenteel deel aan een online presentatie om kittens te fosteren! Ze hebben nu dringend fosters nodig, lijkt me heel leuk om te doen. En gelijk een goede kans om te kijken hoe mijn jongste kat op een kitten reageert voordat we besluiten zelf eventueel een 3e kat te adopteren.
Aaaah wat leuk zou je dan wat op sociale media delen over ze?
ik zou ook graag katjes opvangen later als ik misschien wat groter woon, nu helaas geen ruimte voor.