Deze meneer heeft z’n 2 vaccinaties binnen, 2x ontwormd, een keer ontvlooid en doet het fantastisch! Hij is zo enorm aanhankelijk. Slaapt alleen maar op schoot. Heerlijk
Ohhh die pootjes ook tegen jouw hand aan <3 te snoezig
Welke app had je gedownload? Ik wil eens kijken of mijn katten het ook zo leuk vinden haha
Deze
Aaah zo zoet die katjes
Meneer mag morgen weer zijn jaarlijkse prikjes halen, dat wordt weer een feest
Mijne is dus echt kapot. Die spint tijdens de prikjes
Spinnen kunnen ze ook doen om zichzelf te kalmeren!
Pff, net een boze dierenartsassistente aan de lijn omdat ik aangaf bij de kat bijna geen antibiotica erin te krijgen. Ja het was belangrijk en dit en dat. Ja, dat snap ik heus wel, maar zij hebben makkelijk praten. Ik snap ook niet waarom het niet meegegeven wordt in vloeibare vorm. Vooral niet omdat ik het toe kan dienen en overweg kan met de combinatie katten en spuiten. Voor nu is het gelukt, maar de kat begon ontzettend te kwijlen.
Heb je een spuitje thuis? Want anders kan je het oplossen in water en dan via het spuitje geven. Pil in spuit doen water optrekken en een paar keer met je duim op de spuit optrekken dan is de pil opgelost en kan je het geven (tip van vpk😉)
Ahhh, het is ook hartstikke stressvol om het pilletje dan te moeten geven en dat de kat steeds meer opgefokt raakt en jij ook terwijl je het zo goed bedoelt Moet je nog lang?
Nee, heb helaas alleen spuiten met een naald Maar is wel een goede inderdaad.
@mercurysummer Nog minstens een week helaas.
Ach wat verdrietig. Hier wil het soms nog wel helpen om de kat in een dekbed te rollen, maar de kat heeft dat na een paar dagen natuurlijk ook weer door
Denk dat hij daar alleen van in paniek raakt. heb hem nu maar bij zijn nekvel gepakt, bek opengewerkt en pillen er zo goed mogelijk in geschoven.
Nou dan vind ik dat je het knap hebt gedaan! Hopelijk raakt hij er de komende week steeds wat beter aan gewend en gaat het wat soepeler
Ik moet wel zeggen dat ik de kat niet letterlijk rol hoor haha, ik hou de kat vast en doe dan het dekbed er voorzichtig omheen
Ja, dat hoop ik ook! Deze kat vindt wat dat betreft al die dingen eng, dus beetpakken werkt het beste.
Dit filmpje heeft ons heel erg geholpen. Het kost inderdaad wat oefenen, maar nu gaat het heel makkelijk (we ontvlooien de kat met een pil, dus 1 keer per maand)
Die van mij ook niet. Wel tegen me aan, maar op schoot, ho maar. Alleen toen hij ziek was, maar ja, dat heb ik dan natuurlijk liever niet…
Mocht het nu niet beter worden qua eetlust zijn er ook eetlustopwekkers, ik had Mirtazapine, dat is een antidepressiva voor mensen, met bijwerking dat het de eetlust opwekt. Dit kan ook gebruikt worden voor katten. Gaf dan 1/8 pilletje ofzo. Wel voorgeschreven door de dierenarts he, niet zomaar wat gedaan.
Maar dat hielp heel goed om de eetlust op te wekken. En tja, pillen geven dat blijft een dingetje bij katten…
Dit lijkt wel een beetje op wat ik doe, behalve dan door het natvoer halen. Dat is nog wel een goede die ik morgen eens ga uitproberen.
@Misty hij lijkt alweer meer honger te hebben gelukkig en komt nu ook kijken als ik in de keuken bezig ben.
Ah, ik had gelijk vandaag al bericht dat ik 3 kittens kon ophalen maar het komt toevallig zo slecht uit. Ze kunnen pas om 4:30 opgehaald worden omdat de dierenarts het heel druk heeft en ze eerst onderzocht moeten worden. Alleen ik ben vandaag 3 jaar getrouwd en we hebben een restaurant gereserveerd om 5:30 en dat asiel is bijna 50 minuten rijden dus dat gaat niet lukken.
Ik sta nu op de stand-by lijst voor morgen, dus ik laat het jullie weten!