Kattentopic #2 (Deel 1)

Ja en nee, hij had al een hartkwaal (HCM) waarvoor hij dagelijks medicatie kreeg. Dit wist ik toen ik hem een jaar geleden kreeg. We hebben in april nog ons jaarlijks bezoek gehad bij de dierenarts en toen leek alles nog oké. Hij gedroeg zich verder ook niet anders dan dat ik hem ken, een aanhankelijke schootkat die het liefst de hele dag luiert. Hij at en dronk goed, en zijn medicijnen deed hij ook niet moeilijk over. Dus het was heel pijnlijk om hem zo te moeten zien, en te moeten horen dat het al in een dusver stadium is dat hij meerdere bloedklonters heeft die ervoor hebben gezorgd dat hij deze aanval kreeg.

Net ging zijn voerbak af en ik barstte gelijk weer in huilen uit.

7 likes

Jeetje, veel sterkte

1 like

Ah nee een jaar geleden pas, wat hebben jullie weinig tijd gehad samen :broken_heart: Heel veel sterkte <333

1 like

Wat ontzettend naar, veel sterkte :heart:

1 like

Sterkte :two_hearts:

1 like

Ahh wat verschrikkelijk, heel veel sterkte!

1 like

Jeetje wat is dat vreselijk snel gegaan dan… Wat verdrietig, heel veel sterkte. :sleepy:

1 like

Veel sterkte!! :heart::heart::heart:

1 like

Dankjulliewel allemaal. Geven jullie vandaag allemaal een extra dikke knuffel aan jullie huisdier van mij? :heart:

22 likes

Heel veel sterkte
Mijne lijkt ook nog eens onwijs op jou kat :sob:

1 like

Heel veel sterkte

1 like

Dikke knuffel, afscheid nemen is zo moeilijk :heart:

1 like

Sterkte :heart:

1 like

Bij diabetes gaan ze ook opmerkelijk meer drinken en plassen! Ze gaan ook vaak anders lopen op hun achterpoten (ze gebruiken dan hun volledige ondervoet). Maar ja, er zijn natuurlijk altijd cases die niet altijd alle typische symptomen afvinken.
Andere typische ouderdomsproblemen zijn een te snel werkende schildklier (maar dan zou ze moeten afgevallen zijn, lelijkere vacht, meer miauwen etc) of nierproblemen (al hebben ze hier wel mindere eetlust). Soms kan er ook een ontsteking van de pancreas zijn. Bloedonderzoek zal duidelijker uitwijzen waar het probleem ligt!
Het kan ook natuurlijk gewoon een geïrriteerde maag zijn waar de vicieuze cirkel van overgeven kan doorbroken worden met wat maagbeschermers en iets tegen het overgeven.

Ik hoop voor je dat het allemaal wat meevalt! Laat eens weten hoe het was :slight_smile:

arm ding, hopelijk valt het mee en komt ze er snel bovenop <3

Hopelijk valt het mee! Ik zou die tandbehandeling ook alvast inplannen, het is even eng (narcose) maar het helpt precies wel echt :slight_smile: laat vooral weten hoe het geweest is!

Het is wel eens interessant denk ik om een dag om de 2u haar glucose te meten (prikken in de vene van het oor). Het kan je misschien al een idee geven van of er iets aan de hand is of niet. Op bloedonderzoek bij de dierenarts zal haar glucose wss sowieso verhoogd zijn door de stress (stress hyperglycemie). Maar ze kijken ook naar glucose in de urine en nog wat andere parameters in bloed. Denk dat de dierenarts je morgen meer kan vertellen :blush:
Ik denk dat het beter is dat ze wat aanhankelijker is, dan dat ze zich wegstopt! Ik duim voor je dat het niks te ernstig is!!

Blijkbaar bestaat er dus een forum voor diabetes katten, hier vind je wat meer uitleg: Bloedsuiker testen: Oortje - Diabeteskatten Forum

1 like

Ah wat flink van haar!! Klinkt goed inderdaad :star_struck: Hopelijk is het dan gewoon een geïrriteerde maag!

:pleading_face: schatje toch!

2 likes