Kattentopic #2 (Deel 1)

Vanwege de antibiotica en omdat ie zo ziek is geweest.

1 like

In BE is het toch zo, in NL weet ik het niet zeker maar ik denk dat dat niet veel verschilt dan… Bloed prikken kan soms echt gewoon moeizaam gaan haha, denk niet dat er iets is hoor!

Ja gewoon de tijd geven dan komt het vanzelf wel goed!

Mijn ene kat heeft de eerste dagen onder mijn bed gezeten en ging elke keer blazen en mijn voet aanvallen als ik langs liep. En toen opeens 2 dagen later zat ze op bed te spinnen en was alles goed :woman_shrugging:t3:

Ik zou vooral niks proberen te forceren maar wel tegen de kat blijven praten. Je hebt ook kalmerende muziek voor katten op youtube, misschien kan je die opzetten?

1 like

Ik zei gister tegen mijn vriend misschien moeten we die lelijke Felix mandjes weg doen, liggen er toch nooit meer in. Was ik haar vanochtend kwijt lag ze in het Felix mandje :joy:. Nu blijven die lelijke dingen toch maar weer staan.

23 likes

Dit is echt weer how to cat 2.0 hoor. Alsof ze het gehoord hebben of aanvoelen :joy:

@Ovenschaal ik was voor ongeveer hetzelfde onderzoekje in NL laatst €236 kwijt! Was ook wel even slikken bij het afrekenen toen

2 likes

Zo gaat dat met mijn katten ook iedere keer! Volgens mij kunnen ze ons stiekem echt verstaan hahah

Planken ophangen! Je hebt speciale katwalks; planken en loopbruggen voor katten.

2 likes

Je kan ook bij Rufi Drapaki kijken. Daar kun je veel zelf samenstellen, en dus ook een hoge paal zonder mandjes. Of de planken waar @QueenOfEngland het al over had. En super sterk en grote-katten-proof.
Is wel een vrij prijzig merk, maar ik heb mijn kattenmeubels hiervan nu 6 jaar met 2 katten en ze zijn nog steeds in goede staat :ok_hand:

Heeft het kattengrit een bepaalde (bloemige ofzo) geur? Dat vinden ze vaak arelaxt (geef ze eens ongelijk, die parfums stinken!), misschien is het ander spul dan hij in het asiel/gastgezin gewend was? misschien wil hij idd aparte bakken om op te poepen en te plassen? Misschien had hij ergens stress van en is hij gaan sproeien?

1 like

Ik zou alles van stof waar hij op heeft geplast wassen met groene biotex waspoeder, dat breekt de enzymen af waardoor de geur er uit gaat. Met gewoon wasmiddel ruiken wij het niet meer, maar katten nog wel en plassen ze er weer op omdat de geur er eenmaal in zit.

Ik gebruik korrels van de AH of Lidl, maar mijn katten zijn heel makkelijk en het is ook heel verschillend per kat. Misschien kun je het nu vaker verschonen en gaat het daarmee wel goed met deze korrels? Of misschien vindt hij het type kattenbak niet fijn, kap erop/eraf, wel/geen luikje, zou dat allemaal eens proberen of het verschil maakt.

2 likes

Is het klonterend of niet? Ik heb klonterende houtvezels en schep sowieso twee keer per dag grondig. Kan idd ook nog dat hij de bak zelf niet fijn vindt zoals Spaarlamp zegt, of hij staat niet op een fijne plek voor hem om wat voor reden dan ook (te druk? te weinig overzicht? kan vanalles zijn)

1 like

Ik doe 1 doos korrels in de bak, schep elke dag poep en klonten eruit en 1 keer in de 2 weken maak ik de hele bak schoon, maar het ligt heel erg aan je katten want een vriendin van mij doet precies hetzelfde en na een week is haar kat wel klaar met die korrels en plast naast de bak totdat ze m helemaal schoon heeft gemaakt.

1 like

Katten kunnen zoooo kut zijn hahaha

3 likes

Hahahah ja hij gaat ook haar aankijken terwijl hij plast zo van fuck you bitch maak schoon.

7 likes

Bij mij was het andersom. Hij plaste keurig op de bak, maar poepte op een handdoek ( kwam ik na twee dagen achter :joy:). Bij mij was de truc om de bak open te maken. De bovenste helft eraf, en gewoon alleen de onderbak met korrels. Tegen de geur schep ik het er zsm uit.
Blijkbaar was plassen wel veilig met kap, maar poepen nog niet :joy:

Wat een schatje! En verder wat iedereen hierboven al zegt; als ze er naast plassen zijn ze meestal niet blij met de bak. Even uitproberen wat hem wel gelukkig maakt (klep open/dicht, deksel erop/eraf, ander grind, andere plek, extra bak, vaker schoonmaken)

1 like

Ohhhhh wat een liefie! Een look a like van de mijne met het stipje op z’n snoet. :smiling_face_with_three_hearts:

Azijn wil ook wel helpen.

Het ging weer helemaal mis met Elwood: heftige diarree door het hele huis, overgeven, plassen buiten de kattenbak… Hij krijgt nu speciaal dieetvoer, medicatie tegen de misselijkheid en medicatie om zijn darmflora te herstellen. Laten we hopen dat het goed komt met de kleine man!

Ik heb vandaag deze foto van hem gemaakt:

23 likes

En hier nog een foto van Jake zijn schattige pootje. Gisteravond gemaakt toen hij bij mij sliep!

26 likes