Kattentopic #2 (Deel 1)

Haha dat vind ik ook altijd zo sneu, daarom stel ik het ook altijd uit đŸ„Č

Welk antivlooienmiddel gebruiken jullie trouwens?

En? :grimacing:

1 like

Wij hebben de beste ervaring met Stronghold. Gaat wel via de dierenarts en is niet goedkoop, maar het werkt hier fantastisch.

1 like

Credelio, ook via de dierenarts. In pilvorm, want de kat wordt heel boos van een pipet en gaat overal tegenaan schuren om het er vanaf te krijgen.

1 like

Ik ga het eens vragen, dankjulliewel! :slightly_smiling_face:

1 like

Awwww :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik wil nu 8 kittens. Zo INTENS schattig :heart_eyes:

1 like

Ohh dit is zo lief :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Oooh zo lief :pleading_face: Lijkt me ook, ze ziet er tevreden uit haha

1 like

Stronghold om de 4 maanden, 4 maanden werkzaam tegen wormen en 1 maand werkzaam tegen vlooien. De andere 3 maanden vlooien druppels van advantage. In de zomer gebruiken wij een middel dat 3 maanden werkzaam in tegen vlooien, teken en wormen. Weet alleen niet meer welk merk dat is. Wij halen alles bij de dierenarts en gebruiken wat hun aanraden. Hebben gelukkig nog nooit vlooien of wormen gehad.

Onze andere kat heeft de boodschap denk ik ook mee gekregen :joy:

32 likes

Ik ben er zelf nog niet uit wat het beste werkt, maar ik zou opletten met Fipronil (Bravecto) als werkzame stof. Heb ondertussen al een paar keer zien passeren dat er toch meer neveneffecten zijn dan gedacht.
Ook actieve stof permethrin vermijden, maar normaal gezien zit dit niet in een goed anti vlooien middel. Bij honden is dit wel ok omdat zij dit kunnen metaboliseren, katten kunnen dit niet waardoor het giftig is.

1 like

Aaaaaahh zo lief!!

Ik was gisteren met mijn neefje op een boerderij en daar waren katjes van een week oud, zo schattig :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Je hebt zo’n spray UF2000 heet het volgens mij. Dat werkt echt top voor ondergeplaste banken/kleden etc

1 like

De kat bij mijn ouders thuis lijdt aan astma. Ik vind het verschrikkelijk frustrerend dat mijn ouders niet luisteren naar mijn adviezen. Jaren geleden, heb ik echt moeten aandringen om met hem naar de dierenarts te gaan want eerst begon het dat ik 's nachts wakker werd van zijn hoestbuien. Ze wuifden het dan weg omdat ze het overdag zelf nooit zagen (goh bizar he als je overdag werkt en hij 's avonds bij mij sliep). Uiteindelijk toch naar de dierenarts gekregen, en oh surprise, kat heeft astma!
Nu krijgt hij daar al jaren medicatie voor, prednison, maar dat heeft ook tal van bijwerkingen. Ik zie dat ook aan hem, hij is luier geworden, speelt niet veel meer en is ook dikker geworden. Nu is zijn astma in periodes erger. Hij heeft echt teveel overgewicht dus ik heb al allerlei adviezen aan m’n ouders gegeven om hem te doen afvallen. Er gebeurt niks. Nu heb ik geadviseerd om hem een inhalator/puffer te geven, dat gaat ‘niet lukken’. Alsjeblieft zeg. Ik haat dat dat ze me nooit serieus nemen als ik het over dieren heb, ik ‘overdrijf’ altijd. Sorry misschien had dit meer in het leed dat familie heet topic gepost, maar ik vind het zielig voor dat beestje. Hij heeft er ook echt meer last van. Als zelfs m’n zusje (die daar nog woont) al zei dat ze eens de dierenarts moeten
 en zij zegt zo’n dingen echt niet snel. Nota bene, de dierenarts gaat niks kunnen doen. Een foto van de longen kan alleen maar tonen dat het erger geworden is, ze gaan medicatie ophogen, adviseren om af te vallen en ook een puffer aanraden. Grr!!!

Vroeger ging ik ook echt meer in discussie om m’n gelijk halen. Nochtans ben ik niet iemand dat per se gelijk wil halen, maar wel als het op dieren aan komt. Nu heb ik maar gezegd ‘oke, het was maar een voorstel’ maar ik vind het zo frustrerend? Ze zeggen altijd dat ze grote dierenvrienden zijn maar als ik dan voorstellen doe om het welzijn van de katten te verbeteren, lukt dat niet of is dat teveel moeite.

2 likes

De zieke kat doet het weer (zoals mijn collega zo mooi zei). Morgen op controle bij de dierenarts en nog 2 dagen antibiotica :slightly_smiling_face: En dan vrijdag met kat 2 naar de dierenarts voor zijn vaccinatie

25 likes

Ik heb sinds november een kat en ik vertrek morgen voor het eerst op vakantie sindsdien dus ik heb haar net achter moeten laten bij de oppas :worried: die op mijn huis komt passen zeg maar dus ze blijft gelukkig lekker thuis
Maar ik voel me een beetje schuldig ofzo! Hopelijk hebben ze het gezellig samen, ik zie dr over 2.5 week pas weer :broken_heart: ik ben gewoon een beetje emotioneel ervan haha who diz

3 likes

Lag het kleedje ergens op? Als het op de bank ofzo lag dat kan het ook in de bank zitten

Mijn kat heeft in de kelder geplast op het beton dus dat trekt er zo lekker in, ik heb nu een papje gemaakt met biotex en dat er op gegoten gisteravond en gewoon laten liggen, maar kan ik nog iets anders doen? Lees online over enzym afbrekende sprays, maarja dat doet biotex ook dus dat lijkt me overbodig?