Kattentopic #2 (Deel 1)

Let ff niet op mijn pyjama outfit haha maar het gaat goed met mijn foster! Ik ben alleen wel veel tijd aan hem kwijt, jeetje! Hij heeft echt onbeperkt energie en wil overal mee spelen en opklimmen! Ik heb ook al 1x met het medische team contact gehad maar alles bleek gelukkig goed te zijn. Het is wel heel fijn want je kunt 24/7 smsen met vragen.

Ik ben wel heel erg verrast door mijn eigen katten. Ik dacht namelijk dat mijn oudste kat het vreselijk zou vinden en mijn jongste kat leuk. Maar het is andersom?? Ik snap er echt niks van! Mijn oudere kat zit steeds voor de deur (met glas) te kijken en daar gewoon te chillen. De jongere kat ging opeens blazen en grommen en wil daar nu niet in de buurt komen :flushed: ze ging mij ook aanvallen gisteren en naar me blazen en dat doet ze echt nooit!

De kitten zit dus in een andere kamer, in een playpen. Hier was hij echt net thuis en toen kwamen ze alle twee even kijken. Ik ging echt stuk om die jongste kat want ze kijkt me echt zo aan van “wtf is dit nu weer??”

29 likes

Mijn hart :heartpulse::heartpulse: heb je al een fosterinstagram :camera_flash:

Oke we hebben besloten om straks haar broertje op te halen. Lezen overal dat kittens het best samen kunnen zijn en willen echt niet dat ze zich een moment eenzaam moeten voelen. Heel benieuwd hoe ze gaat reageren.

27 likes

Twee is nauwelijks extra werk. Maar wat leuk dat er gezinshereniging plaatsvindt.

1 like

Haha dat vind ik ook altijd zo sneu, daarom stel ik het ook altijd uit 🥲

Welk antivlooienmiddel gebruiken jullie trouwens?

En? :grimacing:

1 like

Wij hebben de beste ervaring met Stronghold. Gaat wel via de dierenarts en is niet goedkoop, maar het werkt hier fantastisch.

1 like

Credelio, ook via de dierenarts. In pilvorm, want de kat wordt heel boos van een pipet en gaat overal tegenaan schuren om het er vanaf te krijgen.

1 like

Ik ga het eens vragen, dankjulliewel! :slightly_smiling_face:

1 like

Beste keuze ooit geweest.

74 likes

Awwww :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik wil nu 8 kittens. Zo INTENS schattig :heart_eyes:

1 like

Ohh dit is zo lief :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Oooh zo lief :pleading_face: Lijkt me ook, ze ziet er tevreden uit haha

1 like

Stronghold om de 4 maanden, 4 maanden werkzaam tegen wormen en 1 maand werkzaam tegen vlooien. De andere 3 maanden vlooien druppels van advantage. In de zomer gebruiken wij een middel dat 3 maanden werkzaam in tegen vlooien, teken en wormen. Weet alleen niet meer welk merk dat is. Wij halen alles bij de dierenarts en gebruiken wat hun aanraden. Hebben gelukkig nog nooit vlooien of wormen gehad.

Onze andere kat heeft de boodschap denk ik ook mee gekregen :joy:

32 likes

Ik ben er zelf nog niet uit wat het beste werkt, maar ik zou opletten met Fipronil (Bravecto) als werkzame stof. Heb ondertussen al een paar keer zien passeren dat er toch meer neveneffecten zijn dan gedacht.
Ook actieve stof permethrin vermijden, maar normaal gezien zit dit niet in een goed anti vlooien middel. Bij honden is dit wel ok omdat zij dit kunnen metaboliseren, katten kunnen dit niet waardoor het giftig is.

1 like

Aaaaaahh zo lief!!

Ik was gisteren met mijn neefje op een boerderij en daar waren katjes van een week oud, zo schattig :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Je hebt zo’n spray UF2000 heet het volgens mij. Dat werkt echt top voor ondergeplaste banken/kleden etc

1 like