Kattentopic #2 (Deel 1)

De kat bij mijn ouders thuis lijdt aan astma. Ik vind het verschrikkelijk frustrerend dat mijn ouders niet luisteren naar mijn adviezen. Jaren geleden, heb ik echt moeten aandringen om met hem naar de dierenarts te gaan want eerst begon het dat ik 's nachts wakker werd van zijn hoestbuien. Ze wuifden het dan weg omdat ze het overdag zelf nooit zagen (goh bizar he als je overdag werkt en hij 's avonds bij mij sliep). Uiteindelijk toch naar de dierenarts gekregen, en oh surprise, kat heeft astma!
Nu krijgt hij daar al jaren medicatie voor, prednison, maar dat heeft ook tal van bijwerkingen. Ik zie dat ook aan hem, hij is luier geworden, speelt niet veel meer en is ook dikker geworden. Nu is zijn astma in periodes erger. Hij heeft echt teveel overgewicht dus ik heb al allerlei adviezen aan m’n ouders gegeven om hem te doen afvallen. Er gebeurt niks. Nu heb ik geadviseerd om hem een inhalator/puffer te geven, dat gaat ‘niet lukken’. Alsjeblieft zeg. Ik haat dat dat ze me nooit serieus nemen als ik het over dieren heb, ik ‘overdrijf’ altijd. Sorry misschien had dit meer in het leed dat familie heet topic gepost, maar ik vind het zielig voor dat beestje. Hij heeft er ook echt meer last van. Als zelfs m’n zusje (die daar nog woont) al zei dat ze eens de dierenarts moeten
 en zij zegt zo’n dingen echt niet snel. Nota bene, de dierenarts gaat niks kunnen doen. Een foto van de longen kan alleen maar tonen dat het erger geworden is, ze gaan medicatie ophogen, adviseren om af te vallen en ook een puffer aanraden. Grr!!!

Vroeger ging ik ook echt meer in discussie om m’n gelijk halen. Nochtans ben ik niet iemand dat per se gelijk wil halen, maar wel als het op dieren aan komt. Nu heb ik maar gezegd ‘oke, het was maar een voorstel’ maar ik vind het zo frustrerend? Ze zeggen altijd dat ze grote dierenvrienden zijn maar als ik dan voorstellen doe om het welzijn van de katten te verbeteren, lukt dat niet of is dat teveel moeite.

2 likes

De zieke kat doet het weer (zoals mijn collega zo mooi zei). Morgen op controle bij de dierenarts en nog 2 dagen antibiotica :slightly_smiling_face: En dan vrijdag met kat 2 naar de dierenarts voor zijn vaccinatie

25 likes

Ik heb sinds november een kat en ik vertrek morgen voor het eerst op vakantie sindsdien dus ik heb haar net achter moeten laten bij de oppas :worried: die op mijn huis komt passen zeg maar dus ze blijft gelukkig lekker thuis
Maar ik voel me een beetje schuldig ofzo! Hopelijk hebben ze het gezellig samen, ik zie dr over 2.5 week pas weer :broken_heart: ik ben gewoon een beetje emotioneel ervan haha who diz

3 likes

Lag het kleedje ergens op? Als het op de bank ofzo lag dat kan het ook in de bank zitten

Mijn kat heeft in de kelder geplast op het beton dus dat trekt er zo lekker in, ik heb nu een papje gemaakt met biotex en dat er op gegoten gisteravond en gewoon laten liggen, maar kan ik nog iets anders doen? Lees online over enzym afbrekende sprays, maarja dat doet biotex ook dus dat lijkt me overbodig?

Haha ah, ik herken het! Maar zo fijn dat iemand op je huis en kat kan passen. Dan kan de oppas vast af en toe een update/foto/filmpje sturen. Zo leuk om te ontvangen! Ik sliep laatst 2 nachtjes niet thuis en normaal slaapt de poezel dus in bed
 ik miste haar toen ook al đŸ„Č😂 echt m’n poezenkind hoor. Anyway je bent dus niet de enige

Fijne vakantie!

1 like

Haha ja ik heb de eerste foto al ontvangen! Het was duidelijk dat ik er moeite mee had, schijnbaar :upside_down_face: en ja je went echt snel aan de aanwezigheid van zo’n beest, maar het is ook zo gezellig!

1 like

Heb twee weekjes op deze frummel gepast :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Die lijkt zo op de mijne! :smiling_face_with_three_hearts: ook zo genoten?

1 like

Een update over Elwood!

Kort na mijn positieve bericht ging het weer mis. Hij had weer last van heftige diarree en moest alleen maar overgeven. We zijn naar de DA geweest en hij heeft speciaal voer gekregen (Veterinary van Purina) en vrijdag heb ik nog medicatie gehaald om zijn darmflora te herstellen en de diarree tegen te gaan.

Gisteren was het opnieuw mis: de diarree liep er letterlijk uit, zelfs als hij sliep. Gewoon nonstop. Zijn buik was ook onwijs opgeblazen, het leek net of hij op knappen stond. Ook kon hij zijn brokjes niet meer doorbijten. Vanmorgen zijn we naar het dierenziekenhuis geweest voor een spoedecho en daar bleek dat zijn darmen erg ontstoken zijn. Ook heeft hij hoogstwaarschijnlijk een flinke voedselallergie. Hij moet stoppen met deze voeding en krijgt een nog specialer dieet. Daarnaast krijgt hij prednison. Laten we hopen dat het gauw beter gaat met de kleine man!

Met zijn broertje gaat het gelukkig hartstikke goed!

Hier wat foto’s van Elwood!

Flesje diende als warme kruik

14 likes

Wat lief! Ik vind hem best wel op mijn kitten lijken!

1 like

Jeeetje wat zielig allemaal :frowning: hoop dat ie er snel bovenop komt want dit is niks zo. Arm liefje :heartpulse:

1 like

Ik hoop het ook! Ik merkte gisteren dat hij erg pijn had. Alleen maar miauwen en in mijn armen willen liggen. Als dit toch onoplosbaar is, dan ga ik kijken wat voor Elwood de beste keuze zal zijn. Ik wil niet dat hij zoveel pijn heeft

1 like

Muis krijgt de groeten van Muis! :laughing:

24 likes

Ahw, dankjewel! Ik hoop het ook! Ik vind het zo naar om te zien
 zo klein en lief en dan zoveel pijn hebben

1 like

Ah arme Elwood, dikke knuffel voor hem! Hopelijk slaat de prednison en het nieuwe voer aan. Hij boft met jou als baasje!

1 like

Wat een leukerd :heart_eyes:

1 like

Ach de schat. Veel beterschap hopelijk komt het snel goed met hem.

1 like

Wat een ellende zeg, echt heel zielig. Hopelijk knapt hij toch weer snel op!

1 like

Ik spaar ook niet, en ze krijgt wel de zorg die ze nodig heeft. Maar laatst dus €235 mogen aftikken wat ook al wel even pijn deed. Dus een apart potje maken vind ik een heel goed idee! Ga ik ook doen