Kattentopic #2 (Deel 1)

Haha ah, ik herken het! Maar zo fijn dat iemand op je huis en kat kan passen. Dan kan de oppas vast af en toe een update/foto/filmpje sturen. Zo leuk om te ontvangen! Ik sliep laatst 2 nachtjes niet thuis en normaal slaapt de poezel dus in bed… ik miste haar toen ook al 🥲😂 echt m’n poezenkind hoor. Anyway je bent dus niet de enige

Fijne vakantie!

1 like

Haha ja ik heb de eerste foto al ontvangen! Het was duidelijk dat ik er moeite mee had, schijnbaar :upside_down_face: en ja je went echt snel aan de aanwezigheid van zo’n beest, maar het is ook zo gezellig!

1 like

Heb twee weekjes op deze frummel gepast :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Die lijkt zo op de mijne! :smiling_face_with_three_hearts: ook zo genoten?

1 like

Een update over Elwood!

Kort na mijn positieve bericht ging het weer mis. Hij had weer last van heftige diarree en moest alleen maar overgeven. We zijn naar de DA geweest en hij heeft speciaal voer gekregen (Veterinary van Purina) en vrijdag heb ik nog medicatie gehaald om zijn darmflora te herstellen en de diarree tegen te gaan.

Gisteren was het opnieuw mis: de diarree liep er letterlijk uit, zelfs als hij sliep. Gewoon nonstop. Zijn buik was ook onwijs opgeblazen, het leek net of hij op knappen stond. Ook kon hij zijn brokjes niet meer doorbijten. Vanmorgen zijn we naar het dierenziekenhuis geweest voor een spoedecho en daar bleek dat zijn darmen erg ontstoken zijn. Ook heeft hij hoogstwaarschijnlijk een flinke voedselallergie. Hij moet stoppen met deze voeding en krijgt een nog specialer dieet. Daarnaast krijgt hij prednison. Laten we hopen dat het gauw beter gaat met de kleine man!

Met zijn broertje gaat het gelukkig hartstikke goed!

Hier wat foto’s van Elwood!

Flesje diende als warme kruik

14 likes

Wat lief! Ik vind hem best wel op mijn kitten lijken!

1 like

Jeeetje wat zielig allemaal :frowning: hoop dat ie er snel bovenop komt want dit is niks zo. Arm liefje :heartpulse:

1 like

Ik hoop het ook! Ik merkte gisteren dat hij erg pijn had. Alleen maar miauwen en in mijn armen willen liggen. Als dit toch onoplosbaar is, dan ga ik kijken wat voor Elwood de beste keuze zal zijn. Ik wil niet dat hij zoveel pijn heeft…

1 like

Muis krijgt de groeten van Muis! :laughing:

24 likes

Ahw, dankjewel! Ik hoop het ook! Ik vind het zo naar om te zien… zo klein en lief en dan zoveel pijn hebben…

1 like

Ah arme Elwood, dikke knuffel voor hem! Hopelijk slaat de prednison en het nieuwe voer aan. Hij boft met jou als baasje!

1 like

Wat een leukerd :heart_eyes:

1 like

Ach de schat. Veel beterschap hopelijk komt het snel goed met hem.

1 like

Wat een ellende zeg, echt heel zielig. Hopelijk knapt hij toch weer snel op!

1 like

Ik spaar ook niet, en ze krijgt wel de zorg die ze nodig heeft. Maar laatst dus €235 mogen aftikken wat ook al wel even pijn deed. Dus een apart potje maken vind ik een heel goed idee! Ga ik ook doen

Ik heb laatst ook eens gespeurd tussen de verzekeringen hier, maar vanaf 7 jaar ouderdom kan je al niet meer verzekeren lol… Dusja mijn kat is 13 dus dat gaat al niet meer dan! Ik heb nu een spaarrekening van een 1000 euro die vooral voor haar bedoeld is, maar waar ik ook wat huishoudelijke dingen van betaal. Ik zou die graag naar 2000 krijgen die puur voor haar bedoeld zijn, dan zit ik wel voldoende safe als er bv opeens iets ernstig is.
Hoe gaat het trouwens met het overgeven van je kat?

Arme stakker!!! Hopelijk is het met een hypoallergeen dieet en prednison opgelost.

1 like

Ze lijkt me een 5 omdat je haar waist nog net kan zien, dus wel randje haha! Op foto is het moeilijk te zien, maar is ze ook gewoon een grote kat? Want dat speelt ook mee natuurlijk!
Gezien je kat wel wat was afgevallen, zou ik haar gewicht toch wel monitoren. Als ze blijft afvallen, zeker wel nog eens teruggaan!

Edit: ook rekening meehouden dat hun ‘primordial pouch’ niet meetelt bij de score van body condition score. De meeste katten hebben zo’n buikflap

1 like

Ik spaar 25 euro per maand, maar ik ben nu wel door het kattenpotje heen, dus daar moet ik opnieuw voor sparen. Ik mocht pas zo’n 1200 e aftikken en dan moeten beide heren nog vaccinaties.

Omg wat een prachtige kat :smiling_face_with_three_hearts:
Ze heeft idd wel de robuustheid van een kater haha!