Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik spaar ook niet specifiek voor de kat, maar ik heb wel twee losse spaarrekeningen, gewoon omdat ik het fijn vind een beetje te verdelen (zou ook met potjes kunnen maar die had ik vroeger niet en het is zo gebleven) en daaruit zou ik zonder enige aarzeling opnemen wat nodig is voor haar.

1 like

Zo’n leukerd :heart_eyes: hoe ze zit ook echt zo van: ‘wat mot je’

2 likes

Weet je toevallig of dat plaatje voor alle soorten katten geldt? Want onze Brits korthaar lijkt van bovenaf op 5 maar vanaf de zijkant eerder op 7. Maar heb het idee dat dat ook komt door de bouw van het ras? Iets kortere poten.

Ja natuurlijk is het geen eenduidig plaatje, het hangt een beetje van verschillende dingen af. Door het ras zal het inderdaad wel anders zijn! Vooral belangrijk wat je nog kan voelen! De rechterplaatjes vind ik sowieso niet ideaal door de aanwezigheid van de primordial pouch, ik vind de bovenaanzichten beter!

2 likes

Ik heb elke maand een potje van €100 voor de katten. Dit gaat altijd eigenlijk elke maand wel op aan voer en antivlooien druppels. Spaar voor de rest niet voor de katten maar zou dat eigenlijk wel moeten doen. Moest begin dit jaar meer dan €2500 betalen voor 1 kat.

Mijn katten zijn verzekerd maar spaar €10 pm voor ze, dat is in principe genoeg om de jaarlijkse enting en controles te betalen. Voer enz koop ik gewoon wanneer nodig, maar gaat van m’n gewone rekening. Jaarlijkse controle is €69 per kat, maar van de verzekering krijg ik €50 vergoed en dat zet ik dan weer op die rekening. Mocht er een keer iets anders aan de hand zijn betaal ik dat van m’n gewone spaarrekening. Misschien moet ik extra gaan sparen voor ze…

1 like

Ik slaap met oordoppen maar als ik m’n hand op Dolly leg voel ik haar gewoon ronken :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Hmmm m’n kat lijkt echt minder eetlust te hebben, zo ken ik haar helemaal niet :anguished: ik wissel af tussen verschillende soorten natvoer, en ze doet heel enthousiast, maar vervolgens bij de meeste soorten likt ze gewoon het vocht eruit en spuugt ze de grotere stukjes zelfs weer uit. En dr brokjes gaan ook ineens niet helemaal op, terwijl ze altijd binnen 1-2 uur haar maaltijd geïnhaleerd had. Hier ook enthousiast als ik het pak en ik merk ook aan dr wanneer ze eten wil, maar vervolgens gaat het dus niet helemaal op, ze is vrij snel klaar ermee :thinking: maar ze eet ook weer niet niks, dus wanneer is het alarmerend? We spelen verder wel en ze lijkt best actief maar zo ken ik m’n schrokop gewoon niet :thinking::anguished: is ze gewoon ineens heeeeeeel goed geworden in eten bewaren? Is ze ineens heeel erg kieskeurig geworden? Of zou er wel iets aan de hand zijn?

Trouwens, als jullie voor jaarlijkse controle en vaccinatie enzo naar de dierenarts gaan, wat wordt daar allemaal in meegenomen? Gewoon in de bek kijken, hart luisteren, dat soort dingen? Of doen ze ook bloedonderzoek bijv.? Een soort algehele APK?

Mmm hoelang doet ze dit al? Ik zou me daar ook zorgen over maken. Wel nog genoeg poepjes en plasjes? Dolly gaat echt heel goed op wellness core signature selects shredded vis spul. Kun je krijgen bij Pets place en zij is mega kieskeurig: Wellness Core Signature Selects Flaked 79 g - Kattenvoer - Natvoer - Kattenvoer - Kat

Bij Doll werd er inderdaad naar het hart geluisterd, naar d’r 3 mini tandjes gekeken haha, het hele lijfje gevoeld en gewogen. Bij mij had ze ook nog gekamd en onder microscoop bekeken ivm schilfers. Bloedonderzoek kun je wel vragen denk ik als je echt ongerust bent. Mam moet dat vrij regelmatig ivm schildklier van haar kat en dat viel me nog ‘mee’, rond de 90/100 euro meen ik. Wel een dorpsdierenarts in de periferie haha

1 like

Zou dat eten wel goed in de gaten houden, valt ze ook af? Zijn er dingen die ze nog wel graag eet? Natvoer proberen met een scheutje lauw water, blijkbaar ruikt het dan beter.

Die check bij entingen is inderdaad luisteren naar het hartje, tandjes bekijken en lijfje voelen etc. Geen heel bloedonderzoek, had je die verwachting wel of?

1 like

Zouden mensen met een Miau waterfontein een foto kunnen posten voor de kleur? Ik wil er een kopen maar ik twijfel nog tussen crème, melk en walnoot.

edit: oh, en hebben jullie ook accessoires gekocht zoals bv die bewegingssensor, verlengkabel of schoonmaakset?

Ik heb er geen accessoires bij gekocht. De bewegingssensor leek me handig maar spreekt het doel van een drinkfontein ook een beetje tegen omdat het water dan alsnog een groot deel van de dag stilstaat. Ik denk echt dat m’n kat zich rot schrikt als hij langsloopt en dat ding ineens aangaat, het is al een held op sokken met dat soort dingen :joy:

Ik heb voor de turquoise gekozen dus kan je niet helpen met de kleur.

1 like

Anders: een vast potje van 3k dat ik weer aanvul als er een bedrag afgaat.

1 like

Haha het konijn van mijn zus had dat ook tijdens de eerste lockdown! Allemaal kale plekken en toen zij weer ging werken was het binnen een week weer weg. 🥲

2 likes

Met dit soort dingen, en zeker kittens, zou ik in ieder geval even bellen om telefonisch advies te vragen.

1 like

Een van mijn katten had er ook last van dat we zoveel thuis zaten.
Nu zijn we beide dagje op kantoor geweest en ze plakken al de hele avond aan ons. Alleen naar de wc kan ook al niet meer.

Dit was vanochtend, samen wakker worden

29 likes

Ah ja mijn katten vonden het dus juist mega gezellig dat ik er nu de hele dag was. Kreeg om de zoveel tijd visite aan mijn bureau, moest er een speeltje gegooid worden etc. Ze plakten al heel erg, als in de sirene gaat aan als ik in een andere ruimte ben met de deur dicht. Maar als ik nu een dag op kantoor ben geweest doen ze helemaal alsof ik ze drie weken zonder eten heb achtergelaten.

2 likes

Gisteravond ging ik lekker op de bank zitten, zette m’n drinken naast me op de grond. En toen ik naar beneden keek zag ik dit :flushed:

19 likes

Dolly is mij niet anders dan thuiswerkend gewend. Gelukkig vindt ze het niet erg!

Onze kat ook, die was zielsgelukkig met die lockdowns. Als we nu allebei een dag weggeweest zijn is ze ook heel blij :heart:

1 like