Kattentopic #2 (Deel 1)

Muis krijgt de groeten van Muis! :laughing:

24 likes

Ahw, dankjewel! Ik hoop het ook! Ik vind het zo naar om te zien… zo klein en lief en dan zoveel pijn hebben…

1 like

Ah arme Elwood, dikke knuffel voor hem! Hopelijk slaat de prednison en het nieuwe voer aan. Hij boft met jou als baasje!

1 like

Wat een leukerd :heart_eyes:

1 like

Ach de schat. Veel beterschap hopelijk komt het snel goed met hem.

1 like

Wat een ellende zeg, echt heel zielig. Hopelijk knapt hij toch weer snel op!

1 like

Ik spaar ook niet, en ze krijgt wel de zorg die ze nodig heeft. Maar laatst dus €235 mogen aftikken wat ook al wel even pijn deed. Dus een apart potje maken vind ik een heel goed idee! Ga ik ook doen

Ik heb laatst ook eens gespeurd tussen de verzekeringen hier, maar vanaf 7 jaar ouderdom kan je al niet meer verzekeren lol… Dusja mijn kat is 13 dus dat gaat al niet meer dan! Ik heb nu een spaarrekening van een 1000 euro die vooral voor haar bedoeld is, maar waar ik ook wat huishoudelijke dingen van betaal. Ik zou die graag naar 2000 krijgen die puur voor haar bedoeld zijn, dan zit ik wel voldoende safe als er bv opeens iets ernstig is.
Hoe gaat het trouwens met het overgeven van je kat?

Arme stakker!!! Hopelijk is het met een hypoallergeen dieet en prednison opgelost.

1 like

Ze lijkt me een 5 omdat je haar waist nog net kan zien, dus wel randje haha! Op foto is het moeilijk te zien, maar is ze ook gewoon een grote kat? Want dat speelt ook mee natuurlijk!
Gezien je kat wel wat was afgevallen, zou ik haar gewicht toch wel monitoren. Als ze blijft afvallen, zeker wel nog eens teruggaan!

Edit: ook rekening meehouden dat hun ā€˜primordial pouch’ niet meetelt bij de score van body condition score. De meeste katten hebben zo’n buikflap

1 like

Ik spaar 25 euro per maand, maar ik ben nu wel door het kattenpotje heen, dus daar moet ik opnieuw voor sparen. Ik mocht pas zo’n 1200 e aftikken en dan moeten beide heren nog vaccinaties.

Omg wat een prachtige kat :smiling_face_with_three_hearts:
Ze heeft idd wel de robuustheid van een kater haha!

Ik spaar ook niet specifiek voor de kat, maar ik heb wel twee losse spaarrekeningen, gewoon omdat ik het fijn vind een beetje te verdelen (zou ook met potjes kunnen maar die had ik vroeger niet en het is zo gebleven) en daaruit zou ik zonder enige aarzeling opnemen wat nodig is voor haar.

1 like

Zo’n leukerd :heart_eyes: hoe ze zit ook echt zo van: ā€˜wat mot je’

2 likes

Weet je toevallig of dat plaatje voor alle soorten katten geldt? Want onze Brits korthaar lijkt van bovenaf op 5 maar vanaf de zijkant eerder op 7. Maar heb het idee dat dat ook komt door de bouw van het ras? Iets kortere poten.

Ja natuurlijk is het geen eenduidig plaatje, het hangt een beetje van verschillende dingen af. Door het ras zal het inderdaad wel anders zijn! Vooral belangrijk wat je nog kan voelen! De rechterplaatjes vind ik sowieso niet ideaal door de aanwezigheid van de primordial pouch, ik vind de bovenaanzichten beter!

2 likes

Ik heb elke maand een potje van €100 voor de katten. Dit gaat altijd eigenlijk elke maand wel op aan voer en antivlooien druppels. Spaar voor de rest niet voor de katten maar zou dat eigenlijk wel moeten doen. Moest begin dit jaar meer dan €2500 betalen voor 1 kat.

Mijn katten zijn verzekerd maar spaar €10 pm voor ze, dat is in principe genoeg om de jaarlijkse enting en controles te betalen. Voer enz koop ik gewoon wanneer nodig, maar gaat van m’n gewone rekening. Jaarlijkse controle is €69 per kat, maar van de verzekering krijg ik €50 vergoed en dat zet ik dan weer op die rekening. Mocht er een keer iets anders aan de hand zijn betaal ik dat van m’n gewone spaarrekening. Misschien moet ik extra gaan sparen voor ze…

1 like

Ik slaap met oordoppen maar als ik m’n hand op Dolly leg voel ik haar gewoon ronken :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Hmmm m’n kat lijkt echt minder eetlust te hebben, zo ken ik haar helemaal niet :anguished: ik wissel af tussen verschillende soorten natvoer, en ze doet heel enthousiast, maar vervolgens bij de meeste soorten likt ze gewoon het vocht eruit en spuugt ze de grotere stukjes zelfs weer uit. En dr brokjes gaan ook ineens niet helemaal op, terwijl ze altijd binnen 1-2 uur haar maaltijd geĆÆnhaleerd had. Hier ook enthousiast als ik het pak en ik merk ook aan dr wanneer ze eten wil, maar vervolgens gaat het dus niet helemaal op, ze is vrij snel klaar ermee :thinking: maar ze eet ook weer niet niks, dus wanneer is het alarmerend? We spelen verder wel en ze lijkt best actief maar zo ken ik m’n schrokop gewoon niet :thinking::anguished: is ze gewoon ineens heeeeeeel goed geworden in eten bewaren? Is ze ineens heeel erg kieskeurig geworden? Of zou er wel iets aan de hand zijn?

Trouwens, als jullie voor jaarlijkse controle en vaccinatie enzo naar de dierenarts gaan, wat wordt daar allemaal in meegenomen? Gewoon in de bek kijken, hart luisteren, dat soort dingen? Of doen ze ook bloedonderzoek bijv.? Een soort algehele APK?