Kattentopic #2 (Deel 1)

Mmm hoelang doet ze dit al? Ik zou me daar ook zorgen over maken. Wel nog genoeg poepjes en plasjes? Dolly gaat echt heel goed op wellness core signature selects shredded vis spul. Kun je krijgen bij Pets place en zij is mega kieskeurig: Wellness Core Signature Selects Flaked 79 g - Kattenvoer - Natvoer - Kattenvoer - Kat

Bij Doll werd er inderdaad naar het hart geluisterd, naar d’r 3 mini tandjes gekeken haha, het hele lijfje gevoeld en gewogen. Bij mij had ze ook nog gekamd en onder microscoop bekeken ivm schilfers. Bloedonderzoek kun je wel vragen denk ik als je echt ongerust bent. Mam moet dat vrij regelmatig ivm schildklier van haar kat en dat viel me nog ‘mee’, rond de 90/100 euro meen ik. Wel een dorpsdierenarts in de periferie haha

1 like

Zou dat eten wel goed in de gaten houden, valt ze ook af? Zijn er dingen die ze nog wel graag eet? Natvoer proberen met een scheutje lauw water, blijkbaar ruikt het dan beter.

Die check bij entingen is inderdaad luisteren naar het hartje, tandjes bekijken en lijfje voelen etc. Geen heel bloedonderzoek, had je die verwachting wel of?

1 like

Zouden mensen met een Miau waterfontein een foto kunnen posten voor de kleur? Ik wil er een kopen maar ik twijfel nog tussen crème, melk en walnoot.

edit: oh, en hebben jullie ook accessoires gekocht zoals bv die bewegingssensor, verlengkabel of schoonmaakset?

Ik heb er geen accessoires bij gekocht. De bewegingssensor leek me handig maar spreekt het doel van een drinkfontein ook een beetje tegen omdat het water dan alsnog een groot deel van de dag stilstaat. Ik denk echt dat m’n kat zich rot schrikt als hij langsloopt en dat ding ineens aangaat, het is al een held op sokken met dat soort dingen :joy:

Ik heb voor de turquoise gekozen dus kan je niet helpen met de kleur.

1 like

Anders: een vast potje van 3k dat ik weer aanvul als er een bedrag afgaat.

1 like

Haha het konijn van mijn zus had dat ook tijdens de eerste lockdown! Allemaal kale plekken en toen zij weer ging werken was het binnen een week weer weg. 🥲

2 likes

Oke gisteren nieste een van mn kitten af en toe maar vandaag wordt het toch erger. Ze drinkt, eet, slaapt en speelt perfect maar maak me toch wel zorgen. Heb om 17 september sowieso een afspraak bij de dierenarts, maar moet ik nu toch met spoed er eerder langs?

Met dit soort dingen, en zeker kittens, zou ik in ieder geval even bellen om telefonisch advies te vragen.

1 like

Een van mijn katten had er ook last van dat we zoveel thuis zaten.
Nu zijn we beide dagje op kantoor geweest en ze plakken al de hele avond aan ons. Alleen naar de wc kan ook al niet meer.

Dit was vanochtend, samen wakker worden

29 likes

Ah ja mijn katten vonden het dus juist mega gezellig dat ik er nu de hele dag was. Kreeg om de zoveel tijd visite aan mijn bureau, moest er een speeltje gegooid worden etc. Ze plakten al heel erg, als in de sirene gaat aan als ik in een andere ruimte ben met de deur dicht. Maar als ik nu een dag op kantoor ben geweest doen ze helemaal alsof ik ze drie weken zonder eten heb achtergelaten.

2 likes

Gisteravond ging ik lekker op de bank zitten, zette m’n drinken naast me op de grond. En toen ik naar beneden keek zag ik dit :flushed:

19 likes

Dolly is mij niet anders dan thuiswerkend gewend. Gelukkig vindt ze het niet erg!

Onze kat ook, die was zielsgelukkig met die lockdowns. Als we nu allebei een dag weggeweest zijn is ze ook heel blij :heart:

1 like

Ja hier ook! En nu kon ik de deur voor meneer opendoen zodat hij naar buiten kon als hij dat wilde, dus hij vond het allemaal goed volgens mij :sweat_smile:

1 like

Dit doet mijn kat ook altijd​:joy:. Als ik water drink en ze ziet het dan zit ik niet veilig, probeert met haar pootjes het glas te pakken en trekt het dan naar benden zodat ze water kan drinken. Zet dan soms maar een glas water op de grond zodat ik zelf ongestoord water kan drinken. Ze is sowieso gefixeerd op water, ze hangt ook in de gieter als ik de planten water geef :joy:

Dit heb ik haar nog nóóit zien doen en ze is 15 jaar… Ik hoorde gisteren ook van iemand dat er zelfs vazen worden omgegooid om te drinken :flushed:

1 like

Hoe ouder hoe gekker :joy: wij hadden vroeger een kat die echt nooit op dingen als het aanrecht of een kast sprong. Tot ze een jaar of 16 was, jatte toen gewoon opeens hele kipfilets uit de pan. Mijn moeder nog boos op mij en mijn broertje; waarom we zoveel kip hadden opgegeten dat zij en mijn zusje niet allebei een filet hadden bij hun avondeten. Zat die kat buiten met een lekker stukje kip.

2 likes

Hahaha ja mijn kat kruipt tot aan haar oksels in een vaas vol bloemen met doorns om uit te drinken, hydrateren zonder hindernisbaan is voor watjes blijkbaar.

10 likes

Haha heel bijzonder!

Onze kat is vanochtend met pijn aan/in zijn oor weggegaan en is nu nog niet terug. Vannacht werden we wakker van hem omdat ie de hele tijd lag te krabben en te schudden met zijn oor en vanochtend hing zijn oortje zo zielig scheef opzij. Hij heeft wat gegeten en is toen weggaan (doet ie altijd). Hij komt in de ochtend vaak alweer terug (tenzij t echt mooi weer is) maar nu is hij er nog steeds niet. :pleading_face:

Al even een rondje gelopen maar hij kwam niet. Denk gelijk het ergste dat hij ergens zielig is gaan liggen of zo…

1 like