Ja hier ook! En nu kon ik de deur voor meneer opendoen zodat hij naar buiten kon als hij dat wilde, dus hij vond het allemaal goed volgens mij
Dit doet mijn kat ook altijd:joy:. Als ik water drink en ze ziet het dan zit ik niet veilig, probeert met haar pootjes het glas te pakken en trekt het dan naar benden zodat ze water kan drinken. Zet dan soms maar een glas water op de grond zodat ik zelf ongestoord water kan drinken. Ze is sowieso gefixeerd op water, ze hangt ook in de gieter als ik de planten water geef
Dit heb ik haar nog nóóit zien doen en ze is 15 jaar… Ik hoorde gisteren ook van iemand dat er zelfs vazen worden omgegooid om te drinken
Hoe ouder hoe gekker wij hadden vroeger een kat die echt nooit op dingen als het aanrecht of een kast sprong. Tot ze een jaar of 16 was, jatte toen gewoon opeens hele kipfilets uit de pan. Mijn moeder nog boos op mij en mijn broertje; waarom we zoveel kip hadden opgegeten dat zij en mijn zusje niet allebei een filet hadden bij hun avondeten. Zat die kat buiten met een lekker stukje kip.
Hahaha ja mijn kat kruipt tot aan haar oksels in een vaas vol bloemen met doorns om uit te drinken, hydrateren zonder hindernisbaan is voor watjes blijkbaar.
Haha heel bijzonder!
Onze kat is vanochtend met pijn aan/in zijn oor weggegaan en is nu nog niet terug. Vannacht werden we wakker van hem omdat ie de hele tijd lag te krabben en te schudden met zijn oor en vanochtend hing zijn oortje zo zielig scheef opzij. Hij heeft wat gegeten en is toen weggaan (doet ie altijd). Hij komt in de ochtend vaak alweer terug (tenzij t echt mooi weer is) maar nu is hij er nog steeds niet.
Al even een rondje gelopen maar hij kwam niet. Denk gelijk het ergste dat hij ergens zielig is gaan liggen of zo…
Foster update! Ik had vanochtend een zoom meeting met de organisatie en de familie die hem potentieel wilde adopteren. Hij is echt mega druk en zit geen seconde stil dus ik maakte me een beetje zorgen. Maar ik ben in de badkamer gaan zitten met een speeltje en hij gedroeg zich voorbeeldig. Die mensen waren echt super aardig en ik kreeg net een berichtje dat ze hem officieel gaan adopteren. Ergens volgende week gaat hij bij me weg.
Ik moet zeggen dat het fosteren me best tegen viel, het is echt meer werk dan ik dacht en ik zou willen dat ik meer ruimte had. Ik wilde eigenlijk na hem niet meer fosteren totdat ik ergens woon met een extra kamer. Maar nu begin ik weer zo erg te twijfelen. Het geeft wel echt voldoening. En hij was extreem druk dus misschien dat een andere kitten iets minder werk is
Is ie al terug?
Jaaa hij kwam eind van de middag aanlopen toen ik weer een rondje deed. Gelukkig maar. Ik maakte me al grote zorgen namelijk. Niks voor hem om tussendoor niet thuis te komen. Hij reageerde ook niet als ik hem lokte of riep toen ik een rondje deed, dat doet ie anders ook altijd wel. Dus waar hij was… wellicht in de maisvelden hiernaast.
Gek hè hoe we zo gewend aan de routines van onze katten en als ze daar van af wijken…
Ik zou het gewoon nog een keer proberen. Als het dan ook tegen valt kan je altijd nog besluiten dat het de laatste keer was. Maar wellicht heb je de volgende keer een minder drukke kitten en bevalt het dan wel goed.
Oh gelukkig! Mijn kat was een keer 12 uur weg en ik zat helemaal in de stress. En dan idd doodleuk komen aanlopen
In onze straat woont sindskort een kitten, en onze poes, die normaal met elke kat wil vechten, speelt met hem! Ik weet niet wat ik meemaak. De kitten heeft geen idee van territorium en rent gewoon lekker achter haar aan. Af en toe corrigeert onze poes hem wel, maar ze is voorzichtig en ook wel nieuwsgierig. Zoooo leuk
Zijn er echt mensen die een kitten alleen buiten laten?
Ja, maar het is op een afgesloten binnenplaats waar zij op uitkijken en hij kan zelf weer terug zijn huis in als ie wil. Ze hebben eerst een tijdje geoefend met een riempje en nu loopt hij los.
Edit: ik zou zelf als het mijn kat was veel meer een helicopter mom zijn hoor, dat wel, ook vanwege de andere katten en kinderen die er spelen. Maar het is niet onverantwoord denk ik.
Hier heeft de zieke kat dezelfde klachten als 3 weken terug, dus dat wordt morgen weer de dierenarts bellen. Denk dat de alvleesklier nog steeds ontstoken is. Arm dier.
Even een update over Elwood: het gaat goed! De medicatie is aangeslagen!
Over een paar dagen ga ik afbouwen met de medicatie en ik vind het best spannend… ik ben zo bang dat hij weer zo ziek wordt. Zijn buikje is niet meer opgezet en zijn poep ziet er weer normaal uit. Jake is wel een stuk zwaarder dan hij is, maar dat is niet gek, aangezien hij zo ziek is geweest!
Ik werd vanochtend trouwens wakker met een Jake die onder de dekens was gekropen en tegen mij aan lag…
Elwood
Jake
Dolly ziet duif. Balkondeuren zijn dicht, duif heeft water en eten. Hopelijk issie morgen weer weg. Heeft ringetjes om dus is wel van iemand denk ik.
Zo leuk dat je foster kitten al een nieuwe thuis heeft!
In welke zin valt het tegen? Qua administratie of tijd spenderen aan de kat of? Misschien kan je vragen voor meerdere kittens (dan houden ze elkaar bezig?) of juist voor een al iets oudere kat.
Ik ben zelf opvanggezin (zaterdag mijn 10e opvangkatje, wel altijd volwassen katten) dus je mag me altijd een berichtje sturen mocht je daar behoefte aan hebben. Het geeft inderdaad enorm veel voldoening en de update foto’s achteraf zijn geweldig!
Omg zo schattig due exact zelfde pose bij de etensbakken fijn dat het beter gaat