Kattentopic #2 (Deel 1)

Ah wat leuk dat je dat gedaan hebt. Ik denk alleen maar dat ze dat super leuk vinden zelfs als ze je kat misschien niet meer herinneren!

Ik heb zelf een oudere kat uit het asiel geadopteerd. Zij was daar als kitten ook en die mensen hebben haar na 9 jaar weer terug naar het asiel gebracht. Maar de vrijwilliger die haar als kitten had gefosterd werkte er nog en herkende haar. Ik heb toen via zijn flickr account haar kitten foto’s gevonden, echt zo waardevol voor ons. Ik heb hem toen ook een update berichtje gestuurd via Facebook met foto’s erbij maar ook nooit reactie op gekregen :sweat_smile:

2 likes

Omg :pleading_face: Wat leuk om dat te hebben zeg!! Ik zou grof geld betalen om kleine kittenfoto’s van mijn kat te zien <3333333333333

3 likes

Hoe kun je zo lekker liggen, jaloers :sob:

24 likes

Pff mijn arme kat is ziek. 0.9 graden koorts. Vandaag is zijn ontlasting getest, en heeft geen giardia. Ze waarschuwden me voor fip en ik ben zo bang dat dat het is. Ik moet nu een week afwachten met nieuw licht verteerbaar voer en medicijnen voor de koorts maar meh. En als dat wel helpt lijkt het me dat het probleem niet echt weg is…

Omg ja mijn kat was afgelopen vrijdag jarig en toen werd ze 5 maar ik heb haar pas sinds vorig jaar november en ik heb nog contact met haar vorige eigenaren en toen kreeg ik deze foto

:sob::heart_eyes:

nu is ze zo

48 likes

Is het normaal dat katten in een gedeelde binnentuin (van ongeveer 250 m2) elkaar regelmatig opzoeken om te vechten? Mijn man zegt dat het erbij hoort maar ik zou willen dat ze elkaar wat meer zouden tolereren :frowning: Een heel dominante kat is pas verhuisd en het lijkt alsof ze nu allemaal om de macht strijden, maar ik weet niet zeker of dat zo werkt bij katten. Mijn kat is zelf ook bepaald geen lieverdje richting andere katten, maar ze is klein en wat ouder (12) en de andere katten zijn allemaal groter en jonger, dus als er dan weer eentje van achter bovenop haar springt vind ik dat toch een beetje rot om te zien…

Het zijn trouwens voor zover ik weet allemaal poezen, behalve de new kid in town, een kitten die tot nu toe door alle poezen getolereerd wordt.

@Yellow wat stressvol :frowning: ik hoop dat het meevalt en dat je kat goed opknapt!

@Brum wat een cutie :smiling_face_with_three_hearts: (zowel klein als groot)

1 like

TE lief :heart: :heart: :heart: klein én groot <3

1 like

Ik geloof niet dat het om macht draait maar wel om territorium. Als er een nieuwe poes/kat bijkomt is het meestal logisch dat dat niet direct goed gaat in zo’n gemeenschappelijke tuin. Ze moeten nog afspraken onderling maken wie wat waar en wanneer… Soms gebeurd dat met vechten dus? De ene kat doet dat ook sneller dan een andere, natuurlijk.

Zelfs mijn katten die binnen in huis inmiddels met elkaar kunnen, ‘ruziën’ buiten in onze tuin altijd nog. Omdat de jongste nog maar net een paar weken in de tuin komt moet de oudste daar nogal aan wennen.

1 like

Ik ga later vandaag 3 nieuwe foster kittens ophalen! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen met meer dan 1 kitten. Ze zijn ook nog klein dus ze moeten geholpen worden met eten.

17 likes

Ohhh dit snap ik zo goed! Onze poes we drie jaar toen we haar kregen en een lapje. Ik ben wel eens gaan zoeken op internet naar foto’s van lapjes kittens zo dicht mogelijk bij de tekening als mijn kat🤣

Ben aan het inpakken om te verhuizen en Edje wilde ook alvast ingepakt worden.

30 likes

Mijn nieuwe foster kittens!

Het zijn 2 zwarte jongetjes en het meisje is een Siamees mix. Ik was echt verbaasd toen ik ze zag want ik wilde dus zelf graag een 3e kat en twijfelde tussen een Siamees (ik heb er al 1) of een zwarte kat dus het lijkt wel meant to be.

Verder kwam ik er met ophalen achter dat ze pas 3 weken oud zijn, zo jong :sob: Ze moeten nog geholpen worden met eten en ze moeten elke 5/6 uur eten dus dat wordt vroeg opstaan. Ze zaten onder de vlooien en ze zijn daarvoor behandeld maar ze mogen pas over 2/3 dagen in bad, ze zijn echt vies namelijk. Ook moeten ze op de kattenbak kunnen maar zijn er al 2 ongelukjes geweest dus ik blijf lekker bezig :+1:t2:

Ik ben wel blij dat ik er nu meer dan 1 heb als ik ze zo schattig op een hoopje zie liggen. Ze hebben al geen moeder, gelukkig hebben ze elkaar.

Dit is echt 100x meer werk en verantwoordelijkheid dan mijn vorige foster die 8 weken was en gewoon goed at en gezond was. Thanks voor degene die kitten lady op YouTube heeft getipt want dat ben ik nu non stop aan het kijken! Best heftig dat ze je zo naar huis sturen met van die jonge beestjes. Ik kan 24/7 met vragen terecht, maar toch!

48 likes

Omg ze zijn wel heeeeeeeel schattig :heart_eyes_cat:

1 like

zoooooooooooooooooooooooo snoeeeeeeeeeeziiiiiiiiiiig ik wil ook wel een zwarte, gewoon even de oceaan over sturen met het vliegtuig kan wel toch?

(grapje natuurlijk)

1 like

Oooow dat siameesje, zo lief, wat een knapperd! Hoe doen ze het zo t eerste dagje bij je?

Woehaha mijn katten waren gisteren jarig dus heb ze net liquid snacks gegeven voor t eerst, maar ze snapten het niet?!! Haha ze wilden steeds bij mijn handen likken maar je moet natuurlijk aan de top van het staafje :joy: en ze wilden de verpakking helemaal op knagen. Echt no chill hebben die beesten

1 like

Ik pas op de kat van m’n moeder in haar huis en hij heeft op de bank geplast. Het is een stoffen bank waar de hoes niet vanaf kan en ik ruik die geur zo sterk :sob:

Weten jullie hoe ik die geur uit de bank kan halen? Ben al met vanish en biotex en een doekje in de weer geweest, maar het werkt niet.

HG heeft een spuitbus die Alle nare geurtjes weg heet, die vind ik altijd goed werken.

1 like

Het gaat ok! Ik moest ze gisteren en vandaag nog medicijnen geven en dat ging gelukkig goed. Ik ga ze zometeen in bad doen dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik hoop dat ik ze goed schoon krijg want ze zitten helemaal onder de zwarte stipjes van de vlooien, echt heel zielig.

Het is wel veel werk want ze moeten om de paar uur eten en ik moet ze wegen om te kijken of ze wel genoeg aankomen. Ze zijn gisteren allemaal aangekomen maar die met het oranje bandje eet niet zo goed. Het is wel zielig want ze zijn nog zo jong dat ze proberen te zuigen in plaats van echt eten. Ze krijgen nu een papje van kitten melk en speciaal natvoer voor hele jonge kittens. Maar ik moet waarschijnlijk die ene bijvoeren met een pippetje.

De tijd die ik erin stop vind ik niet erg maar ik maak me constant zorgen of het wel goed met ze gaat :sweat_smile:

41 likes

Owwwww omg meer foto’s meer

3 likes

Ok :smiling_face_with_three_hearts:

Dit zijn ze na hun bad!
Boven is Orange, links Banana en rechts Blue(berry).
Ze zijn eindelijk lekker schoon en het ging goed. Het duurde alleen lang want ze moesten eerst helemaal droog zijn voordat ik ze terug kon zetten. Ze zijn namelijk zo klein dat ze hun lichaamstemperatuur nog niet goed kunnen reguleren. Dus ik had ze in een handdoek gewikkeld en dan in mijn hoodie.

52 likes