Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik kocht altijd die kattenbakzakken bij de action maar ik heb nu al bij 2 vestigingen ze niet meer gezien. Liggen ze bij jullie nog wel?

Al weken uitverkocht hier…

Ah balen. Ik zag bij de ap ook iets soortgelijks liggen maar die zijn ook een stuk duurder natuurlijk :frowning:

49 likes

Macy vanmorgen dan eindelijk opgehaald, en het is zo’n schatje! Wel lastig om haar bij haar moeder vandaan te halen, even huilen in de auto, maar thuis was het al snel goed, al gegeten, gedronken.

Voor vrijdag even een afspraak gemaakt bij de dierenarts, chippen en vaccineren. En even controle.

En ze is zó lief! Viel op mijn hand in slaap, eerder al tegen me aan, zo’n vertrouwen al in me.

Had vakantie, ben weekje naar Griekenland geweest. Deze week nog vrij. Maandag en dinsdag heb ik de middag vrij genomen, woensdag dan voor het eerst hele dag werken. Donderdag is mijn vaste vrije dag dus kan ze mooi volgende week wennen aan het alleen zijn. Hopelijk gaat dat ook goed, maar ik vermoed van wel.

4 likes

Hahah ik vind het zo schattig als katten van die sneaky dingen doen omdat ze gewoon weten dat ze het niet mogen.

Onze kat mag ook niet op ons bed als wij gaan slapen, maar soms sneaked ze stiekem voordat we gaan slapen al de slaapkamer in zodat ze bij ons kan slapen. Ze kan ook rustig de hele nacht bij me liggen :heart_eyes_cat:

1 like

Wat werkt het beste om urine te verwijderen? Er is op een betonnen vloer geplast, ik heb een papje gemaakt van de groene biotex en dat een paar dagen laten liggen en opdrogen, de stank is nu wel minder maar je ruikt het nog steeds. Het is in de kelder dus kan daar ook niet luchten ofzo.

Levensgenieter :heart_eyes_cat:

40 likes

Mijn kat heeft nieuwe brokjes en die lust ze niet dus ze is nu heel dramatisch in hongerstaking (pas sinds vanochtend hoor, we halen morgen wel weer haar gewone brokjes). Mijn man maakte net een broodje knakworst voor zichzelf en ze zat er naast te blèren van GEEF WORST :joy:

De gewraakte brokjes zijn trouwens Lily’s Kitchen voor senioren.

En even iets heel anders, @Misty, hoe gaat het nu met jouw kitten?

4 likes

Gaat helemaal top! Ze is super aanhankelijk, kwam vanmiddag ook zo lekker in mijn nek liggen voor het eerst. Vannacht ook goed gegaan, heeft op een stoel vlakbij mijn bed liggen slapen. Zelf natuurlijk tig keer wakker, je maakt je toch zorgen dan.
Ze is goed zindelijk, ging gisteren na 5 minuten in huis al op de bak.
En ze is gewoon zó cute!

Zal even wat foto’s uploaden hieronder.

3 likes

43 likes

42 likes

Wat fijn, klinkt alsof het inderdaad heel goed gaat! En wat heerlijk dat ze zo aanhankelijk is. De foto’s zijn ook supercute :heart:

1 like

Ja, echt heerlijk. Morgen even naar de dierenarts, controle, vaccinatie, en chippen.
Hebben we dat ook meteen maar gehad. Heb vakantie, en deze dagen dus vrij, fijn.
Maandag en dinsdag de middag vrij genomen, dus even laten wennen als ik halve dagen van huis ben.
Woensdag dan de hele dag werken, en mijn vaste vrije dag is op donderdag, dus meteen een vrije dag er achteraan.

1 like

Ooooooh zo lief! Nu mis ik de tijd dat mijn kat nog zo mini was :blush:

1 like

Hoe ga ik deze dikkop zo kunnen achterlaten voor een week :sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob:

28 likes

Ze kijkt ook zo intens tevreden!

Hier zijn de normale brokjes weer in huis dus mijn kat heeft een hele dagportie in een avond geïnhaleerd (doet ze normaal nooit want ze is een slechte eter, vandaar dat ik het ook niet te lang wilde aankijken). En ze heeft gister ook weer lekker met de kitten van de buren gespeeld :heart:

3 likes

:heart_eyes:

46 likes

Waar bewaren jullie het voer in? Sinds beide katten ander voer hebben, blijft het voer in de zakken zitten. Alleen maakt een van mijn katten nu de deur van de trappenkast open en kauwt dan gewoon tot de verpakking kapot is. 🥲

Nu keek ik online naar verschillende voertonnen, maar bij veel zijn er toch klachten dat ie niet goed genoeg afsluit.

Een voercontainer en dan bewaar ik het gewoon in een kast anders gaat de ene kat 's nachts uitgebreid djembé spelen om zijn ongenoegen te uiten m.b.t. de maximale toegestane hoeveelheid eten per dag.

5 likes