Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb echt de grootste kroelkont ooit. Echt love it want ik ben single dus het is wel leuk om een beestje te hebben wat ook daadwerkelijk naar je toetrekt als je thuis komt.
We doen ook bijna alles samen haha. Als ik naar de wc ga, komt ze eerst koekeloeren en daarna gaat ze zelf ook de kattenbak in haha, als ik eet gaat zij ook eten en het beste van allemaal: samen middagdutje op de bank. Ze wilt ook altijd bij me zijn, en het liefste eigenlijk bovenop me liggen. Of in ieder geval lichamelijk contact

MAAR, hierdoor heb ik ook vaak het idee dat ik tekort schiet als poezenmoeder. Soms ben je thuis en dan kan je gewoonweg niet met je kat bezig zijn omdat je andere verplichtingen hebt. Dan kan ze wat onrustig worden. En rationeel gezien weet ik dat ze meer dan genoeg liefde, tijd en aandacht van mij krijgt hoor. Maar van haar onrust word ik dan ook onrustig.

2 likes

Wij hadden eerst ook die van curver, omdat het er mooi uit zag. Die is al snel vervangen voor een andere bak met een hoge rand. Als de kat tegen de achterkant aan plast loopt het bij de curver langs de rand naar beneden en dan lekt het op de vloer. Nu hebben wij een uitloopmat liggen, waar een grootdeel van alle kattenbak korrels mee worden opgevangen.

1 like

Ja, dit was ook het eerste wat er door me heen ging toen ik die post las. Katten zijn gewoon niet voor iedereen en als het jou stress oplevert en die kat nergens mag chillen behalve in zn mand dan lijkt het me voor dat beestje ook niet heel fijn.

2 likes

Mijn kat is de koningin des huizes. It’s her world, I’m just living in it.

En ik zou het niet anders willen :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Ja same, lig iedere avond weer in een gekke positie in bed en word standaard wakker met een halve hernia omdat er iemand tussen/op m’n benen wilde liggen en dan is bewegen natuurlijk verboden.

8 likes

Die Curver bakken hebben wij gehad en die bak heb je dan een beetje naar voren geschoven. Resultaat was dat er regelmatig urine op de vloer achter de bak lag. Geen aanrader in ieder geval (naast dat ze ook krap zijn).

Edit: oh, spuit elf. Had nog niet verder gelezen haha

1 like

Ik heb inmiddels een foolproof codewoord voor het roepen.

“Wie wil er een SNOEPJE?”

Als ze in de buurt zijn staan ze binnen no time voor mn neus.

3 likes

Hier ook, rammelen met het bakje en ze komen aangestormd.

Ik ben even nieuwsgierig of iemand dit herkent haha. Een van onze katten, als je haar aait en ze vindt het gewoon fijn, dan begint ze altijd aan je vingers te knagen en te likken. Nog meer katten die zo’n tik hebben?

Ik wilde het eerste deel van je post citeren omdat 1 van de katten hier exact dat doet, en de andere al weg is als ik nog maar te hard adem, en ik me dan bij allebei schuldig voel als ik beweeg :stuck_out_tongue: .

Maar toen las ik de rest en dacht ik ‘JA’. Mijn vriend vindt ook dat ik overdrijf, maar die katten waren hier voor de baby en ik vind het niet eerlijk tegenover hen dat zij nu alles moeten ‘afgeven’ omdat er een baby komt. Katten zijn al zo gevoelig aan verandering en zo’n baby erbij is al niet niks, laat staan dat ze dan nog hun slaapplekjes moeten afstaan enzo.

Edit: baby is, die baby komt niet, die is er al.

2 likes

Heeft een van jullie een kat met een allergie? De dierenarts en ik denken dat een van de mijne allergisch is voor iets. We gaan beginnen met een eliminatiedieet en ik hoop dat het zo opgelost raakt. Hoe ging het proces bij jullie?

Ja onze kat is allergisch aan rund (denken we). Dom verhaal maar hij kreeg op een bepaald moment uitslag en wondjes aan zijn kopje. Speciale brokken (eliminatievoer) gekregen bij de dierenarts.

De wondjes trokken heel snel weg met dat voer, dus we wisten dat er waarschijnlijk een allergie in het spel was. Tegen het einde van de eliminatieperiode heeft hij echter de pot waarin we stoofvlees hadden gemaakt uitgelikt :upside_down_face: en de volgende dag had hij meteen weer uitslag.

Nu vermijden we voer met rund en dat gaat goed, hij heeft sindsdien geen uitslag meer gehad. Maar goed dit is dus niet de methode die ik zou aanbevelen :upside_down_face:

1 like

Nou dat snap ik wel dat ze meteen verliefd waren, wat een prachtig schatje is het! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja, Dave doet dit heel soms en Dolly vrijwel altijd! Als zij 't doet, doet 't ook wel pijn, dan heeft ze net een velletje te pakken ofzo. Schijnen lovebites te zijn volgens Google.

2 likes

Yesss ook hier bekend als apenliefde :grimacing:

1 like

Ik noem hem zelf ook altijd liefdesbeetjes hahaha. Als ze je te pakken krijgt met haar kiezen of hoektanden doet het echt wel pijn. 🥲 Liefde doet pijn, denk ik dan maar hahaha

Haha moest er wel om lachen dat hij de pan uitgelikt heeft. Fijn dat het nu goed met hem gaat!

Mijn poes gaat morgen beginnen met het dieet, hopelijk trekt het bij haar ook snel weg en dan kan ik na die periode gaan bepalen waar het nou aan ligt.

1 like

Ooh ik heb een hele slimme kat! Hij krabde aan mijn bank dus ik zei ‘hee, je hebt een krabpaal!’, en toen ging hij daar aan krabben :pleading_face::pleading_face::pleading_face:. Ik heb goedzo gezegd terwijl ik mijn duim op stak dus ik ga er vanuit dat dit nu in zijn repertoire zit

15 likes

Ik heb vandaag gehoord dat mijn kittens klaar zijn voor adoptie. Ik hoef geen adoptie gezin voor ze te vinden maar het mag wel. Als ik niemand vind gaan ze naar een adoptie centrum en komen ze online te staan en kunnen mensen naar ze komen kijken. Ik kan gewoon wel janken want ik wil ze niet weg doen en dat ze dan in een hokje moeten voordat ze een familie hebben is al helemaal erg.

Ik denk er sterk over na om 1 van de 3 te houden. Ik heb een speciale band met allemaal omdat ik ze zelf groot gebracht heb, melk heb gegeven, gewassen, medicijnen toegediend etc etc. Maar eentje is zo speciaal, die komt altijd als ik hem roep en loopt achter me aan en hij kijkt me altijd aan alsof hij mijn ziel kan zien ofzo. Ik kan me gewoon niet voorstellen hem weg te doen maar ik moet nog overleggen met mijn man. Hij wilt hem ook graag houden maar het is niet heel handig :pleading_face:

26 likes

Ach wat lief.
Ik zou zeggen, hou die ene speciale. En als het kan een thuis vinden voor die andere twee samen. Als er al plek is voor twee katten in jullie huis dan lukt drie ook nog wel.
Dat lijkt me wel het lastigste van fosteren, je wilt ze het liefst allemaal houden denk ik :crying_cat_face:

2 likes