Kattentopic #2 (Deel 1)

Dit doet mijn ruim volwassen baby ook soms :grin: Vind dat zo schattig haha. En verstoppen en tevoorschijn springen als ik langsloop ook! Of als ik de kamer uit wil lopen en ze wil nog spelen, dan rent ze achter me aan en springt tegen me op :heart_eyes: Daar kan je geen nee tegen zeggen natuurlijk.

4 likes

Aw! Mijn oudere katten doen al deze dingen niet maar dat tevoorschijn springen vind ik zo cute.

2 likes

Mijn krabpaal is van hout met kussentjes die vast zitten met klittenband. Die kan je eraf halen en wassen. Ze zitten verder stevig vast want ze zijn er nog nooit afgevallen.

1 like

Ze heeft alleen een klein krabpaaltje zonder mandjes erop en verder overal mandjes (wasbaar, fluweel van designed by lotte) en ze kan/mag op bed en alle stoelen en bank etc. Maar ze komt alleen op balkon en daar komen geen andere dieren dus geen vlooien :ok_hand:.

De kat van m’n ouders komt veel buiten en er zitten veel andere katten maar die behandelen hem netjes met vlooienspul en hebben ook nog nooit vlooien in huis gehad. Zou me daar niet al te druk over maken.

1 like

Fase? Gaat dat dan ooit over?
Groetjes van iemand die net nog bijna struikelde omdat er een kat voor haar voeten dook.

6 likes

Wel goed dat je hier aan denkt. Kattengedrag is soms best wel tegengesteld aan hondengedrag (bv met de staart kwispelen, geaaid worden op buik/rug, etc). Ik denk dat een deel van een goede match met een huisdier zit in het kennen van de behoeftes en hierop inspelen (naast het belang van karakter en dergelijke.) Je bent je duidelijk goed aan het inlezen, dus als jullie voor een kat gaan: succes met hem/haar!

Bereid je ook maar voor op teleurstellingen nadat je iets leuks voor de kat gekocht hebt, de doos is 9 van de 10 keer interessanter en naar die dure mand die je kocht kijken ze niet om :p.

1 like

Nee bij mijn krabpaal kan dat niet, maar mijn katten hebben nog nooit vlooien gehad dus had er zo nog nooit over nagedacht.

Nu worden ze morgen waarschijnlijk wakker met vlooien. :joy:

1 like

Voor voer zou ik even in beide katten topics zoeken naar de posts van @Loxodonta! Ze heeft al veel goede tips en adviezen gegeven.

2 likes

er is een website maar ik vind hem nu even niet (mss catmoneo?) waar een tabel is met natvoer soorten en ratings en ook waar je het kunt kopen. Mijn dikkie krijgt hoofdzakelijk natvoer:

Deze en dan ook niks anders van dit merk kwam goed uit de bus. Daarnaast krijgt ze nog een klein beetje brokjes van Hills elke dag.

Voor ik dit goed uit had gezocht kreeg ze gewoon gourmet etc., maar ik eet zelf ook niet elke dag fastfood dus vond dat Dolly dat ook niet hoefde haha

Die van Curver schijnt vrij klein te zijn dus voor grotere katten kan die te klein zijn. Ik heb zelf 2 Nestor XL bakken en ja ze zijn niet moeders mooiste, maarja dat is geen enkele bak.

1 like

Ja dat zie ik ook wel eens voorbij komen maarja dan moet je altijd je toilet deur open zetten en soms zelfs wachten met zelf naar de wc gaan totdat je kat klaar is :joy:

Ik heb echt de grootste kroelkont ooit. Echt love it want ik ben single dus het is wel leuk om een beestje te hebben wat ook daadwerkelijk naar je toetrekt als je thuis komt.
We doen ook bijna alles samen haha. Als ik naar de wc ga, komt ze eerst koekeloeren en daarna gaat ze zelf ook de kattenbak in haha, als ik eet gaat zij ook eten en het beste van allemaal: samen middagdutje op de bank. Ze wilt ook altijd bij me zijn, en het liefste eigenlijk bovenop me liggen. Of in ieder geval lichamelijk contact

MAAR, hierdoor heb ik ook vaak het idee dat ik tekort schiet als poezenmoeder. Soms ben je thuis en dan kan je gewoonweg niet met je kat bezig zijn omdat je andere verplichtingen hebt. Dan kan ze wat onrustig worden. En rationeel gezien weet ik dat ze meer dan genoeg liefde, tijd en aandacht van mij krijgt hoor. Maar van haar onrust word ik dan ook onrustig.

2 likes

Wij hadden eerst ook die van curver, omdat het er mooi uit zag. Die is al snel vervangen voor een andere bak met een hoge rand. Als de kat tegen de achterkant aan plast loopt het bij de curver langs de rand naar beneden en dan lekt het op de vloer. Nu hebben wij een uitloopmat liggen, waar een grootdeel van alle kattenbak korrels mee worden opgevangen.

1 like

Ja, dit was ook het eerste wat er door me heen ging toen ik die post las. Katten zijn gewoon niet voor iedereen en als het jou stress oplevert en die kat nergens mag chillen behalve in zn mand dan lijkt het me voor dat beestje ook niet heel fijn.

2 likes

Mijn kat is de koningin des huizes. It’s her world, I’m just living in it.

En ik zou het niet anders willen :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Ja same, lig iedere avond weer in een gekke positie in bed en word standaard wakker met een halve hernia omdat er iemand tussen/op m’n benen wilde liggen en dan is bewegen natuurlijk verboden.

8 likes

Die Curver bakken hebben wij gehad en die bak heb je dan een beetje naar voren geschoven. Resultaat was dat er regelmatig urine op de vloer achter de bak lag. Geen aanrader in ieder geval (naast dat ze ook krap zijn).

Edit: oh, spuit elf. Had nog niet verder gelezen haha

1 like

Ik heb inmiddels een foolproof codewoord voor het roepen.

“Wie wil er een SNOEPJE?”

Als ze in de buurt zijn staan ze binnen no time voor mn neus.

3 likes

Hier ook, rammelen met het bakje en ze komen aangestormd.

Ik ben even nieuwsgierig of iemand dit herkent haha. Een van onze katten, als je haar aait en ze vindt het gewoon fijn, dan begint ze altijd aan je vingers te knagen en te likken. Nog meer katten die zo’n tik hebben?