Zo lief dat je voor je kat bent . Ik hoop met je mee!
Ik zit een beetje met een voer dilemma. Poes komt uit de opvang waar ze gewend was heel de dag eten te hebben staan. Nu gaf ik zelf thuis in eerste instantie (de eerste 1,5 / 2 week denk ik) het benodigde aantal gram per dag verdeeld over 2 / 3 keer. Toen ik een dagje weg moest heb ik alles gegeven en zag ik dat ze zelf wel doseerde daarmee, dus dat ben ik blijven doen. Maar sinds een paar dagen eet ze alles wat ze voor de hele dag âs ochtends krijgt direct op⊠gedurende de dag mauwt ze ook wel meer. Weet dus even niet wat handig is qua voeren. Toch terug naar meerdere momenten kleine beetjes? Wil haar ook niet constant bij geven want straks krijgt ze overgewicht, want ze komt enkel op het balkon en niet verder.
Kom ik weer met de voerautomaat! Van te voren afwegen en dan verdelen over de verschillende bakjes. Kat eet niet teveel maar krijgt wel gedurende de dag kleine beetjes eten. Voor ons was et echt zo handig, katten zijn afgevallen (want kunnen geen maat houden met eten) en weten precies wanneer ze eten krijgen dus geen gezeur meer.
Er is een kat bij ons op de galerij die nu al twee keer voor mijn deur heeft gepoept(naast de mat) en laatst zag ik het ook bij een ander huis. Ik heb zelf een kat en dat weet die kat, want hij is al eens binnen geweest
Iemand tips wat te doen?
Ja, klinkt voor hier toch ook als een goed plan. Zal er vandaag nog eens een bestellen!
Deden die van mij eerst ook, maar die leerden na een poosje wel dat dat bakje dan tot de avond leeg blijft en dat was ook niet echt wat ze hadden gehoopt. Nu eten ze het netjes door de hele dag heen op.
Krijgen hier âs ochtends brokken en âs avonds natvoer trouwens.
Mijn kat zit de laatste weken ineens aan de deur te krabben van mijn salon waar hij echt niet mag komen, heeft ie nooit gedaan en er is daar ook niks dus ik snap het echt niet. Echt vet irritant want hij gaat daarbij kei hard zitten miauwen en ik begrijp echt nietttttt waarom. Is natuurlijk een onbereikbare plek dus daarom zal het wel interessant zijn, maar hoe krijg ik dit afgeleerd man.
Wat is de beste manier om een kitten op te voeden qua eten? Onze kitten van 3 maanden is echt vreselijk als het om eten gaat. Ze schrokt alles naar binnen en rent dan snel naar het bakje van onze andere kat om daar verder te eten (we halen haar dan wel weg). Ze probeert ook constant van onze borden te eten, hoe vaak we haar ook â terechtwijzenâ. Je moet haar echt wegduwen zeg maar haha, maar ze komt telkens weer terug. Gister probeerde ik haar een beetje af te remmen door een klein glaasje in haar voerbakje te zetten waar ze om heen moest eten, maar ze probeerde het twee keer en rende toen naar het bakje van de andere kat. Ze gaat voor de makkelijke oplossing zeg maar Ze beet me net ook keihard in mijn vinger toen ze een snoepje kreeg en ze meer wilde
Ik zat misschien aan een voerautomaat te denken, maar ik ben bang dat ze dan alsnog schrokt/bij de andere kat pikt. Iemand tips of ervaringen?
Misschien helpt zoân voerbord? Mijn kat schrokte ook alles heel snel op en jatte het eten van de andere kat, toen hebben we zoân bord gekocht en daar voor beide katten hun voer op gedaan. Langzaam aan kreeg zij in de gaten dat er toch wel voer bij zou komen als het op was en kwam het steeds vaker voor dat er eten bleef liggen. Na ongeveer een jaar bleef er altijd wel wat voer over en heb ik het bord weg gehaald en 2 bakjes neer gezet, die vul ik nu bij als ze leeg zijn en dat is 1 keer in de 2 dagen ongeveer. Het enige wat ze nog wel doet is natvoer naar binnen schrokken en als zij klaar is duwt ze de andere kat weg en eet ze zijn eten op.
Dat doet onze kitten (5 maand bijna) ook. Hij danst zo om je heen als hij denkt dat ie eten krijgt We geven meestal op vaste tijden eten, en daar moet ie maar aan wennen.
En we halen snel het bakje van de oudere kat weg als de kitten in de woonkamer komt, anders eet hij die ook leeg. Onze oudste kat deed vroeger ook zo schrokken, altijd zeuren om eten. Hij is nu 4 jaar en sinds een jaar eet ie niet alles in 1x op, dus ik geloof dat het vanzelf bij de kleine ook een keer stopt
Mijn kittens niezen af en toe. Het is niet heel vaak, maar toch wel drie/vier keer op een dag. Kan dit kwaad of is dit normaal? Ik las op internet over de niesziekte, maar heb niet het idee dat ze koorts oid hebben. Ze zijn verder ook gewoon heel speels en eten/drinken goed.
Als ze niesziekte hebben, is er doorgaans meer aan de hand: vieze neus, koorts, lusteloos, etc. Af en toe niezen kan bijvoorbeeld ook komen van stof in hun neus (van al het ontdekken van hoekjes en gaatjes). Hoe oud zijn ze? In principe kunnen ze met 9 weken hun eerste vaccinaties krijgen, daar zit niesziekte ook bij.
Vandaag met de oudste kat naar de DA. Hij is zo sneu, ontzettend gestresst van de kleine kitten. Gaat ineens op plekken liggen waar hij nooit ligt, hij kan zo een uur door zân voorpoten gehurkt zitten, schrikt veel ineens. Ben benieuwd wat de DA kan doen, eventueel kalmeringsmiddel?
We hebben Feliway in huis gehad 1 maand, maar weten niet goed of het geholpen heeft. We dachten van wel, de kat accepteerde kitten wel (hij gaf geen aandacht eraan maar bleef wel rustig op zân plek) maar de kitten blijft hem maar opzoeken om te spelen terwijl die oudere dat niet wil.
Soms denk ik, hebben we een fout gemaakt om een kitten te nemen? Het was zeker geen impuls. We liepen al een jaar met het idee rond.
Kittens bij een oude(re) kat is wel echt een uitdaging.
Kan de oudere kat naar buiten? Of zich ergens anders afzonderen?
Ben benieuwd of de dierenarts iets voor je kan betekenen.
Onze kat is 4 jaar dus we dachten zo groot is het verschil nietâŠ
Hij komt dagelijks veel buiten hoor! En we houden ze sowieso apart, kitten in een kamertje en als de oudste buiten is kan de kitten door het huis rennen en spelen. We hopen, dat als de kitten straks gecastreerd is en naar buiten gaat, hij binnen rustiger wordt en minder focus heeft op de oudste kat. Zo ging dat bij onze oudste kat ook, was ook altijd druk maar nu buiten komt is hij binnen altijd rustig en lekke slapen.
Ah gelukkig! Ik heb ze gisteren al niet meer horen niezen trouwens. Ze zijn nu 12 weken en al wel ontwormt maar inenten moet nog!
Hoe lang is de kitten al bij jullie? En ging de introductie goed?
Zolang je oudste kat zijn eigen plekje heeft en zich kan terugtrekken, komt het wel goed denk ik. Ik zou me niet meteen te veel zorgen maken!
Sinds 3 augustus! Onze kat heeft inderdaad eigen plekje, maar de kitten is er nu wel al 2 maand. We laten ze nooit lang bij elkaar, dus wellicht kan de oudste ook zo niet goed wennen. Introductie dachten we leek goed te gaan.
Nou ja, net terug van de DA. Hij heeft koorts boven de 40 graden. Ff afwachten of met koortsverlaging spul beter gaat. Anders moet ie op virussen getest worden na het weekendâŠ