Kattentopic #2 (Deel 1)

Mijn kat vind het prima voor 15 minuten ofzo. We waren vanmiddag met haar in de tuin. Hier ligt een halve meter sneeuw en op een gegeven moment ging ze op een plek graven, dan wegrennen, kijken en wiebelen met kontje en weer erop af. Zo grappig om te zien.
Ze is wel wat chagrijniger met dit weer omdat ze meer binnen is. Maar ik vind t stiekem fijn dat ze er zo vaak is🤗

1 like

Mijn kat ligt al sinds 14.00 te slapen. Ik wil ook een kat zijn.

3 likes

Cannot move arm :grimacing:

10 likes

Hoe gaat het nu met haar? Ik duim dat alles goed is!

Met poes gaat het af en aan. Ze eet en drinkt al is het weinig en ze slaapt veel en trekt zich veel terug. Ik merk wel dat ik het vertrouwen (in een goede afloop) een beetje kwijt ben. Morgen moeten we weer naar de dierenarts en ik kan daar nu al tegen op zien. Vind het heel lastig om bijvoorbeeld weg te gaan ook omdat ze overal in huis plast. Mijn gevoel stuitert alle kanten op: ik wil haar echt niet kwijt maar ergens ben ik ook al afscheid aan het nemen.

Ah jeetje, wat kut zeg :pensive: Veel moed en sterkte voor jullie en succes bij de dierenarts morgen!!

1 like

Weten jullie goed kattenvoer voor een mooie vacht? Online krijg ik niet echt iets nuttigs gevonden omdat haast elk merk beweert dat je kat er een mooie vacht van krijgt. M’n katten zijn 8 jaar en het mag best prijzig zijn.

Ik geef ze nu brokken tegen tandsteen dus dat wordt dan wel een aandachtspuntje :thinking:

Ah, die kwam ik online ook vaak tegen dus dat kan best eens kloppen! Thanks, ik ga er eens naar kijken

1 like

Wij gebruiken het merk canagan voor onze katten. Wordt op niet veel plaatsen verkocht, onze dierenwinkel toevallig wel. Is glutenvrij en allemaal natuurlijke ingrediënten. Onze katten vinden het spul heerlijk en verliezen dit voer boven hun natvoer of verse kip/wit vis. De vacht ziet er ook goed uit, nog nooit op of aanmerkingen gehad van de dierenarts.

1 like

Oh top, deze is ook nog eens speciaal voor het gebit. Dat komt toevallig perfect uit, want dat is de reden dat ik twijfelde of ik wel over moest stappen

Ik heb weer een poezenupdate.

Poes heeft nog steeds koorts maar de koorts is stabiel. Dus we bekijken het positief en dus gaat het okay. Ze was ongeveer 100 gram afgevallen dat is niet al te best maar ook niet zorgwekkend. Dus al met al gaan we zo door met dat verschil dat ze qua eten nu alles mag eten wat ze maar eten wil. Dus net bij de supermarkt blikjes tonijn gekocht en daar werd zowaar wat van geproefd. Ook heb ik heel veel kattenmelk ingeslagen want dat drinkt ze heel makkelijk weg. Ik ga straks nog naar de slager voor kippenlever en hart want zoals gezegd we gaan alles proberen qua eten.

So far so good!

17 likes

He wat verdrietig. Had toch stille hoop dat het elke dag een beetje beter zou gaan maar dat zit er wellicht gewoon niet in. Snap dat je langzaam ook afscheid aan het nemen bent. Succes bij de da morgen :kissing_heart:

Gekkie in een schaal

18 likes

Geen voer maar misschien wel een tip. Ik geef mijn kat omega 3 supplementen en dat heeft zijn vacht goed vooruit geholpen!

Ik heb ook weer een top weekend achter de rug. Vorige week zaterdag was ik met mijn katje naar de dierenarts geweest voor haar vaccinatie. Ze was er een beetje ondersteboven van, maar na 2 daagjes was ze oké. Maar sinds woensdag/donderdag kreeg ik de indruk dat ze minder at. Ze liet haar natte voeding staan en dat is niet van haar gewoonte. Sindsdien ben ik er op gaan letten en ze at steeds minder en minder. De laatste paar dagen heeft ze zelfs amper gedronken. Door Google werd ik helemaal gestresst en ik was volledig in paniek want had schrik voor vervette lever of de nieren die gingen uitvallen.

Ik belde deze ochtend om 9u naar de dierenarts met de vraag om telefonisch advies. Ze gingen mij terugbellen. Ik bel nog eens om 10uur: de dierenarts belt je zeker voor de middag!
14u ondertussen en ik werd gewoon niet teruggebeld. Dan heb ik nog eens gebeld en heb gewoon een afspraak gevraagd voor deze avond.

Volgens de dierenarts was ze oké want “ze ziet er heel goed uit”. Ze had wel een beetje koorts dus ze heeft medicatie gekregen tegen de misselijkheid en koorts. Ik ben in tranen uitgebarsten omdat ik mij gewoon zo veel zorgen maakte en had amper geslapen de afgelopen dagen. De dierenarts gaf mij ook het gevoel alsof ik gek was en overdreef. “We zien dat wel vaker bij katten na hun vaccin dat ze niet eten en drinken.”
Ik geloof er echt niets van, dat is toch niet normaal bijna een week na het vaccin dat ze amper iets eet?

Ik ben wel blij dat ik geweest ben. Nu kan ik tenminste terug rustig slapen en ik hoop dat de medicatie zijn werk doet.

2 likes

@Amandelbloesem Uuhm nee lijkt mij niet een normale reactie op een vaccinatie hoor
Groot gelijk dat je je zorgen maakt.
Zou ik ook doen !
En niet netjes dat je van je dierenarts het gevoel kreeg alsof je‘overdreef’
Geen 1 dierenarts hoor je dat gevoel te geven
Je komt niet voor de lol langs met je beestje …

1 like

Wat jammer dat het niet echt beter gaat…

Lijkt mij geen normale reactie op een vaccinatie. En wat een stomme reactie van je dierenarts. Juist goed dat het je opvalt dat je kat anders eet. Is hartstikke logisch dat je je zorgen maakt! Liever een keer te veel dan niet naar de dierenarts.

1 like

@Strawberry ja ik vind heel die uitleg van het vaccin ook zo raar. Ondertussen is dat al 9 dagen geleden. Zo lang kan ze daar toch geen klachten van hebben?
Ik wil niet hun expertise in twijfel stellen want uiteindelijk hebben zij hiervoor gestudeerd en hebben ze hier ervaring mee, maar ik vind het ook onwaarschijnlijk.

Deze ochtend was ze al iets vrolijker maar nog niets gegeten en gedronken. Ik hoop dat ze deze avond/nacht vooruitgang maakt.
Zo niet bel ik naar een andere dierenarts uit de buurt.

Ondanks dat ze medicatie heeft gekregen ben ik toch nog niet 100% gerust. Je leest altijd overal dat katten zo goed zijn in pijn verstoppen en dat je vaak pas te laat doorhebt als er iets mis is, maar dan bij de dierenarts zei ze gewoon: "ze ziet er goed uit en heel levendig (omdat ze enorm aan het tegen spruttelen was). "

Ik heb nog gevraagd of er misschien een bloedonderzoek moest gebeuren of water geven via een spuitje in haar mond ofzo maar dat ging allemaal geen nut hebben volgens haar.

Ik hoop echt dat de dierenarts gelijk heeft en dat het gewoon het vaccin is, maar ik denk eerder de stress van naar de dierenarts te gaan etc. Ik heb feliway gekocht en ga dat deze avond overal een beetje rondspuiten en hopelijk helpt dat.

Kan mij zo’n zorgen maken om dat beestje. Heb het gevoel dat ik zelf al dagen niet heb gegeten door de stress :tired_face:

Als ze nog steeds niks eet en drinkt zou ik echt aanraden een andere dierenarts te zoeken vandaag hoor.
Niet om je nog ongeruster te maken, maar als een kat te lang niks eet kan er leververvetting? ontstaan wat redelijk snel ook kan optreden.
Dit is sowieso na zo lang geen normale reactie op een vaccinatie.
Stress door dierenarts kan uiteraard heel goed, maar lijkt me niet dat je kat daardoor zo lang niks eet en of drinkt?
Ben uiteraard geen dierenarts.
Maar zou je echt willen adviseren een andere dierenarts te bellen en het verhaal uitleggen en kijken wat die aangeven

Je hebt gelijk hoor. Uiteindelijk moet ze haar stress en bangheid toch overkomen en gewoon eten.
In het begin toen ze hier was, had ze ook heel veel schrik en stress maar ze at en dronk gewoon normaal.

Ik heb net een andere dierenartsenpraktijk gebeld en heel de situatie uitgelegd. Een dierenarts ging mij vandaag nog terugbellen, maar het kon pas na de middag zijn.
Ze zijn wel 24/7 open dus als er iets veranderd in haar toestand kan ik sowieso meteen langsgaan.

Ik vind dierenartsen soms zo vervelend met hun wisselend advies. Ben zo wantrouwig geworden.

Dat een kat zich wat minder lekker voelt kan. Dit hebben wij mensen ook als we gevaccineerd worden. Ons lichaam moet zich verdedigen tegen de ‘indringer’ (dood virus of een deel er van) Bij een kat is dat ook zo. Maar dit hoort na 1 a 2 dagen over te zijn (ben geen dierenarts)