Kattentopic #2 (Deel 1)

Ja dat klinkt ook logisch. Ik ben bijna aan het twijfelen of ik mijn verhaal wel juist verteld heb. Misschien dacht ze dat ik afgelopen zaterdag bedoelde, maar ik ben zeker dat ik duidelijk zaterdag 9 januari zei en heb ook duidelijk het verloop afgelopen week verteld per dag.

Bedankt voor jullie advies alvast. Zo voel ik me toch sterker en heb ik niet het gevoel dat ik overdrijf of gek ben!

Hoe gaat het nu met je katje?

Als die praktijk zo fijn is en maar 20 minuten rijden is (of als je pech hebt dus langer) en je kat niet zo’n zenuwpees is als die van mij (vrijwel altijd dunne ontlasting en enorme stank als ze in de reiskoffer/auto moet) zou ik daar gewoon lekker blijven! Niet elke dierenarts is hetzelfde.

Ja dat gaat altijd door merg en been :sob:

Ugh :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Heeft iemand een idee hoeveel gram ik mijn kat moet geven? Er staan allemaal icoontjes op de zak die ik niet begrijp (blikvoer, zakjes, melk?!). Wij geven onze kitten alleen brokjes. We hebben dus een nieuwe zak van Hills Science, voor het eerst om te kijken of het meer verzadiging geeft. Huismerken of goedkopere brokjes vullen niet hebben we het idee dus vandaar.

Onze kat is 8 maand en weegt tussen de 2 en 3 KG. Ik denk dus te moeten kijken naar alleen die met het bakje g/r, dus tussen de 55 en 75 gram?

Ben je nog geweest naar die andere dierenarts? Ik studeer voor dierenarts en vind het alleszins raar dat ze je zo heeft weggestuurd want het klinkt mij niet bekend in de oren dat een kat een week later niet eet/drinkt door een vaccin… Ze heeft ook geen verdikking op de plaats van de prik?

Ik heb net het verdrietige besluit genomen dat ik aanstaande donderdag afscheid ga nemen van mijn meisje. ‘s Ochtends staat de afspraak bij de dierenarts en daarna bij het crematorium waar ze haar eigen crematie krijgt. En het voelt zo dubbel: aan de ene kant weet ik dat mijn meisje zo niet door kan maar het doet zo veel verdriet om afscheid te moeten nemen.

7 likes

Ah jeetje wat naar dat het toch zo moet eindigen :cry: ik bewonder je dat je deze harde beslissing neemt. Als het niet beter wordt en je poezenbeest heeft pijn, dan is dit inderdaad de betere (maar bitterharde) keuze. Heel veel sterkte, moed en knuffels!!!

1 like

Ja idd iets tussen 55 en 75g. Is je kat gecastreerd? Ik zou misschien met iets van 65 starten en dan het gewicht van je kat monitoren. Als ze veel afvalt/bijkomt, het daarop aanpassen.

Heel veel sterkte, zo verdrietig dat het dan toch zo moet. :heart:

1 like

Sterkte @McApple :heart:

1 like

Veel sterkte :heart:

1 like

Veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte en lieve laatste knuffels gewenst :broken_heart::heart::broken_heart::heart:

1 like

Oh nee toch, heel veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte :hearts:

1 like

Dank jullie wel allemaal voor de berichtjes. :pray:.
Ik zie er echt als een berg tegenop de gedachte aan hoeveel uur we nog hebben tot het zover is maakt me helemaal gek. Ik weet rationeel dat dit beste beslissing is die ik kan maken maar emotioneel is het echt drama. Ben nu maar even naar mijn ouders gegaan omdat, ik thuis helemaal gek werd.

Ah kan ik me heel goed voorstellen, heel veel sterkte :heart::heart::heart:

1 like

Ah :pensive: veel sterkte!

1 like