Heel veel sterkte
Nou, het ging een paar maanden heel goed en zoals vanouds, maar mijn katten zitten weer apart. Ik heb de kattengedragstherapeut weer gemaild. Weer drie keer gevochten in een kwestie van twee weken. Het is ook altijd dezelfde kat die in de aanval gaat, ik word er echt weer moedeloos van.
Mijn vriend en ik slapen hierdoor om en om weer op de bank, omdat anders de ene kat heel erg hard blijft mauwen en de ander maakt dan de deur open door op de deurklink te springen (nog even de klink omhoog zetten…) of zijn nagels echt in de deur te zetten. Ben nu al zoooo moe hierdoor, slaap echt slecht.
Ennnn we krijgen de klink niet omhoog. Hoe moeilijk kan het zijn man man man
Heb je niks wat je eronder kan zetten, dan kan de klink niet mee rnaar beneden? Dat hebben wij gedaan (althans mijn vader heeft een houten paal meegenomen haha)
Maar een kat van 8 maanden hoort sowieso nog wel wat aan te komen toch? Tenminste 2-3 kg klinkt alsof er nog wel wat bij zal komen.
Goede vraag. Ik denk het wel, het is een kater dus over het algemeen wel meer dan 4KG.
Toch vinden we onze kitten al te dik ogen, alhoewel ik zijn ribben wel kan voelen. Hij moet nog in de lengte groeien. En hij komt nog niet buiten dus mega veel beweging is het ook niet. Ga wel echt ‘maar’ 60-65 gram geven, weet z’n precieze gewicht niet (onze personen weegschaal werkt niet zo goed volgens mij).
Is ook een optie, heb er voor nu de kattenbak (die is vrij zwaar) en de prullenbak voorgezet! Dankjewel.
Onze kater van 5 maanden weegt al meer dan 3 kg, maar is wel een wat groter ras en oogt ook niet dik (kan z’n ribben nog eenvoudig voelen). Wel bijzonder dat het zo kan verschillen!
Ja, moet onze kitten binnenkort maar eens laten wegen bij de dierenarts, dat is makkelijker. Ben wel benieuwd wat ie weegt nu!
Als een kater gecastreerd is, komt hij echt een stuk sneller aan dus dan is het beter van eerst een beetje te weinig te geven en dan bij te sturen ipv overgewicht te bestrijden gezien dat een stuk moeilijker is!
@fysicus ik werd net wakker en zag dat ze toch een beetje heeft gegeten! Heb nog een bordje met vers nat voer gezet en hopelijk eet ze dat ook op tegen morgen.
Ik heb ook nog met een andere dierenarts gebeld en ik heb dus helemaal verkeerd advies gekregen.
De verhoging in koorts kan blijkbaar alleen de dag zelf van vaccinatie of dag erna.
Ze vroeg ook of de dierenarts geen bloedonderzoek had gedaan want daaraan zou ze al kunnen zien of vanbinnen alles in orde is. Nou nee dus. Ik vroeg nog gisteren aan dierenarts 1: kunnen we geen bloedonderzoek doen? Maar ze zei dat dat geen nut zou hebben. voel mij echt zo belachelijk gemaakt.
Heb dat beestje zo veel stress bezorgd voor uiteindelijk verkeerd advies te krijgen.
Ik moest vandaag nog even afwachten en haar gerust laten zodat haar stress hopelijk daalt, maar als er geen verbetering is terugbellen.
Update: ze heeft deze nacht bijna alles opgegeten. Was nat eten van de dierenarts met extra energie in + was aangelegd met water. Ben super blij!!!
Ach, veel sterkte
Sterkte
Ja dat weet ik, ik bedoelde alleen meer dat als ie dus wat bij komt je denk ik ook weer niet meteen z’n voer naar beneden moet doen omdat een beetje aankomen bij een kater van die leeftijd ook nog hoort.
Ah wat goed dat ze gegeten heeft!!
Wat naar hoe dierenarts 1 heeft gehandeld. Ik vind dat echt niet oke als ze niet naar je zorgen luisteren en het wegwuiven. Goed dat je iemand anders hebt gebeld. Als het toch weer minder zou gaan, zou ik naar dierenarts 2 gaan. Maar het is echt al positief dat je kat gegeten heeft!
Ah, wat een rotdierenarts dan. Goed dat je inderdaad gebeld hebt. Vind dat zo naar als ze je zorgen wegwuiven dan.
Hier werd 1 van mijn katten na de vaccinatie superbenauwd. Ging keihard hijgen en leek oververhit (was wel wat wat warm die dag, maar niet zo warm) en mijn dierenarts deed daar ook wat laconiek over.
Maar dat doen ze daar ook wel vaker helaas. Ook als mijn suikerspinners bloedsuiker naar 2 ofzo schiet (5-8 is normaal en onder de 5 kunnen ze in een hypo raken, maar onder de 2 is het helemaal riskant).
Oh wat eng dat je katje zo aan het hijgen was! Moet schrikken zijn.
Ongeloofelijk he die dierenartsen. Het is echt een zoektocht naar een goeie dierenarts.
Ik ben met mijn kat de afgelopen jaren naar 3 dierenartsen geweest.
Dierenarts 1: oh zijn tanden zijn oké, als je ooit eens tijd hebt, kan ik tandsteen weghalen
Dierenarts 2: ik zou niets aan zijn tanden doen, die narcose op zijn leeftijd is te heftig
Dierenarts 3: je moet echt binnenkort zijn tanden laten reinigen en 1 moet getrokken worden. Het is dringend.
Dus dat uiteindelijk laten doen en we merkten echt een groot verschil! Opeens begon hij zichzelf te wassen en hij at veel netter.
@McApple heel veel sterkte.