Kattentopic #2 (Deel 1)

@McApple heel veel sterkte!

@fysicus zou ik jou wat mogen vragen? Ik heb een blaasgruiskater en nu zag ik net dat hij zijn piemel aan het wassen was en dat die wat meer uitstak dan normaal. Nu ging ik even googlen en blijkt wassen een teken van blaasontsteking te zijn? Ik neem aan dat ze dat ook doen zonder blaasontsteking?
Hij zit op dieet en heeft verder geen klachten

Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht zeg. Alsof dierenartsen er op uit zijn om verkeerde diagnoses te stellen. Vaak zullen ze ook op basis van hun kennis en ervaring een educated guess moeten doen want ja, dieren kunnen niet praten.

Ja, heel erg. We hebben toen meteen gebeld. Maar voor de zekerheid laat ik ze nooit meer vaccineren als het boven de 15 graden is.
Ik zat voor deze dierenarts bij een ander maar daar is een kat tijdens een narcose wakker geworden dus die vertrouwde ik niet meer. En mijn huidige zit heel dichtbij, 2 straatjes verder.

Wanneer je een foto wil maken maar de kat liever kopjes geeft :joy:

16 likes

Hmmm ik ben nog een beetje emotioneel van de rollercoaster van afgelopen week en heb jammer genoeg al vaak slecht advies gekregen.
Ik ben gewoon nog enorm kwaad dat ik naar de dierenarts ga met mijn kat die al dagen niet eet en drinkt en dan zegt de dierenarts gewoon: “ze ziet er nog goed uit hoor.”
Terwijl je langs alle kanten hoort dat dit absoluut niet oke is en het heel snel fout kan lopen.

@McApple wat kut dat het toch zover moet komen. Ik hoop dat je mooie laatste dagen met je diertje hebt. Sterkte :heart:

@McApple heel veel sterkte vandaag :heart:

@Amandelbloesem gaat het al wat beter met je kat?

2 likes

Ja het gaat gelukkig al stukken beter! Ze heeft deze nacht vrij veel gegeten en zelfs terug een beetje droge brokjes.
Ze is nog steeds super kwaad en verstopt zich constant dus ik laat haar gewoon met rust.
Ik blijf het goed in de gaten houden, maar het gaat gelukkig de goede kant op.

Dankjewel. Ik zie er zo intens tegenop. Mijn moeder heeft al aangeboden dat zij mijn kat naar de dierenarts brengt en dat we dan daarna samen naar het crematorium gaan. Want op dit moment ben ik zo van slag dat de stress alleen maar overslaat op mijn lieve meisje.

1 like

Hoop dat je op jou manier afscheid hebt kunnen nemen. En het een plaatsje kan geven. Veel sterkte de komende tijd! :heart:

Fijn om te horen! Hopelijk is ze snel weer de oude.

1 like

We hebben echt een heel mooi afscheid gehad. Ik ben samen met mijn ouders naar de dierenarts gegaan. Bij de dierenarts heb ik alle tijd kunnen nemen om nog even met haar te knuffelen. Vervolgens ben ik naar de wachtkamer gegaan en is mijn moeder bij haar gebleven toen ze de laatste injectie kreeg. Nadat ze was overleden heeft de dierenarts mij er weer bijgehaald zodat ik haar zelf nog kon zien. En daarna zijn we naar het crematorium gereden. In het crematorium zijn al mijn wensen besproken en was er in een hele mooie ruimte alle tijd om afscheid te nemen. Daar heb ik haar achter gelaten in haar eigen mandje en kleedje en komende week kan ik haar as ophalen.

Zowel bij de dierenarts als in het crematorium zijn pootafdrukken gemaakt omdat ik deze heel graag in een sieraad wil laten graveren als herinnering.

Ik merk dat ik er vrede mee heb. Ondanks dat het mij verdriet doet ben ik niet meer continu aan het huilen. Wel merkte ik dat bij thuiskomst haar achtergebleven zusje heel erg onrustig is. Ik kan haar natuurlijk niets uitleggen maar daarom ben ik nu wel alle spullen van mijn overleden kat aan het opruimen om zo hopelijk een beetje rust bij mijn achtergebleven kat te krijgen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle lieve berichtjes dat heeft heel veel voor mij betekend. Afscheid nemen is vreselijk maar de steun die ik heb gekregen van allemaal onbekenden voelde echt als een warme deken.

27 likes

Fijn dat het allemaal op een mooie manier is gegaan. Heel veel sterkte met het verlies van je katje :heart:

1 like

:heartbeat::heartbeat::heartbeat:

1 like

Heel veel sterkte en hopelijk helpt het ook dat het allemaal op een mooie manier is gegaan.

1 like

Klinkt heel erg mooi zo, ook al is het naar. :orange_heart: En die pootafdrukken ga ik onthouden, vind ik een goed idee.

1 like

:heart:

1 like

Een hele grote knuffel voor jullie :heart:

1 like

Ah klinkt als een heel mooi afscheid, mooi ook dat je pootafdrukken hebt gemaakt, echt een waardevolle herinnering! Heel veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte! :heart:

1 like

Heel veel sterkte. :yellow_heart:

1 like