We hebben echt een heel mooi afscheid gehad. Ik ben samen met mijn ouders naar de dierenarts gegaan. Bij de dierenarts heb ik alle tijd kunnen nemen om nog even met haar te knuffelen. Vervolgens ben ik naar de wachtkamer gegaan en is mijn moeder bij haar gebleven toen ze de laatste injectie kreeg. Nadat ze was overleden heeft de dierenarts mij er weer bijgehaald zodat ik haar zelf nog kon zien. En daarna zijn we naar het crematorium gereden. In het crematorium zijn al mijn wensen besproken en was er in een hele mooie ruimte alle tijd om afscheid te nemen. Daar heb ik haar achter gelaten in haar eigen mandje en kleedje en komende week kan ik haar as ophalen.
Zowel bij de dierenarts als in het crematorium zijn pootafdrukken gemaakt omdat ik deze heel graag in een sieraad wil laten graveren als herinnering.
Ik merk dat ik er vrede mee heb. Ondanks dat het mij verdriet doet ben ik niet meer continu aan het huilen. Wel merkte ik dat bij thuiskomst haar achtergebleven zusje heel erg onrustig is. Ik kan haar natuurlijk niets uitleggen maar daarom ben ik nu wel alle spullen van mijn overleden kat aan het opruimen om zo hopelijk een beetje rust bij mijn achtergebleven kat te krijgen.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle lieve berichtjes dat heeft heel veel voor mij betekend. Afscheid nemen is vreselijk maar de steun die ik heb gekregen van allemaal onbekenden voelde echt als een warme deken.