Nee ik heb geen pubers meer in mijn omgeving haha. En mijn vriendinnen die hier wonen hebben een gezin, drukke baan of geen dierenliefde. Pap en mam hebben zelf een kat. Denk dat ik dan maar gewoon voor een paar keer bezoek per dag moet kiezen icm een voerautomaat. Zal ze voor 8 dagen best overleven toch?
Hier komt er 1 keer per dag een kattenoppas. Ze blijft dan een half uurtje, maakt de kattenbak schoon en stofzuigt die kamer ook even. En heel belangrijk gaat ook echt even knuffelen met de katten. We hebben hele makkelijke katten maar ze lijken ook niet erg aangedaan als we terug komen van vakantie. (Ik ben degene die er heel veel moeite mee heeft. Ben altijd bang dat de oppas opeens niet meer zal komen en de katten dan verhongeren. Slaat echt nergens op. Maar de oppas weet hier van en stuurt daarom elke dag een foto of een klein verslagje hoe het met ze gaat.) Als we echt voor langere tijd weg zouden gaan (lees 3 weken) zou ik misschien kijken of we iemand in huis kunnen laten logeren. Maar we gaan nu max 2 weken weg. Het is dat we nu hele dagen thuis werken maar anders zijn de katten ook vaak de hele dag alleen.
Ik ga ook voor een katten oppas denk ik, een vriendin tipte dat laatst. Dus iemand die elke dag komt, eten bijvult, wat schoonmaakt en een uurtje blijft (de duur kan je zelf bepalen geloof ik)
Met name door dat laatste wil ik het een vriendin niet âaan doenâ.
Mijn poes gaat sinds een paar weken naar buiten alleen ze wil ook zo snel weer binnen. In het begin bleef ze ook wel echt 45 minuten weg, kwam dan even kopjes geven en ging weer. Ik liet de deur dan open zodat ze zelf in en uit kon lopen
Alleen nu wou ik gaan oefenen met de deur dicht, dus dat ze eraan gewend raakt dat ze niet altijd meteen weer naar binnen kan. Nou dat gaat dus niet zo soepel niet alleen staat ze ineens binnen 5 minuten alweer voor de deur, ze krijst dan ook de hele buurt bij elkaar
Een luikje is geen optie (huurhuis) en ik wil ook niet altijd die achterdeur open hebben
Misschien moet ik gewoon volhouden en dr even laten krijsen maar schaam me dan een beetje haha
Oh ja en als ze eenmaal binnen is, wil ze uiteraard wel meteen weer naar buiten en dan dus weer krijsen als ze niet naar binnen kan het was je eigen idee hoor meid
Ik heb een kennis die met huisgenoten woont, die komt als het kan dan in mijn huis, win-win, zij een week (of twee) alles voor zichzelf, ik iemand die op mijn kat en huis past. Als zij niet kan heb ik nog twee vrienden die redelijk in de buurt wonen die ook gek op mijn kat zijn (maar allergisch), die dan elke dag minstens een uur langskomen om te knuffelen, eten te geven en de kattenbak te scheppen (en af en toe wat water aan de plantjes te geven ook)
Weet iemand of er ook kattenoppassers zijn die ook echt in jouw huis blijven? Zelf ken ik geen mensen die en een paar dagen in mijn huis kunnen zijn en daarbij ook de kat insuline toe kunnen dienen (is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe en je moet de wekker op 5 uur - half zes zetten in de ochtend ervoor).
En misschien nog wel belangrijker: Hoe vind je ze?
Een van onze katten slaapt de laatste tijd steeds op de rug van mân vriend snachts Die slaapt op zijn buik. Denk dat ze het lekker warm vindt
Dan houd je wel een zichtbaar uitgezaagd en teruggeplaatst stuk dus? Ik heb nogal een strenge huisbaas dus dan kan ik fluiten naar mân borg denk ik, ik mag ĂŒberhaupt geen huisdieren eigenlijk
Maar ja, dit kun je toch eigenlijk niet weerstaan
Ik heb even iemands advies nodig! Ik heb mân hele leven al katten en zover ik weet heb ik verstand van wat ze willen en nodig hebben. Mijn huidige kat is 4 en ze is mijn enige kat. Maar het probleem is dat ze de laatste tijd constant zit te mauwen in de gang en ik weet niet wat ze wil. Ik dacht dus dat het spelen was, maar zodra ik met haar probeer te spelen, doet ze nauwelijks wat. Dan krijg ik meer lichaamsbeweging dan zij :â) Ze heeft eten, wil ook niet knuffelen en ik weet het niet meer. Ze lijkt de laatste tijd ongelukkiger, maar met andere katten kan ze ook niet opschieten, dus ik denk ook niet dat het eenzaamheid is. Daarnaast ben ik door de huidige situatie echt te vaak thuis. Iâm at a lost. Dus als iemand een idee heeft van wat ze wil, asjeblieft deel het
Soms is het ook gewoonte geworden. Of toch aandacht zoeken of verveling (heeft ze genoeg speelgoedjes?), misschien wil ze niet alleen zijn maar bij jou in de kamer? Wel lastig om er iets aan te doen als je niet weet waar het vandaan komt. Negeren van gemiauw is altijd het beste, maar vergt wel doorzettingsvermogen.
Nog even kekke fotoâs van mijn schootkatjes
Ze kan overal heen, maar blijkbaar mauwt de gang het lekkerste Ze vindt veel speeltjes niet interessant, maar de dingen die ze leuk vindt liggen er wel (mevrouw is dol op mijn borduurgaren, dus ze heeft wat voor zichzelf gekregen, kartonnen dozen en bolletjes aluminiumfolie). Denk dat het idd maar negeren moet worden, ik weet het anders ook niet meer. Dank je voor de hulp en wat een dotjes heb je!
Misschien heeft ze er wel genoeg van dat jij (bijna) altijd thuis bent en wil ze gewoon rust? Heeft ze genoeg plekjes om zich terug te kunnen trekken? Holletjes of een aparte kamer ofzo
Het is een tweekamerappartement en nog een keuken. Ik heb altijd alle deuren opstaan zodat ze overal heen kan gaan waar ze wil, ook 's nachts. Ik aai haar vrijwel alleen als ze naar mij toe komt, omdat ik weet dat ze geen knuffelkont is. Maar nu lig ik bijvoorbeeld op bed en ligt ze onder mijn bed in een bak met kleding. Dus ze vindt het wel fijn om in de buurt te zijn. 's Nachts ligt ze zelfs op mân hoofdkussen te tukken. Maar als ze wil kan ze ook in de woonkamer liggen waar ze allerlei plekken heeft.
Wat voor voer hebben jullie voor jullie katten? Heb nu royal canin Persian adult maar ben benieuwd of er andere aanraders zijn?
Ik had eerst ook ras specifiek van rc. Maar die is best lastig te krijgen in een fysieke winkel. Voer nu carocroc lam en daar hebben ze eigenlijk betere ontlasting mee. En ook minder duur
Wij hebben Purizon! Bestaan heel veel smaken van dus heb er op een gegeven moment 3 gekocht en de katten laten kiezen welke het lekkerste was. Werd wild zwijn & kip (decadentste smaak, lol)! Sinds ze van royal canin over zijn op Purizon hebben ze echt een mega mooie glanzende vacht gekregen en veel minder stinkende kattenbak. Wel af en toe héle gore scheetjes haha
Dit deed mijn kat ook toen ik in een studio woonde, dan wilde hij de gang op. Heel af en toe doet ie het nu ook nog bij de voordeur. Als hij de kans krijgt gaat hij ook naar buiten. Ik had zelf het idee dat het toch met het woonoppervlak te maken heeft
Ik gaf mijn katten, voordat twee van de drie blaasgruispatiëntjes werden, Applaws Kip en Zalm. Purizon ook wel gehad en is ook goed.
Nu krijgen ze voer van Hillâs Science voor blaasgruis.
Lams (of iams? Idk), maar mijn katten vreten alles dus denk dat zij geen graadmeter zijn