Bedankt voor de tips ga kijken of ze purizon lekker vinden. Vind het lastig om iets nieuws te zoeken al die merken zijn super onduidelijk wat er in zit en wat een kat echt nodig heeft.
Haha! Herkenbaar! Mijn kat krijgt Purizon kip en vis. Stinkt wel behoorlijk haha…
Haha ja de brokken zelf hebben wel een sterke geur
Hier krijgen ze vaak Gourmet Gold of dieetvoer, maar mijne zijn geen raskatten ofzo. Heel soms wat brokjes van RC tussendoor. De suikerspinner zou altijd dieetvoer moeten krijgen, maar dat eet 'ie gewoon niet.
Mijn kat niest heel vaak. Niesziekte of verkoudheid ofzo. Is een grote sterke buitenkat. Moeten we daarmee naar de dierenarts?
Niesziekte is gevaarlijk, dus zou ik altijd doen. Mijn DA zei wel dat een niesbui als 1 nies telt, dus het is alleen veel als ze veel losse niesjes heeft zegmaar
Het zijn echt grote niesbuien haha waarbij hij bijna omvalt van de nies
5 keer vandaag ofzo?
En natte oogjes
Ik zou wel even naar de DA gaan dan. Liever het zekere voor het onzekere nemen.
Wat ik altijd geleerd heb is dat je het even aan kan kijken als je kat af en toe op een dag niest, maar er geen snot, natte ogen, koorts of lusteloosheid is. Dan kan het ook stof of een kleine verkoudheid zijn. Moet dan wel na een week ofzo over zijn (en langzaam minder worden).
Mijn kat heeft een schaafwondje, heeft hij wel vaker gehad.
Nu had ik vorig jaar Dermiel zalf gekregen van de da, maar op die tube staat dat je het na openen maar een maand kan gebruiken.
Het is een soort zalf met honing, zou je dat nog na die maand kunnen gebruiken? Voor mezelf zou ik dat wel doen, maar die kat likt er aan enzo natuurlijk.
Is het niet dat na een maand de werking afneemt?
Ja, dat staat dus niet in de bijsluiter😬. Er staat gewoon dat je het binnen 1 maand moet gebruiken.
Het is eigenlijk gewoon een soort vettige crème, dus denk inderdaad gewoon de werking afneemt, maar durf niet zo goed
Bij ons zijn de hele dag werkmannen in huis. Ons meissie is bang voor andere mensen, dus die schuilt de hele dag op de zolder. Nu zag ik dat ze vanmiddag rond een uur of 2 naar buiten was gegaan. Dacht die zit weer veilig binnen, komt mijn vriend thuis kan haar niet vinden. Ik ook hele huis door kan haar ook niet vinden. Meteen schoenen aan en naar buiten. Zie ik haar langs de bosjes schieten, vriend er op af. Komt ze piepend naar je toe maar toch bang. Komt onze andere kat er aan. Gaat voor haar staan met dikke staart en hoge rug. Naar ons toe om haar te beschermen. Gelukkig had ze iets daarna door dat wij het waren en mochten we haar oppakken. Ze komt normaal maar eventjes buiten in de avond en ochtend, hij zwerft zo 12 uur per dag buiten.
Vond zo fijn dat onze andere kat haar, beschermd zelfs voor ons. Nu liggen ze weer lekker binnen.
Als er in de bijsluiter staat dat je het binnen een maand moet gebruiken kun je er vanuit gaan dat na die maand de werking afneemt of het product niet meer goed is. Anders zou dat er natuurlijk niet in staan. Zou het niet meer op wondjes smeren, je weet maar nooit.
Haha de zwarte, de witte is thuis heel eigenwijs maar buiten voor iedereen bang.
Vanwege een verbouwing staat alles anders in huis. Deze hier maakt daar even misbruik van door te gaan slapen op een tafeltje waar hij normaal gesproken nooit op mag / kan Zelfs als hij stout is, is hij nog steeds zo schattig.
Haha, dat haartje op zn neus vind ik altijd zo schattig als dat gebeurt
Die van ons is een enorme zeikerd met eten dus ze krijgt Royal Canin for fussy cats Daar zijn twee smaken van (aromatic attraction en savour sensation) en die wisselen we af.
Heeft iemand hier ervaring met een kat in rouw? Bestaat dit? Het is nu een week geleden dat een van mijn katten is overleden en de achtergebleven kat (zusje van) is extreem aanhankelijk naar mij toe, gaat eigenlijk niet meer naar buiten terwijl ze normaal altijd naar buiten gaat en ook is zusje continu aan het miauwen. Ook slaapt ze heel onrustig, ze ligt af en toe een soort van te trillen. Al met al gedrag wat ik niet van haar ken en het enige waar ik dit gedrag aan kan linken is het overlijden van mijn andere kat.
Super verveld, hoop dat ze snel opknapt.
Toen de vader van onze kat stierf was ze ook helemaal van slag. Leek wel als of ze constant opzoek was naar hem. In het begin zat ze veel stil en alleen maar naar het raam te staren, wilde niet veel met ons te maken hebben. Daarna werd ze super aanhankelijk, wilde alleen maar bij je zijn. Na een tijdje ging ze spelletjes verzinnen, om zichzelf bezig te houden. Ze is pas echt opgeknapt toen we een andere kat er bijnamen.