Kattentopic #2 (Deel 1)

Omg, mijn kat kan gewoon apporteren. Hij kwam me net zo’n noppenballetje brengen. Ik vind dit echt te schattig hahaha :joy: :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Zo leuk is dat! Af en toe is die van mij ook te porren, maar hij doet het alleen met rubberen elastiekjes (die ik daarna af moet pakken, zodat hij ze niet opeet :sweat_smile:)

1 like

Wat is dat toch met rubberen elastiekjes? Mijne is ook helemaal bezeten van elastiekjes en kan ze echt overal spotten, hoe goed ze ook verstopt zijn. Snap de aantrekkingskracht helemaal niet haha maarja

Geen idee misschien de geur? De structuur? Ik ben er in ieder geval heel voorzichtig mee sinds ik erachter ben dat hij ze opeet.

Mijn kat is helemaal gek op van die neppe Invisibobbles van de Action. Duizend andere speeltjes, maar hij kijkt alleen naar die elastiekjes om. Hij komt er dan één brengen en dan moet ik hem weggooien zodat 'ie er achteraan kan sprinten. En zo gaat dat dan een half uur door haha.

6 likes

Uit 1 nest hoeft ook niets te zeggen. Mijn katten haten elkaar al zo’n 13 jaar, al lijkt het in mijn nieuwe huis wel redelijk te gaan. Al is er nog steeds geregeld ruzie en blaast de ene kat vaak naar de ander.

En bij elastieken komt het door de geur. Die us vaak vissig. Had vaak katten in mijn oude postwijk die dan ook uitgebreid aan mijn posttassen kwamen snuffelen.

2 likes

Eind februari kunnen mijn ouders eindelijk dit dotje ophalen :smiling_face_with_three_hearts: Door Corona werd de datum steeds uitgesteld, maar het is nu definitief. Zoveel zin in!

48 likes

Mijn poes moet echt wat afvallen. Ik geef haar nu dagelijks 2x 20gr brokjes (Perfect Fit indoor) waarvan één portie in een bal waar ze het uit moet tikken. 's Avonds krijgt ze ook nog een half bakje natvoer (35gr Cosma Nature). Ze komt niet buiten, heeft geen klimrek oid en is redelijk passief. Mauwt vooral 's avonds vaak om eten.

Ze is 7, gesterilseerd en een redelijk ‘kleine’ poes. Heb geen weegschaal maar merk aan haar lijfje dat ze teveel vet heeft en ik denk ook wel te weinig beweegt.

Heeft iemand tips? Is er beter (droog)voer wat ik haar kan geven wat voedzamer is/meer vult/afslankt?

Wat een schoonheid :black_heart:

1 like

Hoe lang ben je hier nu mee bezig? Mijne was het ook gewoon gewend om meer eten te hebben en moest daar even van ‘afkicken’. Die had op een gegeven moment wel door dat hij zijn bakje in 1x leeg kon schrokken maar dat dat niet weer aangevuld wordt. Duurde echt wel even voor hij dat minder snel ging opeten en dus bewaarde voor de hele dag. Voorheen was dat bakje echt met een uur leeg, nu doen ze er echt de hele dag over tot ze natvoer krijgen.
Daarna krijgen ze hier ook niets meer en daar zijn ze goed aan gewend en wordt er ook niet meer gezeurd gelukkig.

1 like

Mij was verteld dat katten het beste zoveel mogelijk graan vrij kunnen eten. Omdat ze hier niets aan hebben en het alleen een vulstof is. Weet niet of dat in het voer zit, maar anders misschien zoiets proberen?

1 like

@vaatdoek Loxodonta heeft ooit hele handige tips gedeeld met waarop je moet letten bij voer. Die zou ik er even bijzoeken als je overweegt op ander voer over te stappen.

Vin hier eet Royal Canin Satiety Weight Management om af te vallen en dat gaat (voor de tweede keer…) erg goed!

1 like

Vind ik ook… Ik heb een paar speeltjes die ik afwissel (ik stop degene die hij niet gebruikt in een doos met catnip). Zo heb ik het idee dat ie in ieder geval steeds een beetje nieuwe prikkels krijgt. Ik probeer ook elke dag zo’n 10 min te spelen en verder komt ie meestal ‘s avonds op schoot knuffelen tot we naar bed gaan. Hij geeft het ook vaak zelf aan wanneer ie aandacht wil, lijkt het (vooral als hij mega druk gaat rondrennen :roll_eyes::joy:)

1 like

Wat een mooie foto zeg! Heb je een soort trapje op de muur voor je kat?

1 like

Zoooooo leuk :heart_eyes:

1 like

Alles is mooi aan deze foto’s; het interieur, de opstapjes en mandjes én natuurlijk de katten :heart_eyes_cat:.
Wil je me misschien een pm sturen met de opstapjes en mandjes? Ik denk dat het hier enorm in de smaak gaat vallen

2 likes

Nu de 2e keer in korte tijd dat een van mijn katten met een muis thuis komt.

Ze doet het echt om te jagen want als ik haar der gang laat gaan gaat ze nog eeuwen met het arme muisje ‘spelen’. Nu kan ik de muis meestal wel vangen en buiten zetten terwijl m’n vriend de kat vast heeft. Maar vraag me af of dit wel zin heeft en de muis niet overlijdt aan z’n verwondingen. Hoe gaan jullie hier mee om?

Inderdaad heel mooi, naar mij mag je dat ook sturen. :relaxed:

Ik twijfel nog over zoiets of een hangbrugje, zoals bij deze instagrammer:

Vind haar posts sowieso wel leuk, denk dat skiën met mijn katje er niet inzit :sweat_smile:

3 likes

Ik ben ook benieuwd waar die dingen aan de muur van zijn! Heb hier nog een hoekje in de kamer die daar heeeel geschikt voor is en twee katers die dat echt top zouden vinden.
@Willem

1 like