Kattentopic #2 (Deel 1)

Een muis zou ik ook naar buiten brengen, denk ik. Voor een vogel zou je nog de dierenambulance/vogelopvang kunnen bellen of zo. Ik doe mijn kat zomers wel een belletje om, omdat ze dan ook veel jaagt. Halsbandjes kunnen wel gevaarlijk zijn overigens, dus wel een beetje mee oppassen, maar ja.

1 like

Wat ontzettend leuk! Stuk mooier dan de gemiddelde krabpaal. Zou je mij ook een pb willen sturen?

1 like

Jaa een belletje is nog wel een goed idee thanks!
Hopelijk kan ik haar daar een beetje aan laten wennen.

Mij ook? :heart_eyes:

1 like

Jaa ik dacht dus echt een held te zijn door die muizen te vangen en te verlossen, maar toen ik wat beter ging nadenken vraag ik mij echt af of ik ze überhaupt geholpen heb door ze buiten te zetten. Ze zagen er wel nog prima uit en waren ook erg beweegelijk. Lijkt me echt vreselijk om een muis af te moeten maken.

En zo een vogeltje zou best voor dood kunnen spelen in de hoop dat zijn belager er vandoor gaat haha wel slimme zet.

1 like

Haha ja katten vragen zelf wel om aandacht natuurlijk, maar die van mij continu, ze is erg aanhankelijk en mensgericht. Heel leuk natuurlijk, maar daarom wel wat lastiger te peilen of ze zich verveelt of dat ze gewoon zo is en gewoon helemaal content is. Het blijven soms mysterieuze wezentjes en blijft altijd een beetje een dilemma. Er zijn natuurlijk wel richtlijnen maar vroeg me gewoon af hoeveel aandacht normaal gesproken voldoende is voor een binnenkat en hoe jullie dat allemaal peilen bij jullie kat(en).

Ja routine met je katten is soms heel erg praktisch :joy:

1 like

Haha heel herkenbaar. Wij hebben ons katje sinds eind oktober en hij weet dus niet beter dan dat we heel veel thuis zijn, mijn vriend werkt 4/5 van thuis uit. Eerst sliep hij bij ons maar nu niet meer. Wanneer we thuis zijn zoekt hij veel aandacht door te knuffelen. En wanneer we s ochtends beneden komen is hij zo aanhankelijk dat we het vaak als huidhonger benoemen om toch in corona termen te blijven :sweat_smile: Vandaag was hij voor het eerst van 9 tot 18 alleen en moest duidelijk knuffeltijd inhalen :heart_eyes:

17 likes

Mijne komen het zelf vragen. Ik ga zelden naar ze toe, zij komen naar mij. En ze hadden altijd een routine met mijn moeder. Maar ze wonen nu bij alleen mij, dus we zijn nog bezig met het vinden van een goede routine (wonen sinds eind nov/begin dec bij mij). Ze hebben daar 14 jaar gewoond, dus het kost wat tijd.
1 van de 2 is ook een schreeuwerd, dus die komt wel als 'ie wat moet.

Lekker stoned en suf na z’n castratie :heart: Vond het vanmorgen best spannend om hem achter te laten bij de dierenarts haha maar het is gelukkig allemaal goed gegaan en hij loopt alweer, is weer alert en wil alweer eten (maar dat moet nog even wachten)

25 likes

Uur geleden kat afgegeven in Utrecht voor weer een ct scan. Na een maand antibiotica en andere medicijnen, hoop ik dat de middenoor ontsteking weg is in het linker en rechteroor. Anders moet ze in de zelfde narcose geopereerd worden. Ben zo zenuwachtig, voor mij gevoel doet ze het hartstikke goed.

Edit: uitslag van de CT scan is goed. Ze hoeft gelukkig niet geopereerd te worden. En de medicatie wordt nu binnen 3 weken afgebouwd.

4 likes

Hij vindt het altijd heel interessant als ik m’n telefoon in selfiestand voor hem houd :joy::heart_eyes:

28 likes

Omg zo mooi😍

1 like

Wij zetten muizen altijd buiten, ookal lijkt het erop dat ze het niet overleven. Ik kan zo’n beestje niet doodmaken, ook niet verlossen.
Schoonmoeder trapt er gewoon op.
En schoonoma had er ooit een doodgestoken toen ze zag hoe zo’n beestje aan de aardappelen in de tuin knaagde (van onderen). Kwam ze aan met dat mes met die opgespieste muis :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:.
Die mentaliteit + generatie hier op t platteland is gewoon anders…
Daar is mijn man (die hier vandaan komt) gelukkig anders en de grootste dierenvriend die ik ken.

1 like

Wat een knapperds!

1 like

M’n kat wil de laatste dagen steeds onder dekentjes liggen :sweat_smile:

Ze wordt echt zo’n omakat :older_woman:

37 likes

Zoë vindt het stiekem ook fijn om een burrito poes te zijn

34 likes

Ik ben zeker tevreden over de fontein! Ziet er mooi uit, als hij goed vol zit geruisloos en makkelijk te onderhouden.
Hiervoor een plastic ding gehad en die maakte veel meer geluid + was veel sneller vies. Fliter ja of nee maakt voor mij verder niet heel veel uit.

1 like

Ik heb zo’n witte cat blabla fontein, volgens mij heeft iedereen die haha, maar ik doe die ook gewoon eens per week in de vaatwasser en heb er nu toevallig een filter in zitten, maar als die er niet in zit merk ik weinig verschil? Vraag me sowieso af wat die filters nou écht doen.

1 like

Tegen muizen in huis bedoel je dan denk ik? Die van mij nemen ze van buiten mee naar binnen om mee te spelen met kans op ontsnapping dus dat is ook niet erg ideaal. Nu probeer ik maar weinig aandacht te geven en de muis snel weer buiten te zetten.

Ik had nog een bandje liggen en heb die eens om gedaan om te kijken hoe ze reageerde maar dat was geen succes dus dat belletje laten maar achterwege.

Voor nu laat ik der maar lekker jagen of virtuele dieren haha

12 likes