Kattentopic #2 (Deel 1)

Die van ons doet dit ook. Vindt zulke filmpjes echt he-le-maal fantastisch hahah :joy:

1 like

Nieuw opvangkatje sinds vandaag. 8 jaar oud kattinetje: heel fluffy en lief!

56 likes

Wauw super mooi katje :heart_eyes:

1 like

Chillende kater

25 likes

image

Heeft iemand ervaring met deze reismand? Ik lees hele wisselende verhalen erover, maar vind 'm wel mooi en lijkt me ook handig dat de opening bovenaan zit.

Ik heb mensen er wel eens mee zien lopen en ik vind m vrij klein, zijn er meerdere maten?

Zijn jullie katjes ook zoooo wild vanavond? Die van mij gaan echt bizar snel t hele huis door. Voelen ze de sneeuw aankomen? :crazy_face:

Haha mijne ook, maar dat doet hij eigenlijk altijd wel minstens 1 keer per dag :joy_cat: Het dolle uurtje

1 like

Oh jammer! Niet dat ik weet. M’n katje is nu nog maar zes maanden oud, dus nog niet heel groot. Maar ja, zou wel een mand willen die ik haar hele leven kan gebruiken.

Mijn kat kan zich eerder wassen in de badkamer dan ik :joy:

19 likes

Mijne is vooral heel rusteloos door de storm, hij blijft maar rondjes lopen door de kamer

1 like

Onze ene kat heeft nog nooit sneeuw meegemaakt. Na lang twijfelen ging hij toch even in de sneeuw spelen.

afbeelding

58 likes

Haha zo leuk die hupsjes! Die rooie hier vertrouwde het voor geen meter. Hij wil in de ochtend altijd een rondje balkon doen, maar bleef nu argwanend op de drempel zitten.

1 like

Ik heb 2 katten, één van 8 maanden (mannetje) en 1 van 8 jaar (vrouwtje). De dierenarts gaf aan dat ik de jonge kat op zich ook wel volwassenenvoer mag geven inmiddels. Hij is afgelopen week geholpen. Wat geven jullie je gesteriliseerde katten? Ik wil ze graag iets goeds geven, ook voor gewicht en vacht etc. En zetten jullie dan de hele dag brokjes neer of…?

Wij gaven al snel voer voor volwassen katten. Omdat onze oudere kat het kitten voer ging eten en de kitten het voer voor volwassen katten. Zelf geef ik droogvoer van het merk canagan. Daar doen ze het beide heel goed op, mooie vacht ect. En de brokkenbak is altijd gevuld, ze hebben beide geen overgewicht. Maar dit is misschien kat afhankelijk. Heb wel het idee, omdat het kwalitatief goed voer is ze minder eten om vol te zitten.

1 like

Ik gaf mijn kitten ook gewoon volwassenvoer vanaf het moment dat ik de poes in huis had, toen was hij ong 8 maanden. Dierenarts zei toen dat ze eigenlijk zodra ze gecastreerd zijn al volwassenvoer mogen.

Had voor hem altijd 24/7 voer staan, toen kwam zij er bij en vrat alles op dus toen ineens 3x per dag voeren. Na een tijd merkte ik dat er steeds vaker brokjes bleven liggen dus nu ben ik weer teruggestapt naar 24/7 voer en dat gaat heel goed! Ze hebben beide geen overgewicht (meer) en ik geef ze nu Lams (of Iams? Geen idee hoe het heet) en dat gaat helemaal prima.

1 like

Even zoeken in het topic naar de posts van Loxodonta hierover, die heeft goede tips waar je precies op moet letten. Dat heb ik destijds gebruikt om voer uit te kiezen.

Alleen toen kreeg ik er een die op dieetvoer over moest dus dan is je keuze een stuk meer beperkt haha.

1 like

Ik gebruik deze lijsten https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/ https://www.catmoneo.nl/beste-natvoer/

1 like

Mijne krijgen een combinatie van diabetesvoer (vooral brokjes) en verder Gourmet/Purina/Felix (de supermarktmerken dus). Want de diabeteskat is nogal kieskeurig en een moeilijke eter. Er staan niet meer altijd brokjes klaar omdat die meteen opgegeten worden.
Ik geef ze een volle bak brokjes als ik naar mijn werk ga en die is altijd leeg als ik 3-6 uur later thuis kom. Ze zijn allebei te zwaar, dus ik probeer ze minder te geven. Ze hebben 14 jaar de hele dag door eten gehad (6-8 keer per dag) en dat probeer ik dus terug te dringen naar 3/4 keer.
Hun huidige eetschema:
4:30 - 5:30: natvoer (dan krijgt de kat met suikerziekte ook zijn insuline). Ze krijgen ieder +/- 20 gram dan
10:00: natvoer, weer 20 gram en ze krijgen een volle bak brokken (1 - 1.5 handje)
Soms krijgen ze tussendoor nog wat brokjes, maar dat is afhankelijk van de vraag en of ik thuis ben.
16:30-17:00: natvoer, weer 20 gram en de suikerkat krijgt zijn tweede insulineprik
Ook hier krijgen ze soms nog wat brokjes
21:30 - 22:00: natvoer, wederom 20 gram. Ook krijgen ze dan nog wat brokjes voor de nacht

Mocht 1 van de 2 spugen dan krijgen ze wel extra, maar in principe probeer ik dit aan te houden. Ik wil ze eigenlijk wel naar 3 eetmomenten krijgen, maar denk niet dat dat haalbaar is. Met een kitten zou ik het nu wel anders aanpakken.

1 like

Ik heb deze kattenbak en in 2,5 jaar tijd is dit al de 2e bak die op precies dezelfde plek gaat scheuren. Aan de onderkant zitten een soort pootjes, een klein randje, en daf scheurt. Hebben meer mensen daar last van? Twijfel nu of ik weer dezelfde bak opnieuw koop, want hij is groot genoeg voor mijn katten en niet duur, mja heb ook geen zin om elk jaar een nieuwe te moeten kopen.

Hij scheurt echt precies op de rand van dat “pootje”, was bij de vorige bak ook al zo.