Ik heb andere bakken maar je mag er anders ook wel een van mij hebben. Hier worden ze toch niet gebruikt haha
Ik heb dezelfde, maar heb daar nog geen last van. Nu heb ik deze ook nog maar een halfjaar, dus misschien komt dat nog? Wel gek dat het steeds zo scheurt. Ik heb 1 kat, maar die is wel hardhandig altijd
Zo zielug, op het losse kussentje omdat ze op hem omhulsel had gespuugd en dat hangt nu te drogen op de verwarming. Mijn arme sieske
Zo gezellig he! Mijn baby ligt ook alweer bovenop me
Ik las een artikel over een kat van 3 jaar die na 10 minuten spelen in de sneeuw binnenkwam, niet lekker werd en zomaar doodging bleek dat hij ook een zwak hart had en icm de kou en opwinding door de sneeuw overleed ie…
Het kan dus nog best gevaarlijk zijn.
Dat heb ik ook eens gelezen, vanmorgen zaten mijn katten voor het raam naar de sneeuw te kijken en ik wilde bijna de deur open doen zodat ze ff konden spelen en toen dacht ik aan dat artikel dus heb ze lekker binnen gehouden. Maar het zijn sowieso binnen katten, ik denk dat een kat die regelmatig buiten komt iets meer gewend is qua temperatuur?
Ja Kwibus
Mijn kat (gecastreerde kater, 9 maanden) krijgt Purizon sterilised met kip & vis, lijkt qua samentelling goed te zijn:
Ik geef ongeveer 50g per dag in 4x (wil ik afbouwen na 2-3x of heel de dag vier laten staan, maar kan het nu nog zo doen ivm thuiswerken en anders vreet hij alles op)
Ja
@Spaarlamp mijn kat heeft het net toch aangedurfd, 10 stappen en hij was weer binnen haha. Hij gaat elke dag naar buiten en vond het binnen zitten genoeg geweest denk ik.
Nooit geweten dat dit gevaarlijk kon zijn. Gelukkig kwam onze kat net na 40 min spelen weer binnen. Hij heeft wel een hartruis, (minimaal, was haast niet te zien op de echo).
Laatst heb ik de ‘handleiding Happy Cats’ van Anneleen Bru gelezen! Las makkelijk weg en vond het wel waardevolle informatie. Ik ben er wel meer bewust van geworden dat meerdere bronnen (voerbakjes bv.) dus wel echt belangrijk zijn. En veilige plekken in de hoogte. Ik dacht altijd onze katten zijn tevreden en blij (ondanks dat ze niet met elkaar kunnen) maar ik denk dat ze nog blijer kunnen worden.
Daarom, ook na het zien van @Willem haar post heb ik van alles aangeschaft. Voor allebei een verticale krabpaal, voor allebei een ligmandje (ook zo eentje van Etsy die ik bij @Willem zag) voor aan de muur, van die wallsteps om hoger op te komen. Extra voer- en drinkbakjes, een speelrail met flashlight. Een intelligente voerbak (omdat de jongste zo schrokt).
Ook hebben we eindelijk contact gezocht met een gedragstherapeut om de katten te herintroduceren. Het kost 152,- maar is inclusief nabegeleiding zolang het probleem speelt. Ben heel benieuwd of het gaat lukken.
Ik ook niet hoor!
Het kortetermijngeheugen van een kat is zo grappig. Ieder paar uur komt mijn kater klagen dat hij naar buiten wil. Tot hij de sneeuw ziet, me aankijkt met grote ogen en langzaam achteruit loopt. Doe normaal baasje daar ga ik toch niet met mijn poezelige pootjes in staan
Niks mis met het korte termijn geheugen van de kat, wel met het arbeidsethos van z’n baas… Hoezo is die shit nog niet sneeuwvrij gemaakt
Hoi hoi, mijn kitten van 5 maand (binnenkat) vreet al mijn planten op. Hebben jullie tips? Mag ik dromen van een toekomst waarin ik wel nog planten in huis kan zetten, of probeer ik alvast te wennen aan een plantloos huis
PS: Ik heb nog geen kattengras geprobeerd, maar ga er eentje meebrengen als ik nog eens naar een tuincentrum ga.
Tja, sommige katten knagen nou eenmaal graag
Doe sowieso alle giftige planten de deur uit of zet ze buiten katbereik, zet een paar graslelies neer waar de kat wél van mag eten en onthoud dat het ook een fase kan zijn 5 maanden is nog superjong, misschien heeft ie er later niet meer zoveel interesse in! Kan trouwens ook zijn dat ie zich verveelt!
Hahaha tja dan heeft hij toch echt het verkeerde baasje getroffen
@lalalele vetplanten kopen en de rest buiten bereik neerzetten, dat is het enige wat hier werkt. Hopelijk is het een fase bij jouw kat.
Mijn kitten deed dit ook! We zijn aan het begin heel consequent geweest met weghalen bij de plant en naar het kattengras brengen, zo van “dit is jouw plant, hier mag je knagen” en dat heeft wel geholpen! Zodra het katten gras op of dood is merk ik ook direct dat ze in andere planten gaat knauwen
Yes, heb de giftige monstera heel hoog gezet. Toen ze dat ontdekte heeft ze een hele avond zielig omhoog zitten kijken. Arm poesje Ook de niet-giftige vindt ze geweldig. Ik had (RIP) een grote pannenkoekenplant maar die heeft ze ook kaalgeplukt. Ze vindt het heerlijk om met zo’n steeltje + blaadje rond te huppelen. Misschien moet ik een graslelie terugzetten, die had ik weggezet omdat ze er met haar pootjes in ging graven. Straks eens kijken of ze dat nog steeds doet. Ik merk dat ze elke week veel verandert.
Idd ook vrees dat ze zich verveelt. Als ik niet moet werken is ze een engel, maar als ik werk (zoals nu) vindt ze het lastig en gaat ze stoute dingen doen. Dus probeer veel speelpauzes in te lassen, heb een dozenfort gebouwd, …