Kattentopic #2 (Deel 1)

Hahaha tja dan heeft hij toch echt het verkeerde baasje getroffen :sweat_smile:

@lalalele vetplanten kopen en de rest buiten bereik neerzetten, dat is het enige wat hier werkt. Hopelijk is het een fase bij jouw kat.

1 like

Mijn kitten deed dit ook! We zijn aan het begin heel consequent geweest met weghalen bij de plant en naar het kattengras brengen, zo van “dit is jouw plant, hier mag je knagen” en dat heeft wel geholpen! Zodra het katten gras op of dood is merk ik ook direct dat ze in andere planten gaat knauwen

Yes, heb de giftige monstera heel hoog gezet. Toen ze dat ontdekte heeft ze een hele avond zielig omhoog zitten kijken. Arm poesje :sweat_smile: Ook de niet-giftige vindt ze geweldig. Ik had (RIP) een grote pannenkoekenplant maar die heeft ze ook kaalgeplukt. Ze vindt het heerlijk om met zo’n steeltje + blaadje rond te huppelen. Misschien moet ik een graslelie terugzetten, die had ik weggezet omdat ze er met haar pootjes in ging graven. Straks eens kijken of ze dat nog steeds doet. Ik merk dat ze elke week veel verandert.

Idd ook vrees dat ze zich verveelt. Als ik niet moet werken is ze een engel, maar als ik werk (zoals nu) vindt ze het lastig en gaat ze stoute dingen doen. Dus probeer veel speelpauzes in te lassen, heb een dozenfort gebouwd, …

1 like

Ik hoop het ook! Fingers crossed.

@the.rebel.club Aha, dus ik ga toch maar eens zo’n kattengras halen (of de graslelie terug beneden zetten). Op hoop van zege!

1 like

Oh wat grappig. Ik heb daar ook al aan gedacht! Omdat ze tijdens het werk al eens in de rand van mijn scherm durft bijten (daar staan nu kleine tandafdrukjes in, wordt lachen als ik mijn laptop ooit opnieuw moet inleveren op het werk). Heb uiteindelijk een bijtringachtig speeltje met catnip in gekocht. Vond ze ook leuk!

2 likes

Mijn graslelie heeft ze naar beneden getrokken (was vrij lang geworden), bloempot kapot :boom: De randjes zijn helemaal uitgerafeld van het bijten/sabbelen. Viel in ieder geval wel enorm in de smaak.

Ik heb een rare kat …
Pikt net me macaron alsof het een prooi is :woman_facepalming:t3:
Blijkbaar vind die die ook lekker naast chips en friet … :woman_shrugging:

3 likes

Haha, zo gaat het hier ook al de hele dag!

1 like

Mijn vader maakte vroeger voor de kat een pad vrij in de tuin. Zo kon Meneer de Kater zonder sneeuw aan zijn poten van de veranda aan het huis naar het tuinhuis+overkapping lopen.
Dat mijn vader in het voorjaar dan tussen de kattenstront onder die zelfde overkapping moest werken, nam hij er met alle liefde bij.

Op een dag kwam mijn vader uren later dan gewoonlijk thuis van zijn werk door sneeuw-gerelateerde problemen met het openbaar vervoer. Echt uur op trein wachten, daarna verkleumd nog eens uur op bus wachten… Je zou denken dan hij dan bij thuiskomt in zijn zetel gaat relaxen, maar neen: eerst maakte hij het pad vrij. Want dat hadden wij natuurlijk niet gedaan.

14 likes

Haha hilarisch verhaal!

1 like

Oscar vindt de sneeuw fantastisch.
Het is hier zo hoog dat hij er tot en met zijn buik in zit haha

34 likes

Ik heb mijn vriend deze mok voor kerst gegeven( wel vijf weken onderweg geweest dus pas kunnen afgeven.
(De namen heb ik even weggeveegd)

9 likes

Wow wat leuk, waar heb je die besteld?

@Lara op gossby. Wel echt lang onderweg maar voor de rest alles ok! Je kan de kleuren en ras enz kiezen van kat en ook met meerdere personen denk ik.

1 like

Wij zijn gisteren verhuisd. Het was wat stressvol voor onze 2 jongens, maar ze hebben het eigenlijk na 1 dag al goed geaccepteerd. We hebben wel alle meubels die ze al jaren gewoon zijn mee verhuisd, denk dat dat wel scheelt.

Foto’s in het nieuwe huis

Krabpaal is aan vervanging toe, maar die gaan we pas vervangen als ze het hier goed gewoon zijn :laughing:

25 likes

Mooie meubels!
Je kunt ook enkel dat touw opnieuw doen, dan ziet de krabpaal er weer als nieuw uit.
(Maar er zijn ook gave van petrebelz die mooi in je woonkamer zou passen denk ik)

1 like

Hoi! Ik heb een vraagje. Wij hebben een Ragdoll van 5 maanden en kunnen een andere Ragdoll van 5 maanden erbij nemen (zelfde geslacht). Hebben al contact gehad met de huidige eigenaren en hun Ragdoll is echt een lieverd en lijkt heel erg bij ons te passen. Hebben jullie tips om de katten aan elkaar te introduceren op een goeie manier? Heb lichte angst dat ze elkaar misschien eerst niet zo mogen (las dat ook bij sommigen van jullie), maar heb ook goeie hoop dat het wellicht wel een match is omdat het twee ragdolls zijn en precies even oud (en hetzelfde geslacht)…

2 likes

Google eens op langzame introductie katten. Belangrijkste is de nieuwe kat een eigen kamertje te geven met zijn/haar bronnen (bak, speelgoed, krab, hoge ligplekjes etc.) en vanuit daar het huis te laten verkennen terwijl hij de andere kat nog niet kan zien. Geuruitwisseling, daarna eens bij de deur (dicht) met snoepjes etc. Elke dag maar een paar keer tot je merkt dat beide rustig blijven. Dan op een kiertje, etc etc… Bij vormen van stress (snorharen, staart, blazen, grommen) niet verder gaan en weer wachten op een andere dag tot iedereen weer oké is. Kan echt wel even duren (weken/maanden) maar als ze allebei snel chill zijn kan het ook in een week. Echt kat afhankelijk.

Edit: wij hebben dit dus te snel gedaan waardoor de katten nu niet samen kunnen. Wij gaan het opnieuw proberen met kattentherapeut.

2 likes

Onze kat drinkt én eet meer de afgelopen week. Alleen hebben we hier nauwelijks sneeuw gehad, dus ik weet niet of het daar aan ligt. Misschien meer de kou?

1 like

Ik vind het introductie proces hier goed uitgelegd:https://www.dropbox.com/s/lsw61ryw6h9ooxa/ILoveHappyCats_Kattenintroduceren.pdf?dl=0

Mocht de link niet werken, Google op introductieproces Anneleen Bru en dan de eerste link. Dan opent er een pdf met de info

1 like