Kattentopic #2 (Deel 1)

Dankje voor je uitgebreide uitleg! We gaan nu inderdaad de ene in de slaapkamer en de ander in de woonkamer zetten en dan een beetje aankijken hoe ze zich de rest van de dag gedragen. Wellicht vanavond of morgen proberen ze met de deuren dicht bij elkaar te brengen bijv met eten. Dan misschien van daaruit kijken wat passend is om ze elkaar te laten observeren etc. Heb er (misschien naïef?) wel een goed gevoel over omdat het allebei hele lieve zachtaardige katten zijn. Volgens mij staan Ragdolls er ook om bekend om goed met dieren en kinderen te kunnen… Duimen!

Maar sowieso belangrijk om dit gedegen te doen denk ik, dus echt veel dank hiervoor! Ben benieuwd…

Oh zo leuk, ragdolls zijn zo mooi en schattig. Mijn kat is even oud en half ragdoll maar dat zie je niet echt, denk dat alleen ik dat zie. Twijfel soms ook over een speelkameraadje maar hij lijkt zo gelukkig op en zit bijna nooit alleen dus we houden het waarschijnlijk zo.

Veel succes en post zeker maar eens een fotootje dan

1 like

Dankjewel!! Goeie ja, ze zijn allebei met 13 weken uit het nest gehaald. Ze zijn ook allebei 5 maanden oud, dus ik kan me voorstellen dat het ook helpt dat ze ongeveer dezelfde achtergrond hebben en dezelfde leeftijd. Ik hoop ook dat het inderdaad soepel gaat, we proberen ze denk ik voor de zekerheid wel de eerste dag even apart te houden… Of zouden we ook kunnen proberen het reismandje van de nieuwe aanwinst open te zetten en ze zelf te laten bepalen? Dan kunnen we kijken hoe ze reageren en van daaruit beslissen?

Lastig dit. Want volgens mij spreek ik nu precies tegen wat dat artikel juist uitlegt :joy_cat: Dat ze elkaar juist nog niet mogen zien voordat ze “getraind” geïntroduceerd worden…

Ga ik zeker doen!!

Wat leuk hè, klinkt ook echt heerlijk dat de jouwe niet vaak alleen is. Dan is ‘t waarschijnlijk ook gewoon dikke prima voor hem/haar. De onze is toch soms wel een of twee werkdagen alleen en zeker als Corona straks voorbij is…

1 like

Mijn schoonmoeder heeft mij dit een keer cadeau gedaan, zonder dat ik het wist. Echt ugly cry toen ik het cadeau uit had gepakt :sob:

4 likes

Dankje hiervoor, echt een goeie dit. We gaan dit doen! Het is gewoon het beste om de katten te introduceren en hen een mooie vriendschap te kunnen laten ontwikkelen, ipv vanuit mijn “mensen-instelling” gewoon bij elkaar pleuren. We gaan ze allebei een dag apart in een kamer doen en dan omwisselen, echt een goed idee! We kunnen dan van daaruit inderdaad kijken of we ze bijvoorbeeld tijdens het eten aan elkaar kunnen blootstellen door de deur te openen.

Echt dank voor dit meedenken, zo fijn!!

Ik heb het idee dat mijn kater niet helemaal lekker is… hij zit ook niet mooi in zijn vacht en is mega rustig, maar daarbij ligt hij normaal ook heel veel op me maar heb ik nu het idee dat hij me vermijdt. Hij ligt wel naast me op de bank maar niet meer op schoot…
Andere momenten is hij gewoon weer zichzelf en druk maar soms lijkt hij zo suffig :confused:

Prachtige kat!!

1 like

Sneeuwvriendjes

44 likes

Still uit een filmpje in de sneeuw. Hij liep zo achterlijk en zakte steeds weg :rofl:

En lekker knuffelen.

Edit: dit moest geen antwoord zijn @SelenaGomez

27 likes

@OhMyGosh vind het alsnog heel leuk om hier een melding van te krijgen :heart_eyes:

1 like

Wat heerlijk al die sneeuwfoto’s :snowman_with_snow:

Hier een update van de tweede Ragdoll die wij zouden krijgen. We hadden de kat vandaag opgehaald en de dag volgens plan geleefd haha (allebei aparte kamer). Alles koek en ei, super leuk en lief beest! Kregen we ‘s avonds een bericht van de vorige eigenaren dat ze hun kat terugwillen :persevere: We zijn door tienduizend emoties heengegaan, maar hebben nu dus maar besloten dat ze hem weer mogen ophalen… Kon het voor mijn gevoel ook niet weigeren, er werd behoorlijk op ons schuldgevoel ingepraat. Ben er eigenlijk best verdrietig van, ondanks de korte tijd dat we hem hadden. Dus: tot zover ons avontuur met een tweede kat :cry:

Voordeel is dat ik nu wel heel goed weet hoe ik ooit een volgende kat moet introduceren :joy_cat::roll_eyes:

Huh maar wat ontzettend raar dat ze de kat nu ineens terug willen? Snap dat echt niet…
Kan me voorstellen dat je ontzettend verdrietig bent

7 likes

Wat ontzettend jammer (en ik vind het ook wel een beetje gemeen)

1 like

@tantejet raar hè? Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je niet goed hebt nagedacht voordat je je kat te koop aanbiedt… Dat beslis je toch niet zomaar :roll_eyes: En dan terugvragen… Sorry, ben nog steeds pissig :joy_cat: Zo’n tijdverspilling, je raakt (bizar genoeg maar ook logisch natuurlijk) al zo snel gehecht + het idee dat de kat erbij kwam. Pijnlijk. We gaan in ieder geval volgende keer gewoon weer voor een kitten denk ik, ondanks dat dit idee van een wat “oudere” kat opvangen me wel echt aansprak. Blehhhh

Aaaahw neeee wat kut. Wat een rare mensen zeg

1 like

Trouwens ik had m ook waarschijnlijk niet terug gegeven haha. Is MIJN baby nu :joy:

1 like

Hahaha echt hè!! Heb twee keer op dat punt gezeten in het gesprek, maar deze mensen bleven maar doorgaan en met van die emotionele redenen komen (en ik ben dan zo’n persoon bij wie dat gaat knagen denk ik). Maar ik vind inderdaad wel dat we dat echt hadden kunnen doen, dus beter zijn ze blij? Ik had ook gewoon kunnen negeren :woozy_face:

1 like

Jaa echt mega lief van jullie dat jullie m terug geven hoor. Jullie verdienen goede karma dus er zal vast een lief katje jullie kant op komen, ofzo. Haha

5 likes

Hahaha echt hè :two_hearts: dit verzacht mijn pijn!!

1 like