Kattentopic #2 (Deel 1)

@Bitterbal

Ah wat rot zeg! Je stelt je er toch op in en kijkt er naar uit. Ik zou de kat ook terug hebben gebracht, maar wel met veel tegenzin… ik ben ook wel benieuwd waarom ze hem weg wilde doen!

Ik heb ook zoiets meegemaakt voor ik mijn kat kreeg: toen het duidelijk was dat ik een kat zocht kwam ik in contact met een kennis die een nieuw huisje zocht voor haar 2 prachtige main coons. Nou veel over en weer gepraat en ik wilde ze heel graag overnemen. Dus we waren al bezig met een afspraak plannen, zegt ze s avonds ineens dat ze het tegen haar zusje zei en dat die ze heel erg gaat missen en wil hebben
Blijkbaar had haar zusje al eerder een tijd op ze gepast, maar vraag die eerst dan!?!? Ik was al helemaal aan ze gehecht en echt heel erg teleurgesteld :sob:

1 like

@Sjern @Willem Ze wilden hem wegdoen vanwege de allergie van hun dochter… We hebben daar nog explicieter naar gevraagd en ze gaven toen aan dat de gezondheid van hun dochter er wel onder leed, ze hadden ook nog een heel jong zoontje en die moest erg huilen bij het afscheid. Super logisch, wij hadden de tranen ook in onze ogen staan toen. Dus inderdaad ook wat @Willem en @Sjern al zeiden: tuuuurlijk doet het zeer en denk je “verdomme, hadden we dit wel moeten doen?!” Maar dan neem ik aan dat je je vast kan houden aan de redenen en met zorg hebt gekeken bij wie je je kat achterlaat, zodat je dan weer wat rust kan voelen en vrede kunt hebben met je eigen beslissing. Deze mensen berichtten ons dat de kinderen zó overstuur waren en het voelde alsof wij er verantwoordelijk voor waren (haha alsof we de kat hadden gestolen?:joy:). Ik ben eeecht een empathisch persoon, maar ik voelde eigenlijk alleen maar even verwarring en ongemak; als je kleuter in de supermarkt om snoep gaat schreeuwen dan ga je toch ook niet overal in mee? Natuurlijk zijn de kleintjes verdrietig, maar je hebt als ouders een keus gemaakt en je kunt je kinderen dan ondersteunen door het uit te leggen en hen te begeleiden in de emotie (lijkt mij!!).

Sorry echt een lang verhaal :woozy_face:

Ik kan me echt helemaal voorstellen dat je méga teleurgesteld was @Sjern, ik snap ook niet waarom ze dan niet even beter nadacht. Het gaat niet om een paar schoenen…

8 likes

Weer even een asiel foto!

@Bitterbal wat vreemd, want die allergie gaat niet weg natuurlijk… lijkt me dat je daar goed over nagedacht hebt

22 likes

Ahhh wat lief :two_hearts: Heb je deze uit het asiel gehaald? Hoe vond je dat om te doen? Ik ben bang dat ik er echt een mental breakdown krijg van al die zielige honden en katten en dat ik ze dan allemaal wil :joy: Ben benieuwd hoe jij het hebt ervaren! Echt een lieverd heb je daar :smiling_face_with_three_hearts:

Nee, dit is in het asiel! Ik doe daar 1 keer per week vrijwilligerswerk en plaatst hier dan af en toe foto’s!

Ja ik kan echt aanraden om een kat uit het asiel te halen! Bij ons is het helaas vrij rustig met katten, maar andere asiels hebben misschien wel meer keuze. En moeilijk vind ik het niet journey!
Bij ons maak je nu sowieso een afspraak om een specifieke kat te bekijken, dus het is niet dat je ze allemaal af gaat! (En eerlijk gezegd zijn niet alle katten even leuk hahah)

3 likes

Nou ja, wat stom!

1 like

Vind het heel lief en knap dat jullie de kat terug gegeven hebben. Ik had dat niet gekund denk ik. Ik hoop dat er gauw een heel leuk lief ander poezenbeest bij jullie mag wonen :heart:

1 like

Onze ragdoll stinkt sinds vandaag inneens heel erg op haar kopje. Heb ik nooit eerder geroken maar mijn vriend rook het ook. Kunnen we daar iets tegen doen? Denk dat ze met een washandje of in bad niet zo fijn gaat vinden.
We hebben nieuw voer dus misschien heeft het daarmee te maken, of met dat ik zwanger ben misschien? Had gelezen dat voor de ‘aandacht’ ze dan ook soms extra geur verspreiden.

Kan jullie deze niet onthouden :heart_eyes:

57 likes

Ze was model aan het spelen deze ochtend :heart_eyes: klikt ook super met onze eigen kat

36 likes

Altijd aan het kwijlen…

27 likes

Fijne Valentijn voor iedereen!

31 likes

Hahaha ik vind dit type kat altijd zo leuk
Zo grumpy :pouting_cat:

Valentijnsbloemen zijn erg interessant :hibiscus::cat:

27 likes

Ja, hij lijkt inderdaad altijd boos te kijken. Niet makkelijk om zijn expressie te lezen.
Het is een asielkat, dus ik weet niet goed wat zijn achtergrond is. Hij is zoooo lief, ondanks dat hij er altijd boos uitziet.

1 like

Hij vond de sneeuw maar niks maar wilde toch even kijken :snowman_with_snow:

25 likes

@Bird Dat is niet leuk, ik merk ook als er een niet lekker in haar vel zit (7 dames hier). Z/ie het soms ook aan hun ogen. Luister naar je gevoel, hou het gewoon in de gaten. Hoe is het nu?

@Bitterbal knap wat je hebt gedaan, ik denk dat ik hem gehouden had, nu komt hij waarschijnlijk alsnog straks weer ergens anders terecht, en misschien wel minder goed dan bij jou :frowning:

1 like

Er lag een mega haarbal op mijn tapijt dus dat zal in de weg hebben gezeten :cry:. Moet hem toch maar weer gaan helpen met borstelen, ook al heeft meneer dat liever niet

Als ik de stofzuiger aan heb, rent ze weg voor haar leven. Ben ik op mijn naaimachine bezig, meer rustige geluid ooit :roll_eyes:

En nog een close up omdat ze er zo tevreden uitziet :heart_eyes:

52 likes

“Help” :joy:

48 likes