Kattentopic #2 (Deel 1)

Ahhh wat lief :two_hearts: Heb je deze uit het asiel gehaald? Hoe vond je dat om te doen? Ik ben bang dat ik er echt een mental breakdown krijg van al die zielige honden en katten en dat ik ze dan allemaal wil :joy: Ben benieuwd hoe jij het hebt ervaren! Echt een lieverd heb je daar :smiling_face_with_three_hearts:

Nee, dit is in het asiel! Ik doe daar 1 keer per week vrijwilligerswerk en plaatst hier dan af en toe foto’s!

Ja ik kan echt aanraden om een kat uit het asiel te halen! Bij ons is het helaas vrij rustig met katten, maar andere asiels hebben misschien wel meer keuze. En moeilijk vind ik het niet journey!
Bij ons maak je nu sowieso een afspraak om een specifieke kat te bekijken, dus het is niet dat je ze allemaal af gaat! (En eerlijk gezegd zijn niet alle katten even leuk hahah)

3 likes

Nou ja, wat stom!

1 like

Vind het heel lief en knap dat jullie de kat terug gegeven hebben. Ik had dat niet gekund denk ik. Ik hoop dat er gauw een heel leuk lief ander poezenbeest bij jullie mag wonen :heart:

1 like

Onze ragdoll stinkt sinds vandaag inneens heel erg op haar kopje. Heb ik nooit eerder geroken maar mijn vriend rook het ook. Kunnen we daar iets tegen doen? Denk dat ze met een washandje of in bad niet zo fijn gaat vinden.
We hebben nieuw voer dus misschien heeft het daarmee te maken, of met dat ik zwanger ben misschien? Had gelezen dat voor de ‘aandacht’ ze dan ook soms extra geur verspreiden.

Kan jullie deze niet onthouden :heart_eyes:

57 likes

Ze was model aan het spelen deze ochtend :heart_eyes: klikt ook super met onze eigen kat

36 likes

Fijne Valentijn voor iedereen!

31 likes

Hahaha ik vind dit type kat altijd zo leuk
Zo grumpy :pouting_cat:

Valentijnsbloemen zijn erg interessant :hibiscus::cat:

27 likes

Ja, hij lijkt inderdaad altijd boos te kijken. Niet makkelijk om zijn expressie te lezen.
Het is een asielkat, dus ik weet niet goed wat zijn achtergrond is. Hij is zoooo lief, ondanks dat hij er altijd boos uitziet.

1 like

Hij vond de sneeuw maar niks maar wilde toch even kijken :snowman_with_snow:

25 likes

@Bird Dat is niet leuk, ik merk ook als er een niet lekker in haar vel zit (7 dames hier). Z/ie het soms ook aan hun ogen. Luister naar je gevoel, hou het gewoon in de gaten. Hoe is het nu?

@Bitterbal knap wat je hebt gedaan, ik denk dat ik hem gehouden had, nu komt hij waarschijnlijk alsnog straks weer ergens anders terecht, en misschien wel minder goed dan bij jou :frowning:

1 like

Er lag een mega haarbal op mijn tapijt dus dat zal in de weg hebben gezeten :cry:. Moet hem toch maar weer gaan helpen met borstelen, ook al heeft meneer dat liever niet

Als ik de stofzuiger aan heb, rent ze weg voor haar leven. Ben ik op mijn naaimachine bezig, meer rustige geluid ooit :roll_eyes:

En nog een close up omdat ze er zo tevreden uitziet :heart_eyes:

52 likes

“Help” :joy:

48 likes

Zo’n lieve snuit :heart:

2 likes

Pff… we hebben een kattentherapeut ingeschakeld om de katten te herintroduceren. Best wel spannend, want als dit niet lukt dan gaan we jongste weg doen. Dat zou super sneu zijn maar wel het beste voor de oudste.

Over 3 weken hebben we het consult en moeten nu een voedingssupplement (Zylkene) gaan geven en filmpjes maken van de leefomgeving (ivm corona komt ze niet bij ons thuis). En volledig gescheiden houden (dat hebben we ze al weken/maanden) dat is geen probleem.

Jullie ervaring hiermee?

1 like

Ik ga jaarlijks voor een controle en zijn vaccinatie.
Ze kijken dan even naar zijn oren, gebit, hartje luisteren vlooien en gewicht. Vind ik altijd wel prettig.

Minimaal jaarlijks, voor de vaccinatie, en tussendoor als er iets is. Een ‘checkup’ is niet echt mogelijk met onze kat, om haar te onderzoeken moet ze onder narcose gebracht worden aangezien ze hysterisch wordt bij de dierenarts.