Mijn kat had dit vorige week met de kou ook. Denk dat het met temperatuurwisselingen te maken heeft (ik was toen even met hem naar buiten gegaan)
Verliest die van jou de laatste tijd ook veel meer haar? Het lijkt alsof mijn kat echt met fases verschrikkelijk veel haar verliest en dan weer even een tijd minder. Het is een binnenkat, dus zou denken dat die extreme temperatuurwisselingen voor hem wel wat meevallen?
Haha dan denk ik dat dat het is.
Ik had dat met mijn oudere kat ook.
Ik legde altijd zoān warmte ding in zn mandje voor zijn spieren. Totdat me dierenarts zei dat het net de Sahara voor m was en schilfers ook daardoor kunnen komen
Al was het dus met me andere kat weer stress.
Ah good to know! Maar het is echt zijn ultiem favoriete plekje in de winter, dus wil het hem ook niet afnemen zeg maar. Hij zoekt de warmte ook echt zelf op⦠Maar het lijkt me dus ook niet echt goed voor zijn huid/vacht
Mijn kat leek afgelopen zondag echt een beetje lamlendig na een week nauwelijks naar buiten gaan (vanwege de sneeuw, ze wilde zelf niet) en nu ze weer door de tuin kan rennen is ze helemaal gelukkig
Denk dat het hetzelfde is dat wij bv een drogere huid kunnen krijgen door warmte/verwarming.
Zou me niet te veel zorgen maken hoor.
Als dat zān favo plekje is zou ik m lekker daar laten liggen.
Mijne ligt ook graag bij de verwarming nu.
Ze zoeken de warmte toch wel op ; )
Het verharen wisselt heeeel erg. Nu is het weer wat minder, maar een paar weken geleden leek ik wel een gorilla als hij bij me op schoot had gelegen haha
Dit is toch veel te lief?!
Heeft iemand van jullie ervaring met het nemen van een hond/puppy terwijl je al een kat hebt? Mijn vriend en ik willen graag een hond, maar we maken ons een beetje zorgen om hoe het zou matchen met onze kat omdat hij nogal veeleisend en aanhankelijk is. We hebben al besloten om een puppy te nemen zodat dit de minste bedreiging vormt voor hem. Ik heb al heel wat videoās en websites gelezen hoe ze te introduceren, maar ik blijf mij maar zorgen maken haha. Voordat we zover zijn is het sowieso al wel een jaar verder, maar ik wil er toch zeker van zijn voordat we onszelf op een wachtlijst plaatsen.
Ze kunnen niet met Ʃn niet zonder elkaar
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Ik wil in de toekomst een kitten en een teckelpup een beetje tegelijk nemen (als dit financieel haalbaar is etc ), maar ben ook wel benieuwd of dat kan. Mijn bejaarde heren ga ik het niet meer aan doen.
@DikkeKip Dat heb ik bij mijn katten ook wel gemerkt. Ik dacht dat 1 kat alleen zijn fijner zou vinden, maar echt totaal niet blijkbaar.
Mijn katten zijn gister trouwens 14 geworden (en ik was het helemaal vergeten).
Ahhh gefeliciteerd!!
Wij hebben twee broertjes die in april 1 worden. In het begin deden ze alles samen. Zelfs tegelijkertijd naar de kattenbak haha.
Inmiddels is het af en toe echt heftige ruzie met blazen en uithalen. Dan halen we ze uit elkaar (een naar boven en een beneden) en zijn ze allebei rustig. Maar het grootste gedeelte van de dag zijn ze nog steeds dikke vriendjes
Hier ging het mis na hun castratie (ook broers), daarvoor waren ze ook echt heel erg close. Hier is het soms echt vechten met krijsen erbij.
Aii dat is echt balen⦠ze zijn ook al lang gecastreerd lijkt me?
Ik zit een beetje met een dilemma. Er is een match gevonden met mijn adoptiekatje (8 jaar oud). Een oudere vrouw die altijd thuis is, geen probleem heeft met elke dag een pilletje te geven en okĆ© is met niervoeding (kost bij elkaar toch wel vrij veel). Alleen ze is 89 jaar oudā¦
Zij en haar familie hebben 2 opties voor mocht er iets gebeuren met mevrouw, ze zou naar 2 familieleden kunnen gaan. Het katje voelt zich ook meteen ergens anders thuis, ze moet niet dagen/weken wennen aan een nieuwe thuis/persoon dus ik wil het een kans geven.
Ik begrijp die mevrouw ook. Mocht mijn katje gestorven zijn en ik ben in goede gezondheid, zou ik ook graag een nieuw katje hebben.
Maar nu krijg ik daar van collegaās/vrienden zoān slechte reacties op dat zij dat nooit zouden doen. voor de rest is het echt een goeie match dus is dit nu een reden om nee te zeggenā¦
Ah ik snap je dilemma, maar toch zou een van mān eerste reacties zijn; wel naar die mevrouw laten gaan. Wie zijn āwijā als anderen om voor haar te bepalen wat wel of niet kan en mag? En hoezo moet die mevrouw gestraft worden omdat ze die leeftijd heeft? Hoe lief juist dat ze het katje een thuis wil geven. Voor hetzelfde geldt wordt mevrouw 100, dat zou fantastisch zijn want dan heeft ze nog 11 jaar. Als het katje nu naar iemand gaat die een stuk jonger is, geeft dat ook nergens garantie op. Die persoon kan na twee weken bij wijze van onder een bus belanden. Je weet toch niet hoe het loopt in het leven. Het vangnet klinkt goed, en als de match ook goed is, zou ik het doen.
Ja inderdaad. Er kan elke dag wel iets gebeuren met iedereen. Bij andere asielen werd ze blijkbaar geweigerd of die stelden alleen maar 15+ katten voor, vind ik ook zo erg. Ik ga ze gewoon laten langskomen.
Laat mij soms zo gek maken door stomme reacties van anderen.
Herkenbaar hoor het aantrekken van reacties van anderen. Maar ben echt aan het oefenen om dat los te laten, want het is echt nooit goed haha. Lief dat je ze langs gaat laten komen!
Ja, ze zijn vrij snel gecastreerd. Voor hun eerste sowieso. Maar de kat met diabetes is sowieso de laatste paar jaar wel feller geworden.
@Amandelbloesem ik zou ook voor de optie wel gaan. Zeker omdat er al oplossingen zijn mocht ze overlijden. Zeker omdat ik nu gezien heb dat je jonger ook gewoon kunt overlijden natuurlijk. En voor hetzelfde geld wordt die mevrouw 100.
Even klagen over mijn diva-kat. Hij krijg 1x per dag een beetje natvoer en dat is uiteraard zijn lievelingsmoment van de dag. Echter vindt hij de laatste tijd niets goed genoeg meer. Vanochtend was het weer zo ver: hij kreeg wat maar was meteen beledigd. En daarna ging hij me achtervolgen en neerbuigend mauwen.
Nu komt een ergernis over mijn man. Ik dacht vanochtend ādan eet je maar brokken, verwend beestā. Kom ik net thuis, heeft mijn man allemaal gourmet/sheba bakjes gekocht en is hij bezig het opzetten van een proeverij voor de kat? Dat beest verwacht straks kaviaar geserveerd met een mousserende wijn.