Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb op de slaapkamer van die rekjes naast kiepramen

Maar alsnog ben ik een beetje panisch en schiet ik regelmatig wakker en denk ik Omg straks klimmen ze er alsnog in :joy:
En in de woonkamer heb ik zelf een hordeur gemaakt van stevig hout en gaas, gewone hordeuren sloopten ze door er in te klimmen en dan stonden ze alsnog buiten haha.

4 likes

Ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor, goed kunnen doorluchten tijdens komende zomer? Ik wil sowieso het balkon catproof maken. Misschien moet ik ook maar investeren in horren?

Het ging hier pas over roos/schilfters. Mijne heeft dat dus ook.

Baasje helpen

10 likes

Mijn lieve schatjes worden op dit moment gecastreerd en gechipt en ik voel me echt een overbezorgde mama. Vond het zo sneu de dagen hiervoor dat ik al wist wat er met ze ging gebeuren vandaag en zij nog vrolijk rondrenden… Iemand nog tips over wat ik straks het beste met ze kan doen? Mag ze aan het begin van de middag gelukkig alweer ophalen.

3 likes

Ze een beetje met rust laten en in de gaten houden dat ze niet overmoedig gaan doen als in, met een half werkend lijfje proberen te klimmen/racen etc.
Fijn dat ze al zo snel weer opgehaald kunnen worden.

1 like

Ah niks geks aan, ik heb zitten huilen in de auto toen ik ze daar had achter gelaten. Zijn ze alweer lekker thuis?

Hier wilden ze alleen maar bij mij liggen en slapen, zou even uitkijken met springen want dat dachten ze hier te kunnen maar ging niet heel goed. Als ze zaten zag je ze ook echt helemaal tollen. Dus zou ze niet laten klauteren maar lekker ergens laten slapen, zorgen dat er wel water staat. Bij mij kregen ze rond 6 uur ook wel weer echt trek en begonnen ze te miepen om eten en toen mocht dat ook weer. Hebben ze meteen helemaal opgegeten en die avond holden ze weer door de kamer :joy:

1 like

Aw ja kan me dat echt heel goed voorstellen hoor. Ik voelde me ook zo rot toen ik weg liep daar. Ze zijn alweer even thuis en het gaat goed! Stonden in het begin heel wankel, maar lijkt nu al beter te gaan en ze hebben ook weer een klein beetje gegeten.

We kregen de kittens overigens mee in hun reismandjes weer, maar ze hadden blijkbaar geplast en daardoor waren ze helemaal nat van achter… Vond het eigenlijk niet zo netjes, maar weet niet of de dierenarts hier iets aan had kunnen doen?

1 like

Aan het plassen zelf kan de dierenarts denk ik niets doen, zijn ze ook niet schoongeveegd met een washandje ofzo en waren ze daardoor nog nat? Of hebben ze in het reismandje geplast onderweg naar huis?

Nee, ze zaten in de reismandjes toen wij aankwamen en daar hadden ze toen bij de DA al in geplast. Dus ze waren ook echt wel nat van hun eigen plas… Vond dat echt een naar gezicht, maar omdat ze het beiden hadden dacht ik dat het misschien iets onoverkomelijks is?

Nou! Eerste dag zacht weer en de kat komt niet thuis :joy: Die zal wel denken, alle gemiste uren moet ik inhalen!

(Stiekem denk ik de hele tijd oh wat kan er zijn, waar is hij nou zijn, ligt ie ergens dood? Of zit hij vast)

1 like

Dollebol geniet ook van het zonnetje

22 likes

Komt vast goed! Mijn kat is ook met een inhaalslag bezig en blijft veel langer buiten dan de laatste tijd. Hoop dat de jouwe snel weer terug is!

Haha yep! Vannacht om 2 uur werd ik wakker, even uit het raam kijken en het lokroepje. Hij kwam direct haha!

1 like

Onze kat wilt altijd op de vensterbank op zolder. Kan ze mooi vogels kijken en het overzicht houden. Ze kan alleen niet zelf op de vensterbank springen is 170cm hoog. Ze komt ons dan altijd beneden halen en je moet dan met haar mee lopen naar boven.

Nu ligt ze tevreden op de vensterbank. Hiervoor moest ik mee naar de badkamer, om het raam open te zetten, zodat mevrouw naar buiten kon kijken.
Ze stopt ook niet met piepen, totdat je doet wat ze wil. Liever verwend dan verwaarloosd :joy:

23 likes

Aaaah zo lief. Misschien kan je iets neerzetten op zolder wat als trapje fungeert? Een kastje, stoel, oid. Dan kan ze zelf naar de vensterbank komen :slight_smile::eyes:

Hebben we al geprobeerd, maar dat snapt/wilt ze niet. Onze andere kat springt er wel altijd op via de slaapbank. Maar zij is wat aparter en vind de aandacht ook fijn. Je moet haar ook altijd aaien als je der heb neergezet.

7 likes

Haha Diva :grin: Lov it

1 like

Spoedbezoek aan de dierenarts vanochtend. :crying_cat_face:

Mijn dochter had een krokusje geplukt en wilde die mee naar huis omdat ze het bloemetje zo mooi vond. We hadden die met water in een borrelglaasje gezet zodat ze er nog even naar kon kijken.

Onze kater dacht er echter anders over en vrat hem op. :woman_facepalming: Meteen de dierenarts gebeld, die wilde de kat zsm zien. Katten krijgen dan een slaapmiddel waarvan ze misselijk worden en de meeste katten gaan dan spugen. Mijn kat echter niet, althans, niet bij de dierenarts.
Inmiddels heeft hij zijn maag meerdere keren leeggegooid en heeft het krokusje zijn lichaam gelukkig weer verlaten. Maar hij was zo ziek van het slaapmiddel en zo slap, hele grote pupillen en hij zakte door zijn pootjes. Ik vond het heel akelig om te zien.

Gelukkig is hij na het spugen weer wat fitter geworden.
Meteen een waarschuwing voor andere katteneigenaren, oppassen met krokussen.

16 likes

Achhh arme schat wat ligt ie er ook zielig bij :heart: :broken_heart: :heart: gelukkig gaat het nu weer met hem!

Ik vraag me toch altijd af he, katten die vrij rondlopen buiten, HOE eten die nooit in (andermans?) tuinen van giftige planten?

Oja een vriendin van me had lelies staan in d’r kamer en ze heeft een kat. Ze weet heel goed dat dat gevaarlijk is “maar de kat komt er niet aan”, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik vind het echt de goden verzoeken.

Ik wil zo min mogelijk risico met bloemen hoor.

2 likes

Ze is geadopteerd! Ze is naar de 89 jaar oude dame gegaan. Waren echt zo’n lieve mensen. Ze had in haar handtas foto’s van haar overleden kat bij en op de gsm van de kleindochter stonden foto’s van de woonkamer/voerbakjes/krabpalen/mandjes etc. Ze gaat echt heel de dag lang als een princes behandeld worden. :heart_eyes:

60 likes