Heeft iemand ervaring met katten aan elkaar laten wennen? Ik heb echt advies nodig.
Ik heb al eens eerder gepost over een zwerfkatje die ik binnen heb gehaald. Die bleek nog een kitten te zijn (8 maanden). Ik had al een kat van bijna 11, ze is geadopteerd maar ik denk dat ze altijd de enige kat is geweest.
Ze is Siamees en erg sociaal, aanhankelijk en ook heel speels nog dus ik dacht dat het misschien voor haar ook fijn zou zijn. Maar ze is ook een gevoelige kat dus we hebben de introductie heel langzaam en volgens het boekje gedaan.
Dus allebei in een andere kamer, voeren bij de deur, van kamer gewisseld een paar keer. Toen door de glazen deur kennis laten maken dus ze konden elkaar zien maar niet aanraken. Toen voeren met de deur open. Dat ging allemaal ok, op een gegeven moment zaten ze dus op 1 meter afstand van elkaar gewoon te eten. Maar de volgende stap was dat ze aan elkaar mogen wennen in het echt. Maar dat gaat nu niet goed. Mijn Siamees is steeds heel boos op de kitten, met blazen, grommen en vechten.
De kitten is vooral nieuwsgierig en die blaast echt nooit. Mijn Siamees laat haar ook niet met rust en zoekt haar echt constant op en geeft haar dan een mep. Af en toe mept de kitten wel eens terug maar vaak rent ze gewoon weg.
Ze zitten nog steeds in aparte kamers met alleen af en toe contact maar hoe kan ik dit fixen? Ook met bijv. voeren bij de deur blaast mijn Siamees nu.
We hebben het ook langzaam gedaan, proces van wennen was minstens 6 weken.
Pestkop:
Slachtoffer: