Ja zielig hè. Hij is zo’n actieve kat, hij ligt er nooit zo slap en ziek bij. De dierenarts zei dat het normaal was dat hij helemaal slap was, maar voor een leek is het best akelig om te zien.
Toen hij thuis eenmaal ging spugen was ik zo opgelucht.
TMI Ik kon niet meteen zien of de krokus in het braaksel zat want hij had ook wat brokjes gegeten, maar ik heb met handschoentjes aan het braaksel onderzocht en zag toen de krokus in stukken er in zitten. Zelfs de stampertjes zaten er nog ongeschonden in dus het was nog niet heel erg verteerd gelukkig.
We hebben bewust geen bloemen en planten in de ruimtes waar de katten komen in huis. Heel saai en ongezellig, maar deze kat is een enorme knabbelaar aan alles wat groen is. Ik snap dan ook niet dat ik er niet bij stil gestaan heb dat hij het bloemetje ook weleens interessant zou kunnen vinden. Voel me er echt schuldig over dat ik daar niet aan gedacht heb. En dat het dus ook nog eens een bloemetje is dat giftig is.
De dierenarts zei dat vooral de bol giftig is, maar die zat er gelukkig niet meer aan.
Ik heb in ieder geval een flinke les geleerd en zal nog alerter zijn op bloemen en planten.
Hoe katten het doen die buiten komen weet ik niet. Misschien zijn die meer gewend aan gras en bloemen en is het daarom niet interessant?
De buitenkatten van mijn ouders hebben in ieder geval nooit zoiets gehad. En als ze binnen zijn vinden ze bloemen en planten helemaal niet interessant. Lijkt me wel fijn, een kat die niet knaagt aan planten etc.