Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik pas binnenkort een aantal weken op de kat van een vriendin ivm een operatie, en ondanks dat de operatie voor die vriendin heel vervelend is, kijk ik er zo erg naar uit :heart_eyes:. Ik wil al heel lang zelf een kat, maar ben heel slecht in knopen doorhakken, dus het is er nooit van gekomen.

Ze komt uit het asiel en is echt heel angstig, dus wil dat ze zich zo snel mogelijk thuis voelt en niks te kort komt. Hebben jullie tips hoe ik haar zo snel mogelijk kan laten wennen? Ik krijg uiteraard al haar spulletjes mee (oa ook de krabpaal en haar huisje), maar ben bang dat dat niet genoeg is. Ik wil sowieso nog checken of al mn planten veilig zijn.

En is het verstandig om toenadering te zoeken, of kan ik haar het beste zoveel mogelijk met rust laten? Ze komt bij de eigenaresse wel op schoot zitten en laat zich aaien, maar tot nu toe laat ze dat van niemand anders toe.
Oke, eigenlijk ben ik gewoon bang dat ik te enthousiast ben en haar daarmee afschrik.

Het helpt ook om rustig aan het huis te laten wennen. Eerst in 1 kamer met kattenbak en eten, da’s al eng genoeg. Na een aantal dagen (of eerder als ze op t gemak is en interesse toont) de deur een keer open zetten en zo t huis beetje voor beetje openstellen. Anders zijn het mega veel prikkels in 1 keer

2 likes

Mijn hele fotobibliotheek ziet er zo uit

Omdat m’n vriend en ik elkaar elke dag tijdens het werk foto’s sturen van onze trouwe kattencollega’s haha. Vind het zo gezellig met ze :pleading_face:

36 likes

Haha deze gast die zomaar buiten in de keukenvensterbank gaat zitten en me in de gaten loopt te houden

23 likes

33 likes

Mijn kat zat te stress plassen al 2 3 dagen. Net ging ze plassen op een vreemde plek. Meteen plas opgevangen en naar de dierenarts gebracht.

Wat fijn dat je op de kat wil passen! Ik zou de kat vooral zoveel mogelijk met rust laten. Wel is het goed als de kat went aan het geluid van je stem (woon je alleen? Dan kan je bijvoorbeeld - klinkt heel stom - hardop voorlezen) en verder inderdaad zorgen dat jouw “dichtbij komen” wordt geassocieerd met iets positiefs, zoals iets lekkers te eten! Ik hoop dat ze snel went, maar dat komt vast helemaal goed! Ze zal niks te kort komen in elk geval.

Sinds gisteren deze opvangkat in huis. Arme schat is 16 jaar oud. Ze is enorm mager, krabt zichzelf constant en begint zich dan te wassen. Ze heeft eergisteren ontvlooiingsmiddel gekregen dus hopelijk betert het snel. Anders vrees ik dat het misschien een allergie is. Ga proberen morgenavond al naar dierenarts te gaan voor een grondige check.

Samenvatting

34 likes

Wat een knapperd🥰
En wat goed dat je gelijk door de dierenarts laat checken.
Hoop dat ze snel opknapt

1 like

Ohhh wat een knapperd :heart:
Hopelijk zijn het vlooien. Goed dat je al zo snel naar de dierenarts gaat!

Misschien een brutale vraag, maar hoe zit het met de dierenarts kosten voor een kat die je op vangt? Zijn die kosten volledig voor jou of betaalt een stichting/asiel dat? Snap het ook als je dat niet wil delen hoor!

1 like
Kosten opvang

Geen probleem hoor! In principe betaald de opvang alles en kan je daar alles krijgen. Kattenbak, speeltjes, dekentjes, eten, medicatie, krabpalen etc. kan ik allemaal bij de opvang afhalen. Voor medische kosten: dierenarts maakt een factuur op en dat gaat rechtstreeks via email naar de opvang. Heb nog nooit een rekening gezien. Ik vind het niet echt een probleem om zelf speeltjes of eten te kopen dus dat koop ik altijd zelf en ook als een soort steun. Het enige dat je echt zelf betaald is benzine kosten (naar dierenarts rijden, naar opvang rijden) en je bent vooral tijd “kwijt”.

3 likes

Ze lag vandaag voor het eerst echt OP me :heart_eyes:
Ik heb haar nu 3 maanden en vanaf het begin zeiden haar vorige baasjes al dat het niet zo’n knuffelkat is. Dat ze wel altijd bij je in de buurt is/je volgt, maar niet zo heel dichtbij komt
Maar al vrij snel lag ze juist heel vaak bij me, half tegen me aan leunend.
en vanmiddag nestelde ze zich dus op m’n buik/bovenbenen, m’n baby :two_hearts::two_hearts:

Ik heb echt het gevoel alsof we een goeie match zijn ofzo?? Haha voel me nu echt een crazy cat lady maar heb vanaf het begin het gevoel alsof het “klopt”

bonusfoto

En deze dan, vandaag na 2 maanden is ze erachter gekomen dat ze ook OP de doos kan zitten. En daar schijnt de zon naar binnen dus ze heeft zo lekker daar zitten chillen
Naaahh m’n hart :sob:

56 likes

Ah wat een liefje!

Vriendinnetje (de zwarte) van onze poes was vandaag weer op bezoek! Echt zo schattig hoe ze samen spelen, tegenwoordig geven ze elkaar een kusje ter begroeting :heart_eyes_cat:

30 likes

Man en ik waren nog bezig in de tuin. Onze kat bekeek het tafereel eerst vanaf het balkon en later vanaf de grond aan de rand vd tuin met toegeknepen oogjes. Toen we klaar waren miauwde ze heel hard en heb ik haar naar binnen gedragen. Toen kreeg ze een snoepje en ging ze meteen door naar de slaapkamer. Bed opgemaakt en mevrouw kon eindelijk slapen :woman_shrugging:

3 likes

Ik hoop dat ze nog minstens net zo lang gezond blijven :heart:

1 like

Wat voor drinkfontein hebben jullie? Ik wil er eentje aanschaffen, het liefst te koop via zooplus want ik moet ook voer bestellen haha. Maar ik vertrouw liever jullie oordeel dan recensies (en er zijn er zo veel…)

Omg wil je de begroeting en hun interactie eens filmen :heart_eyes: zo schattig

3 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Ik heb deze

en ik had deze (Zooplus)

Momenteel niet op voorraad zie ik

Die van Zooplus was prima, alleen vond een van mijn katten het op een gegeven moment nodig om de bloem van de fontein af te gooien. Resultaat: meerdere keren drie liter water over de vloer. 🥲

Vandaar nu die keramische, ze willen bij mij nog wel die torentjes verplaatsen, maar het gaat nu in ieder geval niet meer om hahaha.

Deze (of een vergelijkbare, weet het niet meer, destijds bij een dierenwinkel gekocht) ging heel gauw kapot bij ons en de vervangende fontein net zo. :upside_down_face:

1 like

Ja die keramische heb ik hier inderdaad eerder voorbij zien komen maar ik vind hem zo duur :grimacing:. Maar daar drinken ze dus wel fijn uit? En daar zitten geen filters in dus?