Ik heb inmiddels een oplossing gevonden!
Mijn telefoon is niet veilig als ik dat opzet. Die gaat door de hele kamer
Hij lag tussen mijn benen in dus ik zag het eerst van boven en toen kon ik zijn hoofd ook gewoon niet zien haha, dus ging in eerste instantie rechtop zitten om te kijken waar z’n kopje überhaupt was?
Ik heb een otterbox voor mn tablet dus dat ding kan perfect tegen vallen en stoten
Haha wat leuk! Wat is het precies? Is misschien ook wel leuk voor mijn poezel
Ik heb voor mn tablet een paar spelletjes gedownload. CatAlone en CatAlone2 + Mouse for Cats
Die eerste 2 hebben allerlei opties waar ze op kunnen jagen zoals vuurvliegjes, paardebloempluisjes, insecten en lichtjes. De laatste heeft felgekleurde speelgoedmuizen
Ik vind het vooral chill dat ze op dingen kunnen jagen die niet op levende dieren lijken zodat ze echte beestjen hopelijk meer met rust laten.
Ik zou een kijkje nemen op de Facebook pagina: “gouden mand gezocht voor moeilijk plaatsbare katten”.
Daar komen vaak oudere katten op. Aan de hand van de berichten kan je ook zien welke asielen/opvangen er zijn in je buurt en dan zou ik eens kijken op hun facebookpagina.
Als er een paar opvangen zijn die eruit springen, kan je gerust ook een mailtje sturen en aangeven wat je juist zoekt en hoe jullie gezinssituatie eruit ziet/hoe vaak je thuis bent etc.
Super leuk dat je voor een ouder katje wil gaan.
Soms zitten ze er ook onwijs naast, haha. Wij hadden een kat met label “haat mensen, zet maar op een boerderij om muizen te vangen” Drie weken later lag ze naast me op haar rug te spartelen dat ik haar buikje moest aaien.
Muizen vangen heeft ze nooit gedaan
Mijn oudere kat komt uit het asiel, dus ik zou de asiels in de omgeving in de gaten houden. Verder zou ik er ook rekening mee houden dat zo’n kat dus al een geschiedenis heeft en misschien dus iets andere gewoonten/behoeften kan hebben. Mijn kat is nooit opgepakt vroeger, waardoor ze dat nu dus vreselijk vind. Is niet erg maar misschien wel handig om te weten voor je eigen verwachtingen!
Sinds mei wonen deze 2 knapperd bij me:
Ze zijn echt megalief en nieuwsgierig.
Op m’n slaapkamer staan deze bloemen en Dave (de voorste) is sinds kort gefascineerd door de korte roze pluimpjes. Hij probeert ermee te spelen en bijt erin. Tot nu toe haalde ik 'm steeds weg, ben ook bang dat 'ie de hele vaas omknalt, maar ik vraag me ook af of het niet giftig of gevaarlijk is voor katten.
Weet iemand dit?
Is het niet gewoon pampasgras? Want dat is niet giftig! Kan wel, zeker als t een wat scherper soort grasje is, lastig zijn als ze t echt opeten of doorslikken. Kan scherp zijn en soms vast blijven zitten in de keel.
Die voorste pluimpjes ken ik als “bunny tails” het achterste is inderdaad pampas. Het is beide gras en niet giftig voor katten. Alleen je zegt dat ze roze zijn? Soms worden ze een andere onnatuurlijke kleur gemaakt, ik weet niet of het dan nog steeds helemaal veilig is. Ik heb ze ook en ze zijn van nature beige.
Je kunt de volgende keer dat je 'm ziet de dierenambulance bellen. Die hebben een chiplezer en kunnen zien of hij gechipt is. En ze kunnen hem een halsbandje geven met de vraag of de eigenaar zich wil melden. Als hij geen chip heeft en echt ziek is, kunnen ze hem ook meenemen naar het asiel.
Heeft iemand hier ervaring met haken of breien met een kitten in huis? Hoe pak je dat het beste aan?
Kitten in een andere kamer zetten.
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe de kitten reageert.
Je bolletje wol in een mandje leggen of misschien een bakje met deksel kopen en daarin een gat maken waar je het touw uit laat komen (klinkt dit logisch haha) zodat er niet met de bol gespeeld kan worden. Of idd in een andere kamer zetten haha.
Je neerleggen bij gevangen haak/breinaalden en doorgebeten draad, en genieten van de schattigheid?
Theepot is hiervoor ideaal