Kattentopic #4

Hoera, Leaf mag blijven! Gefeliciteerd met je foster fail :smiley:

1 like

Ahh het was niks gelukkig. Wel is ie te dik en moet ik hem spul geven voor zn huid (te droog) en kiezen.

3 likes

Paar dierenarts bezoekjes verder en we weten nog steeds niet waarom kat af en toe buiten de bak plast. Er zit nog (veel) bloed in de urine maar geen blaasgruis meer. Nieren en blaas zien er goed uit op de echo. Bij blaasontsteking zou je een verdikte blaaswand verwachten maar dat is er dus niet. Urine gaat nu nog een keer op kweek om te zien of er toch een bacterie in zit. Kat krijgt medicatie en vrijdag weten uitslag van de kweek… Ik hou er maar rekening mee dat we er niet achter komen. Gelukkig plast het beest op de tegels van de gang.

2 likes

Wie weet of dit bestaat? Ik heb zelf ook al gezocht, maar kan het niet vinden.

Ik zoek een automatische voerautomaat met opslag voor voer, waarbij je verschillende voermomenten kan inplannen op een dag. Maar dan ook met iets van een afsluiting of klepje zodat het voerbakje pas echt open gaat, wanneer de juiste kat erbij staat (dus op chip).

Bestaat dit überhaupt?

1 like

Ik vraag het me af of het inderdaad bestaat. Heb er ook weleens naar gezocht maar ook niks kunnen vinden. Wel voor 1 maaltijd maar niet met verschillende maaltijden.

1 like

Dit misschien

3 likes

Ik meld me hier weer!
Mijn vorige kat is naar een ander huisje gegaan. Hij was vrij wild en had enorme behoefte om naar buiten te gaan maar dat kon ik hem niet bieden omdat ik in een appartement woon. Alles geprobeerd, balkon catproof gemaakt maar hij was ongelukkig. Nu heeft hij een (net zo) lieve baas en kan hij heerlijk naar buiten.

In de tussentijd heb ik gemerkt dat ik erg ongelukkig word zonder kat. Ik woon alleen en ben veel thuis en ik miste echt een maatje.

Dus; sinds maandag heb ik een nieuwe huisgenote! Ragdoll en ze slaapt voornamelijk :joy: nog volop aan het wennen aan elkaar maar het is een lieverd!

74 likes

Wat een schatje zeg, veel plezier samen!

En knap zeg dat je voor je andere katje die keuze hebt kunnen maken. Zal niet gemakkelijk zijn geweest

4 likes

Wat is ze knap!

3 likes

Op microchip heb ik deze niet kunnen vinden, op wat mislukte kickstarters na. Ik heb als oplossing voerhokken gebouwd met microchip deuren omdat ik mijn katten niet 24/7 met een halsbandje om wil laten lopen (plus wat als het halsbandje losraakt etc).

1 like

Dat idd. Eigenlijk een combi van de Surefeed en een automatische voerautomaat.

@Mette12 dat lijkt er het meest in de buurt te komen! Alleen de halsbanden is een ding wat dat zijn ze niet gewend en weet niet eens of ik bij 1 wel om krijg xD. Bedankt voor de tip.

@Quinoa heb ik ook wel eens aan zitten denken en half geprobeerd, maar heb niet zo heel veel ruimte. Maar houd het in mijn achterhoofd!

1 like

Tip: ze hebben geurloze silica korrels bij de Action. Bij Zooplus zijn de silica korrels van Vitakraft het goedkoopst, maar zelfs nu die in de aanbieding zijn (€7,35 voor 5 L), zijn die van de Action in verhouding goedkoper.

3 likes

Zijn deze fijn en/of goed kontvormend?
Bij ons valt dat altijd uit elkaar en de kattenbak stinkt altijd.
Ik had altijd favoriet (ah blue signal) maar die is nergens meer te koop. :weary:

1 like

Ik heb nooit klontvormende kattenbakvulling, en deze is dat volgens mij ook niet (staat niet op de verpakking iig). Mijn stinkerd doet het goed op een mengsel van silica en Catsan. Heb ze ook net pas in gebruik, dus kan nog niet echt een uitgebreide review geven, maar naar mijn weten is veel silica gewoon hetzelfde spul.

3 likes

Ik gebruikte die ook. Echt janken dat ie er niet meer is. Degene die het meest in de buurt komt van wat ik tot nu toe heb geprobeerd is de Alexis kattenbakvulling van de Aldi.

1 like

Sorry ik ben 3 jaar oud

7 likes

Beetje kontvormende vulling is nie mis :laughing:

Wow wat een knapperd! Echt een prinses :heart_eyes:

1 like

Deze meid steelt mijn plekje steeds :joy: ik sta even op, ik kom terug en dan ligt ze hier.

40 likes

Ik heb een nieuwe plant in huis, en de kat gebruikt de bloempot als kattenbak :frowning: wat kan ik doen? Kan ik iets in de bloempot leggen dat de kat weg houdt?

1 like