Kattentopic #4

Tip: ze hebben geurloze silica korrels bij de Action. Bij Zooplus zijn de silica korrels van Vitakraft het goedkoopst, maar zelfs nu die in de aanbieding zijn (€7,35 voor 5 L), zijn die van de Action in verhouding goedkoper.

3 likes

Zijn deze fijn en/of goed kontvormend?
Bij ons valt dat altijd uit elkaar en de kattenbak stinkt altijd.
Ik had altijd favoriet (ah blue signal) maar die is nergens meer te koop. :weary:

1 like

Ik heb nooit klontvormende kattenbakvulling, en deze is dat volgens mij ook niet (staat niet op de verpakking iig). Mijn stinkerd doet het goed op een mengsel van silica en Catsan. Heb ze ook net pas in gebruik, dus kan nog niet echt een uitgebreide review geven, maar naar mijn weten is veel silica gewoon hetzelfde spul.

3 likes

Ik gebruikte die ook. Echt janken dat ie er niet meer is. Degene die het meest in de buurt komt van wat ik tot nu toe heb geprobeerd is de Alexis kattenbakvulling van de Aldi.

1 like

Sorry ik ben 3 jaar oud

7 likes

Beetje kontvormende vulling is nie mis :laughing:

Wow wat een knapperd! Echt een prinses :heart_eyes:

1 like

Deze meid steelt mijn plekje steeds :joy: ik sta even op, ik kom terug en dan ligt ze hier.

41 likes

Ik heb een nieuwe plant in huis, en de kat gebruikt de bloempot als kattenbak :frowning: wat kan ik doen? Kan ik iets in de bloempot leggen dat de kat weg houdt?

1 like

Aluminiumfolie? Tape over de pot plakken met de plakkende kant naar boven? Koffiedrap? Citroengeur vinden ze ook naar.

3 likes

Hier helpt aluminiumfolie

2 likes

Mijn kat kan niet tegen de geur van citrus, dus hier werkt citrusschil

1 like

Wat ziet dat er ook een heerlijk plekje uit. Zou het ook zo van je inpikken haha

1 like

@Hippe_kikker @Rozevarken @Mette12 bedankt voor de tips! Ik ga starten met aluminiumfolie, fingers crossed

2 likes

Mijne doet dit ook hahaha ik hoef maar een sec iets te pakken en het moment dat ik me omdraai ligt ze op mn plek :joy:

3 likes

Ik heb de laatste dagen echt iets aparts ontdekt. Mijn kat houdt helemaal niet zo van spelen en gaat eigenlijk nergens achteraan, maar als we de stokjes van een appel neergooien wordt hij er helemaal wild van. Gaat er uitzichzelf steeds op af en al helemaal als we het op een doekje leggen. Geen idee wat het kan zijn

4 likes

Eén van mijn katten heeft sinds een jaar of 3 epilepsie. Gemiddeld heeft hij om de 3 à 4 maanden een aanval en nu vandaag ineens twee :confused:. Zat een paar uurtjes tussen en maak me een beetje zorgen of dat nu gewoon een keer gebeurt of dat die aandoening verergert. Zal morgenochtend wel even de dierenarts bellen om te overleggen, maar hoop echt dat het vanavond/vannacht niet nog een keer gebeurt en het nu toeval was. Het is voor hem natuurlijk het meest vervelend, maar ‘gelukkig’ zijn de aanvallen kort en is hij snel weer oké. Het is vooral lastig dat hij zijn urine laat lopen. Kan hij helemaal niks aan doen, maar omdat hij gaat rondrennen, ligt dat op meerdere plekken dus dat is best een schoonmaakklus.

1 like

En anders ronde kokosmatjes bestellen die je in de pot kan leggen!

1 like

Ik heb nieuw grind besteld, Bekijk Biokat’s Diamond Care Fresh - 10 L - Kattenbakvulling - Klontvormend - Babypoeder geur - Aktieve kool op: Biokat's Diamond Care Fresh - 10 L - Kattenbakvulling - Klontvormend - Babypoeder geur... | bol
Op de zak staat 54 dagen, zijn er mensen die 54 dagen doen met zo’n zak? Hoeveel doe je in de bak dan? Ik zou met 10kg max 2/3 weken doen denk ik.

Ik gebruik deze altijd (alleen dan de Classic). Ik vind dat je deze heel lang kunt gebruiken voor je de bak gaat ruiken, dus in die zin red je dat aantal dagen wel. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je hem bij moet vullen en hoe groot je bak is.