Kattentopic #4

Awhh doet me denken aan een zeilbootje :purple_heart:

1 like

De samensmelting tussen mn katten gaat steeds beter. Ze kijken de hele dag naar elkaar door t hek en kunnen ook (zonder hek) naast elkaar eten. Alleen blijft het misgaan als we ze verder bij elkaar laten lopen. Dan probeert de grote kat de kleine steeds aan te vallen. Wij springen er dan tussen, dus het lukt dr nooit maar toch blijft dat gebeuren. Het is nog maar twee weken, dus ik snap dat het er wss allemaal bij hoort. Maar valt me toch op dat de rest best wel goed gaat en het daar blijft stagneren. Iemand tips hiervoor, behalve afwachten?

5 likes

Ik zou langzamer introduceren. Ik ben met mijn katten ook nog een keer opnieuw begonnen met de hele introductie, omdat ik eigenlijk te overhaast was. Naast elkaar eten is ook niet perse een teken dat het goed gaat, kan ook stress geven

2 likes

Josephine, afkorting Josje/Fien.

2 likes

Nu je het zegt! Zo grappig. Kwam erachter dat ze ook alweer 10 jaar dood is. Nu heb ik twee andere katten maar zij was wel heel bijzonder.

2 likes

Ik word hier toch zo enorm blij van :smiling_face_with_three_hearts:

37 likes

Heeft iemand van jullie ervaring met terugkerend blaasgruis bij een kat? Een van onze katten heeft halverwege vorig jaar (voor het eerst) blaasgruis gekregen. Hij kreeg toen medicatie om minder pijn te hebben bij het plassen en speciaal voer. Dat ging goed, paar weken later kwam het weer terug en nu ging het een paar maanden helemaal goed. En nu opeens ligt er weer urine in de gang. We laten het natuurlijk weer bij de dierenarts testen maar vroeg me af of het inderdaad ‘gewoon’ weer terug kan keren.

1 like

Ja, mijn vorige kat heeft zelfs 3x een katheter gehad vanwege terugkerend blaasgruis. Toen hebben we besloten een penisamputatie te laten doen. Zijn hele plasbuis is toen omgelegd en omdat alles wat minder nauw was sindsdien geen problemen meer gehad. Hij is uiteindelijk 19 geworden!

1 like

Dank je wel. Nu hoop ik niet dat het bij onze kater zo ernstig gaat worden maar wel goed om te weten dat hij er uiteindelijk gewoon oud mee kan worden. Katheter was bij hem nodig omdat hij helemaal niet meer kon plassen? Want dat lijkt bij onze kat geen probleem te zijn.
Kat in kwestie die denkt dat hij best in heel klein doosje past…

26 likes

Een van mijn katten heeft of had dit en krijgt nog steeds speciaal voer, gebruik je dat ook? Urinary care is het

1 like

Ja, dat krijgt hij (en z’n broer) zeker nog. Royal Canin S/O. Natvoer af en toe maar vooral omdat de kat waar het omgaat niet echt dol erop is. En verschillende plekken drinkmogelijkheden waarvan 2x een waterfontein waar ze allebei erg graag uit drinken.

1 like

Ja hier was dat ook. Onze kat bleek het ook niet goed te doen op Hills urinary c/d, dan bleef het terugkomen (en ze viel erg af). Nu al een jaar op royal canin s/o gaat het wel heel goed.

Edit: ik zie dat je al royal canin gebruikt. Wellicht dan juist naar Hills wisselen😬

2 likes

Ja dat kan ik ook nog even met de dierenarts overleggen. Hij valt er zeker niet van af, is juist aangekomen dus daar moeten we ook nog mee aan het werk. (Porties van de automatische voerautomaat langzaam omlaag brengen. Niet te snel want dat heeft in eerste instantie alles in gang gezet. Ze kregen heel erg ruzie want afvallen ging wat te snel en ze hadden waarschijnlijk honger.)

2 likes

Zo lenig :joy:

48 likes

Oh wat een boze knapperd!! :smiling_face_with_three_hearts:
DO NOT DISTURB

1 like

Oooo I love him 🥹❤️

Kattovit Urinary is ook nog ene optie, dat krijgt de mijne en die heeft sindsdien nooit meer problemen gehad. Droogvoer en natvoer is hij allebei dol op

3 likes

Wat een leuke fluffy kat :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Bobbie natuurlijkkk!

Mijn bobbie kan ook zo lekker moeilijk zitten om te wassen

13 likes