Kattentopic #4

Mijn kat krijg ik ook niet in een carrier. Ik neem hem mee in de auto in een hondentuigje, aan dat tuigje een korte band die vastklikt in het gordel-klik ding. Bij de dierenarts is hij zo bang dat hij zich niet beweegt. Als hij in een carrier moet dan neem ik die los mee en gaat hij op de behandeltafel in de carrier, dan kan ik hem er zo inschuiven als een dood vogeltje. Echt heel zielig. Nu kijkt ie chill uit het autoraam ipv de hele weg te mauwen alsof ik hem naar het slachthuis rijd.

3 likes

Ik heb ook zo een en ik trek hiermee altijd bekijks bij de dierenarts, maar mijn katten worden helemaal enthousiast als ’ie te voorschijn komt :joy: EĂ©n keer knipperen en ze zitten al in dat ding

2 likes

Onze kat van anderhalf doet z’n behoefte keurig op de kattenbak, echter wanneer meneer klaar is en door de kamer wandelt laat hij kleine beetjes urine achter op de vloer waar hij uiteindelijk gaat lopen schrapen.

Dierenarts heeft niets afwijkends kunnen vinden.

Wel is onze kat tijdens onze vakantie een weekje in het pension geweest wat wellicht voor stress heeft gezorgd.

Heeft iemand tips voor bovenstaand probleem?

Dolly snapt wintertijd écht niet. Ze went er ook maar niet aan en ik word gestoord van elke dag tussen 6-half 7 een krijsende kat op bed :sob:. Slaapkamerdeur dicht is geen optie

1 like

Goedemorgen stoor mij niet als ik op het toilet ben geef me privacy aub!!!

22 likes

Een vriend van mij heeft een nieuwe kitten, echt een poepje. Na een paar weken trainen en buiten oefenen mocht de kitten zelf naar buiten, en nu is hij al sinds vrijdag avond niet meer terug gekomen :frowning: Ik spot net op Amivedi een oproep van een gevonden kitten die precies aan de omschrijving voldoet en die vriend gaat zometeen bellen. Ik vind het echt spannend en hoop zoooo dat hij gevonden is! Zo ontzettend sneu dat dat beestje mogelijk zo lang buiten rond zwerft in dit weer :frowning:

4 likes

Na een paar weken is ook echt heel snel om een kitten los buiten te laten! Arm ding, hopelijk is dit zijn kitten en kan hij weer veilig thuis bijkomen.

11 likes

Hahaha, doen jullie wel eens gezellig tegelijkertijd jullie behoefte? :poop:

2 likes

Tip als je kat niet in het reismandje wil: ze er achteruit indoen!

1 like

Is hij niet gechipt? Want dan kan z’n nummer zo uitgelezen worden door de dierenambulance en kunnen ze je vriend bellen (er van uitgaande dat vinders die een kat op Amivedi plaatsen ook zo slim zijn de ambu te bellen)

1 like

Nee, hij had wel al een afspraak gemaakt om te chippen en castreren, maar dat is hierdoor niet gelukt. De gevonden kitten is ook nog niet gechipt of gecastreerd.
@Hiphopopotamus ja vond ik ook al. Hij heeft wel eerst dagelijks geoefend met samen naar buiten gaan, aangelijnd om te buurt te leren kennen. De gevonden kat is best wel een afstand, maar die vriend vertelde net dat zijn ouders in die buurt wonen en de kat is ook een aantal keer meegeweest daar naartoe.

1 like

Haha jaa ik weet wat je bedoelt!! Inderdaad perfecte foto ervoor haha

@InternetExplorer yep, heel vaak zelfs. Ik ben nu helaas niet bij ze maar in deze voormalig inloopkast zijn dus tegels en toilet geplaatst, en zo ook een afzuiging en staan er zes kattenbakken :rofl:

2 likes

Dit klinkt allemaal zo onverantwoord. Ik hoop zo dat de kitten gevonden wordt en dat die vriend van je even wat minder haast heeft om hem weer naar buiten te laten.

25 likes

Ja ik snap het zelf ook niet helemaal en hoop echt dat hij inderdaad rustiger aan doet. Ik had laatst hier ook al gedeeld dat er een kat in een ondergrondse container was gegooid, en die vriend woont in dezelfde buurt en wist dit. Ik zou dan ook al helemaal extra nadenken of ik de kat weer naar buiten zou laten in deze buurt.

1 like

Wat de fackkkkkk :fearful::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Ares was niet blij dat ik opstond (en hij dus ook moest) :face_holding_back_tears:

38 likes

Nou ik hoop vooral dat deze persoon zich gaat inlezen. Er gaat zoveel mis hier, een kitten na een paar weken al naar buiten doen, zonder chip en niet gecastreerd. Laat mensen voortaan zich eerst eens verdiepen in iets voor ze denken ah lief een kitten ik wil m

16 likes

Mijn kat heeft sinds kort iets nieuws. Als ik op het toilet zit springt ze op m’n schoot :joy: personal space, who’s she

9 likes

Wat een knapperd, maar zo boos haha! :joy:

@Pepernoot ik snap niks van dit verhaal, waarom moest de kitten zo nodig naar buiten terwijl hij nog niet gechipt was? Anyway: ik hoop dat hij terecht is.

Om another note. Zo zielig, ik loop net terug van de supermarkt en zie een affiche met een kattenfoto hangen op een lantarenpaal. “MICK aangevallen door buurthond en terplekke overleden” :pensive:

3 likes

Geen idee. Het is een boerderij kitten die veel buiten was, dus waarschijnlijk dacht hij dat het hier ook wel kon.

3 likes