Haha, dat doet de mijne ook. Rare beesten…
Goed! Hij is waarschijnlijk zoveel afgevallen omdat…hij zijn eten niet lekker vind. Deze maand moeten we 'm bijvoeren en wegen. Als hij na een maand niet is aangekomen, gaan ze zijn bloedwaardes checken ivm eventuele schildklierproblemen.
Tldr: ja, het is op het moment een bottenzakje, maar voor zijn leeftijd kerngezond en een diva wat eten betreft.
Deze kroelerd wilt het liefst de hele dag naast me zitten. En laatst zat hij teveel te bewegen dus ik pakte hem op en toen bleef hij gewoon de hele tijd zo liggen. Hij zit nu ook weer naast me te knorren.
Hij komt ook echt naar mn gezicht zo van halloo?! Als ik even met iets anders bezig ben .
Mijn kat komt altijd op me liggen als ik ergens mee zit. Met haar kop pal voor mijn gezicht, niet te ontwijken. Ik noem het gedwongen spintherapie
Wat een poepie
Ik heb mijne ook even door de AI gehaald en kreeg oa dit:
Wel jammer dat er Pluus staat, maar ik heb me ermee vermaakt. Vooral die met de sigaret vind ik heel erg grappig.
Meh, m’n kat wil ineens niet eten. Gisteravond zag ik hem nog een muisje opeten (dat doet ie wel vaker en heeft nooit ergens last van) en daarna is hij op zolder gaan liggen en sindsdien niet meer van zijn plek geweest. Hij zal wel misselijk zijn denk ik (likt ook af en toe wel om zijn mondje) dus ik hoop dat hij gaat overgeven, hopelijk helpt dat dan.
Hoe is het nu met hem?
Ik houd echt even extra van mijn kat!
Ik was net chips aan het eten, maar het kruimelde heel erg en ik baalde daarvan want net stofgezogen, maar gelukkig is chips het enige mensen eten wat mijn kat lust(en ook gek op is) dus die heeft net even alle kruimels opgegeten
Is er toevallig iemand hier die wat meer medisch onderlegd is/ervaring heeft qua katten? Lang verhaal, en over overleden kat dus ik zet het even in een spoiler. (En besprak het ook met de dierenarts.)
Lang verhaal over kat
Iets meer dan een week geleden zijn we met spoed met de kat naar de DA gegaan, kater (5 jaar oud) bleek een verstopte plasbuis te hebben. Zijn hartje pauzeerde af en toe, maar na spoelen/ etc bleken zijn waarden goed genoeg om hem dezelfde avond te komen halen. Hij kreeg medicatie (ontstekkingsremmer) mee en aangepast voer. De dagen erna had ie nog wat last van regelmatig kleine plasjes met wat bloed erbij, wat normaal kon zijn door een geirriteerde blaas/plasbuis van het spoelen. Hij at en dronk wel ok. In de nacht van afgelopen woensdag op donderdag werd ik wakker omdat hij maar bleef miauwen. Hij liep de hele tijd dwangmatig rondjes en stopte af en toe om te kwijlen, met soms wat wit schuim. Dit ging niet over dus we zijn van zodra het kon terug naar de DA gegaan. Die kon niets vinden, en dacht aan ´iets fout gegeten´. Terug thuis werd zijn gedrag alleen maar heftiger: geschreeuw dat niet meer als gemiauw klonk, heel wild en ongecontroleerd rondlopen (alsof ie blind was), overal van schrikken, kwijlen/schuim. Alsof ie stuipen had, of een aanval ofzo. We hebben terug de DA gebeld en mochten meteen komen, maar voor we dat konden doen is het arme beestje van de trap gesukkeld en heeft (denk ik) zijn nekje gebroken.
Ik blijf me maar afvragen wat er nu eigenlijk aan de hand was. Heeft ie iets fout gegeten? Hij zat daarvoor nooit aan de planten, maar heeft wel eens een muis gevangen. Heeft ie een vergiftigde te pakken gekregen? Een hersenbloeding? Maar ik lees overal dat dat heel plots gaat en de tijd tussen het snachts wakker worden en zijn overlijden was ong 12u. Een reactie op de medicatie? Nierfalen? Maar zijn waarden waren een week ervoor blijkbaar ok. Ik besprak dit ook met de DA, na zijn val, maar die kon er (heel begrijpelijk uiteraard) weinig over zeggen. En ik begrijp uiteraard dat dat op basis van enkel een verhaal moeilijk is (ook hier natuurlijk).
Het weten waarom verandert uiteraard niets, maar ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten, en ik hoop dat iets van ´oorzaak´ me toch een beetje rust/troost geeft. (Ik voel me ook zo vreselijk schuldig dat we toch niet nog sneller terug naar de DA gegaan zijn, en dat die lieve kat zo hard heeft afgezien. Ik troost me een beetje met het idee dat zijn val hem uit zijn lijden heeft verlost ipv dat nog langer te doen rekken.)
Wat een vreselijk verhaal! Gecondoleerd Het rondjes lopen en kwijlen/schuimbekken herken ik wel van mijn kat laatst. Toen hebben we op advies van de spoedarts haar mond gespoeld (had gelukkig nog een kaakspuit van mezelf) waarna ze gelukkig weer oke was.
Je had het over verstopte plasbuizen en dat ze wel doorgespoeld waren en goed leken, maar het kan zo zijn dat ze te laat doorgespoeld waren waardoor de kat nierfalen kan krijgen of als gevolg hiervan bloedvergiftiging krijgt
De symptomen lijken hier wel wat op en dit is ook een proces wat binnen een dag kan plaatsvinden
In ieder geval gecondoleerd
Oh jeetje wat ontzettend zielig en erg dat het zo is gelopen sterke 🩷
Ach wat ontzettend verdrietig wat sneu dat het zo is gelopen en hij dan toch zo plots opeens is overleden.
Ik ben niet heel erg medisch onderlegd maar vind het klinken als een lijfje dat gewoon te veel klappen te verduren heeft gehad en het niet meer ging volhouden. Wat je zegt over een verstopte plasbuis kan volgens mij tot nierfalen leiden, een hartje dat soms stopt is ook wel een teken dat het lijf het heel zwaar heeft, kwijlen kan misselijkheid zijn geweest wat volgens mij een symptoom van nierfalen is. Uiteindelijk vergiftigd een lichaam zichzelf dan en kan je heel warrig raken etc.
Dank jullie wel voor de antwoorden! Het proberen begrijpen en een soort van verklaring helpt toch een beetje .
Oh wat een snoepies zou ze zo willen laten overvliegen