N’aww moppie.
Ik heb vanmiddag een van mijn katten laten inslapen. Z’n nieren hadden het nu helemaal begeven en hij was echt op, het ging ineens heel erg snel. Met kerst nog een bloedtransfusie gehad omdat alle andere waarden best ok waren en hij er nog zin in had. Maar vandaag was het een hoopje ellende. De arts herkende Frits nauwelijks terug van vorige week. Het is zo verdrietig maar ook goed. Alles voor hem gedaan en sinds vorig jaar maart spanning gehad. Z’n broer heeft er gelukkig niet veel last van, tijdens de ziekenhuisopname leek hij ook hem niet te missen dus dat zal nu niet anders zijn denk ik.
Heel veel sterkte
Och sterkte hij heeft een goede baas aan jou gehad!
Je bent zo lief voor je katten
Heel heel veel sterkte.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte!!
Zo verdrietig, sterkte!
Dank jullie wel.
Andere vraag, er is nu heel veel niervoer over omdat de kat steeds iets anders wilde eten. Ik heb het al bij de dierenvoedselbank in mijn woonplaats geprobeerd maar die gaven aan geen katten met nierdieet te hebben. Weet iemand misschien een andere organisatie in omgeving Utrecht waar ik dit heen kan brengen? (Deels zakken brokjes met een handje eruit maar ook heel veel zakjes natvoer.)
Ik weet vrijwel zeker dat het Dierenthuis in Almere er blij mee zou zijn, maar dat is denk ik iets ver?
Ik wacht even het antwoord van dieren voedselbank Utrecht af maar anders dan rij ik met alle liefde naar Almere om het daar heen te brengen.
In mijn ervaring met asielen gebruiken ze vaak geen voedsel donaties vooral als het speciaal voer is. Ze nemen het vaak wel aan maar gebruiken het niet.
Is er misschien een facebook pagina voor gratis spullen voor jouw stad of bij je in de buurt? Dan zou je het daar kunnen posten voor een individu die zijn/haar kat hetzelfde voer geeft.
Ik wilde het ook niet zomaar afgeven bij een asiel, altijd in overleg. Het is gewoon heel erg veel omdat we steeds een doosje moesten bestellen en dan pas wisten of hij het lustte. (Echt 2 grote opbergdozen vol.)
En heel eerlijk, ik wil er in een keer vanaf, het is gewoon even te verdrietig om dan gedoe met zo’n gratis spullen pagina te hebben. (Geen goede ervaringen mee met andere dingen.)
@Swelgje Wat verdrietig. Je hebt echt alles en meer gedaan maar je hebt de juiste beslissing gemaakt. Heel veel sterkte gewenst!
Je kan via mail een paar asielen contacteren en de vraag stellen. Het asiel waar ik zit is juist altijd heel blij met speciaal dieetvoer, hier krijgen ze vaak geen korting op. Niervoeding komt ook heel vaak voor bij oudere volwassen katten. Lief dat jet het wil doneren!
Zijn er geen Facebook groepen over katten met nierproblemen waarvan iemand het van je over wil nemen?
Ik heb de niervoeding van onze overleden kat destijds gedoneerd via Stichting “sterk voor dieren”, die mevrouw (Wilma, geloof ik?) herplaatst dieren, maar ze helpt ook heel veel minima. Misschien dat zij iemand weet wie het kan gebruiken en e.v.t. kan ophalen. Dat ging toen heel snel via de mail.
Ik woon inmiddels samen en de kattensamensmelting (twee van mij en een van hem) is heel goed gegaan! Ze blazen nog wel eens of etteren, maar geen grote agressie of dat eentje zich terugtrekt of slecht eet etcetera. Super fijn.
Een van mijn katten heeft iets nieuws. Ze is altijd al graag in de buurt, maar als ik in bad ga leg ik mijn handdoek op een dicht toilet naast me en gaat ze daarop liggen 🥹 het is zo zo zoet.